• 09-04-2021, 09:34:07
    #46
    Kuzeniniz muhtemelen bahisi bıraktı ama parası olmadığı içindir. Şimdi ona 1 milyon verseniz borcunu öder ama kalan paranın çokluğu ile "bahiste şansının olacağını", şimdi daha rahat bahisler yapabileceğini düşünür ve ufaktan yine başlar. "Bıraktım, yemin ettim, bir daha asla" gibi sözler fayda etmeyebilir, bahis sağlam alışkanlık yapar. Belki borcu için bir yakınından destek alıp kapatır ama bu olumsuz olaydan ders alması bence zor, hatta kayıpları için hırs yapmaya, intikam duygusu ile daha fazlasını geri almaya bile çalışabilir. Demek istediğim krediler ile de bahis oynadığına göre kuzeniniz tedavilik durumda olabilir.
  • 09-04-2021, 09:41:15
    #47
    Bence kredinin varlık fonuna devredilmesi en iyi kurtuluş yolu. Çünkü Varlık Fonları kredi borçlarını bankadan çok ucuza satın alıyorlar. Borçlu ile anlaşarak hem kendi paralarını çıkarıyorlar hem de faiz ve diğer görünmeyen masrafları siliyorlar. Tabii bu safhaya hemen gelinmiyor. en az 1 yıl bankaya taksitleri ödememek lazım ki banka bu kredi borcunu Varlık Fonuna satsın.
  • 09-04-2021, 11:50:59
    #48
    sunucuoptimizasyon.com
    Ana faiz niye silinsin ki?

    Kredinin amacı bankanın faiz ile size borç vermesidir. Banka babasının hayrına size niye borç versin? Devlet borcu olsa belki yapılandırmayla gecikme faizi/cezası silinip ana para tahsil edilir ama bankalarda öyle bir şey olmaz. Uzun süre ödemeyip banka tarafından yapılandırma uygulansa bile faiz yine alınıyor sadece gecikme faizini almazlar ama ana para + normal dönem faizi muhakkak alınır.
  • 09-04-2021, 12:03:22
    #49
    erayaktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisi olmayanlar bir zahmet atıp tutmasınlar.
    Arkadaşına söyle hiç bir şey olmaz kardeşim. Bankalar (avukatları) tarafından gelen hiç bir aramaya tehtide kulak asmasın, kağıt imzalamasın. Durumum yok veremiyorum işten çıkarıldım desin telefonu kapatsın. Bankalar tarafından mahkemeye verilecek. Mahkeme sonucunda haksız bulunup mahkeme tarafından belli bir miktar ödemesi yönünde cezaya çarptırılacak. (Burada önemli olan kanun maddesi : Hiç kimsenin tutamadığı söz yüzünden yaşama hakkı elinden alınmaz) Yani mahkeme hapis vs. gibi bir karar veremez, bu parayı ödeyeceksin diye bir karar çıkaracak. Sonuç olarak arkadaşının mal varlığı haczedilecek. Tabi üzerine haciz edilecek mal varlığı olmadığı için hiç bir şeyini alamayacaklar. Peki bu durumda olacak. Eğer arkadaşın sigortalı bir işe girerse devlet direk maaşının belli bir kısmına el koyacak. Ki bu gün bir çok kurum asgari ücret üzerinden sigorta yaptığını düşünürsek. Yani arkadaşın 6 bin kazansa bile max 2 bin TL 'sine el koyabilirler.

    Peki bu kadar borcu ödemezse ne olacak, nereye kadar kaçabilecek ? :
    Bunun da bir bedeli var tabi. Üzerinde haciz kararı bulunduğu sürece kayıtlı maaşlarına el koyulacak ve üzerine hiç bir mal varlığı yapamayacak. (Ailesinden birinin üzerine yapar)
    Bankalar tarafında kara listeye eklenecek. Yüksek ihtimalle hayatının sonuna kadar bir daha kredi çekemeyecek.

    Son olarak davanın düşme süresi var. 10 yıl diye biliyorum. Bunu ilgili yasayı inceleyerek bakabilirsiniz (haciz davası yasası gibi google da arayabilirsiniz.) Peki nedir bu ? Haciz kararından 10 yıl sonra mahkemeye başvurup davanın zaman aşımına uğradığını talep ediyorsunuz ve otomatikmen mahkeme sizin haczinizi kaldırıyor. Sonuç olarak tüm borçlarınız siliniyor. Bu dakikadan sonra arkadaşınız üzerine mal varlığı yapabilir ve sigortalı maaşları kesilmez. Fakat bankalardan krediyi hayatının sonuna kadar çekemeyecek.

    Bankalar davalar sonuçlandıktan belli bir süre sonra örnek : 5 yıl sonra davaları, özel kurumlara para karşılığı satıyorlar. Yani arkadaşınızdan parasını tahsil edemeyeceğini anlayan banka 200 bin TL 'lik borcu 20 bin TL karşılığında avukatlık kurumlarına satıyor. Bu kurumlar da sizinle anlaşmaya çalışarak belli miktar para koparıp (pazarlık yoluyla artık 40 50 ne koparırsa) sizinle anlaşmaya çalışacaklar. Eğer arkadaşınız bu kurumlarla anlaşırsa 10 yıl beklemeden üzerinde haczi kaldırabilir. (maaşı çok kesiliyorsa bu yolu dener)

    İnşallah faydalı olmuştur. Arkadaşınız bankaların kara listesine girmeyi göze alıyorsa, üzerine mal varlığı yoksa. Hiç korkmasına gerek yok. Bu günden tam 11 yıl sonra tahminen 0 para ile bu işten kurtulur. Allah yardımcısı olsun.
    Yanlışınız var hocam. Borç 10 yıl sonra silinmez. İcra dosyası düşer. Bu 10 yıl içerisinde neler olabilir peki?. Banka borcu temlik eder ve alacaklı varlık yönetim şirketi olur. Varlık yönetim şirketi dosyayı inceler ve arama havuzuna dahil eder. Dosyanın yenilenmesi için icra dairesine talepte bulunur ve dosya yenilenir. Yenilenirse ne olur peki?. Belirttiğiniz 10 yıllık süre dosyanın yenilenme tarihinden itibaren yeniden başlar ve bu böyle sürüp gider. Dosyanın yenilenip yenilenmemesi tamamiyle alacaklı tarafın insiyatifine kalan bir durumdur. Eğer dosya ile ilgili yapılacak işlemler dosyadaki alacak miktarını geçiyor ise dosyaya hiç dokunmayabilir ve dediğiniz gibi 10 yıl sonunda dosya zaman aşımı sebebiyle düşer ve borç ortadan kalkar.
  • 09-04-2021, 15:37:24
    #50
    Aynı durumu bir arkadaşımda yaşamıştı. 100 bin borca girdi ailesi yardım etti evi satıp ödedi, sonra ne mi oldu 3-4 ay sonra tekrar bahise başlayıp 2 katı borc yaptı. Şuhanda borç içinde yüzüyor. Yani Kuzeniniz tekrardan bu ilettin içine girme ihtimali yüksek, girmem etmem demesine bakmayın bence tedavi olması gerekebilir.
  • 09-04-2021, 21:52:54
    #51
    Madtol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlışınız var hocam. Borç 10 yıl sonra silinmez. İcra dosyası düşer. Bu 10 yıl içerisinde neler olabilir peki?. Banka borcu temlik eder ve alacaklı varlık yönetim şirketi olur. Varlık yönetim şirketi dosyayı inceler ve arama havuzuna dahil eder. Dosyanın yenilenmesi için icra dairesine talepte bulunur ve dosya yenilenir. Yenilenirse ne olur peki?. Belirttiğiniz 10 yıllık süre dosyanın yenilenme tarihinden itibaren yeniden başlar ve bu böyle sürüp gider. Dosyanın yenilenip yenilenmemesi tamamiyle alacaklı tarafın insiyatifine kalan bir durumdur. Eğer dosya ile ilgili yapılacak işlemler dosyadaki alacak miktarını geçiyor ise dosyaya hiç dokunmayabilir ve dediğiniz gibi 10 yıl sonunda dosya zaman aşımı sebebiyle düşer ve borç ortadan kalkar.
    yani ölene kadar maaşını 4de 1 i blokeli mi yaşayacak? ve bankalardan da bir daha kredi çekemeyecek?