• 31-03-2021, 14:05:30
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Uzatmadan konuya giriyorum, yardımcı olacaklara teşekkürler şimdiden.

    Çamaşır makinesi arızalı çıktığından ve servislerini bile göndermeye tenezzül etmediklerinden X firmasını (sorun olup olmayacağını bilemediğimden X dedim) bir kaç ay önce tüketici hakem heyetine bildirdim. Ardından heyetten teknik sorumlu geldi makineyi inceledi vs derken iki haftanın sonucunda elime ulaşan karar tutanağında firmanın savunması kısmında “Ürün bedeli, X Finansman AŞ (aynı firmanın finansman aş) tarafından 24 ay vade ile 4799TL olarak kredilendirilmiştir. Firmamızın şikayetçiye karşı olan sorumluluğu 3228TL’dir.” şeklinde savunma yapıldığını gördüm. Karar kısmında ise “ürün bedeli olan 4799TL’nin firma tarafından tüketiciye iadesine” ibaresi geçtiği için savunmaları reddedilmiş, direkt ödediğim parayı alacağım diye düşündüm. Ancak bugün makinelerini teslime gelen arkadaş 3228TL üzerinden işlem görür büyük ihtimalle gibi bir şey diyince içime bir kurt düştü. Karar kısmında açıkça “4799TL’nin iadesine” yazarken böyle bir şey yapmaları mümkün mü? Yaparlarsa ne yapmalıyım?

    Umarım açıklayabilmişimdir. Bilgisi olanlar yardım edebilirse sevinirim. Teşekkür ederim.
  • 31-03-2021, 14:10:13
    #2
    Vade farkı var diyerek tavsiye edilen minimum peşin satış fiyatını baz almışlar. Vade farkı finansman şirketine gittiği için kendileri makine bedeli olan anaparadan sorumlular. Kredi vade farkı makineyi veren firmayı bağlamaz ama 2 yılda yüzde 50 lik bir vade de bana abartı geldi.
  • 31-03-2021, 14:13:37
    #3
    emreozden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vade farkı var diyerek tavsiye edilen minimum peşin satış fiyatını baz almışlar. Vade farkı finansman şirketine gittiği için kendileri makine bedeli olan anaparadan sorumlular. Kredi vade farkı makineyi veren firmayı bağlamaz ama 2 yılda yüzde 50 lik bir vade de bana abartı geldi.
    Hocam alırken çek hesabı oluyor zaten hiç finansman şirketi vs haberiniz bile olmuyor, güzel kurmuşlar sistemi 😃 Bu şekilde savunma yapmışken karada 4799 yazıyorsa kararı uygulamaları gerekmez mi? Sonuçta savunmaları kabul görülse kararda da 3228 yazılırdı diye düşünüyorum.
  • 31-03-2021, 14:17:25
    #4
    crysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzatmadan konuya giriyorum, yardımcı olacaklara teşekkürler şimdiden.

    Çamaşır makinesi arızalı çıktığından ve servislerini bile göndermeye tenezzül etmediklerinden X firmasını (sorun olup olmayacağını bilemediğimden X dedim) bir kaç ay önce tüketici hakem heyetine bildirdim. Ardından heyetten teknik sorumlu geldi makineyi inceledi vs derken iki haftanın sonucunda elime ulaşan karar tutanağında firmanın savunması kısmında “Ürün bedeli, X Finansman AŞ (aynı firmanın finansman aş) tarafından 24 ay vade ile 4799TL olarak kredilendirilmiştir. Firmamızın şikayetçiye karşı olan sorumluluğu 3228TL’dir.” şeklinde savunma yapıldığını gördüm. Karar kısmında ise “ürün bedeli olan 4799TL’nin firma tarafından tüketiciye iadesine” ibaresi geçtiği için savunmaları reddedilmiş, direkt ödediğim parayı alacağım diye düşündüm. Ancak bugün makinelerini teslime gelen arkadaş 3228TL üzerinden işlem görür büyük ihtimalle gibi bir şey diyince içime bir kurt düştü. Karar kısmında açıkça “4799TL’nin iadesine” yazarken böyle bir şey yapmaları mümkün mü? Yaparlarsa ne yapmalıyım?

    Umarım açıklayabilmişimdir. Bilgisi olanlar yardım edebilirse sevinirim. Teşekkür ederim.
    Şöyle bir mantık var 4799/24 örneğin makine ocak ayında alındı haziranda sorun çıkardı 6 ay 24-6=18
    4799/24=*18=ödenecek miktar
  • 31-03-2021, 14:18:45
    #5
    crysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam alırken çek hesabı oluyor zaten hiç finansman şirketi vs haberiniz bile olmuyor, güzel kurmuşlar sistemi 😃 Bu şekilde savunma yapmışken karada 4799 yazıyorsa kararı uygulamaları gerekmez mi? Sonuçta savunmaları kabul görülse kararda da 3228 yazılırdı diye düşünüyorum.
    Tabi o noktada haklısınız ama dediğiniz gibi düzeni buna göre kuruyorlar haklarını sağlama alıyorlar. Siz THH kararını icraya verip tahsil yaptırabilirsiniz ama kesin itiraz ederler. Onlar bağlı bulunulan tüketici mahkemesine satıcının hakem kurulu kararına itirazı konulu bir dilekçe verip tedbir kararı koydururlar, ortalama 365 gün içinde mahkeme sonuçlanır, bu sürede tedbirden dolayı paranızı alamazsınız ve dedikleri yine olur gibi geliyor bana. İsterseniz icra müdürlüğü ile de bir görüşün onların başına daha sık geliyor bu hadiseler.
  • 31-03-2021, 14:20:43
    #6
    erolkarakoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle bir mantık var 4799/24 örneğin makine ocak ayında alındı haziranda sorun çıkardı 6 ay 24-6=18
    4799/24=*18=ödenecek miktar
    Bunu bilmiyorum da bu hesabı yapması gereken heyet değil mi hocam? Yani ben kararda yazan neyse odur diye düşünmüştüm, bilemedim.
  • 31-03-2021, 14:22:39
    #7
    emreozden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi o noktada haklısınız ama dediğiniz gibi düzeni buna göre kuruyorlar haklarını sağlama alıyorlar. Siz THH kararını icraya verip tahsil yaptırabilirsiniz ama kesin itiraz ederler. Onlar bağlı bulunulan tüketici mahkemesine satıcının hakem kurulu kararına itirazı konulu bir dilekçe verip tedbir kararı koydururlar, ortalama 365 gün içinde mahkeme sonuçlanır, bu sürede tedbirden dolayı paranızı alamazsınız ve dedikleri yine olur gibi geliyor bana. İsterseniz icra müdürlüğü ile de bir görüşün onların başına daha sık geliyor bu hadiseler.
    Çok teşekkür ederim hocam.
  • 31-03-2021, 14:27:01
    #8
    crysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu bilmiyorum da bu hesabı yapması gereken heyet değil mi hocam? Yani ben kararda yazan neyse odur diye düşünmüştüm, bilemedim.
    Ben heyet o yönde karar verdi gibi algıladım iyi araştırın içra ya başvurun
  • 31-03-2021, 17:20:07
    #9
    erolkarakoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben heyet o yönde karar verdi gibi algıladım iyi araştırın içra ya başvurun
    Teşekkür ederim.