Uzatmadan konuya giriyorum, yardımcı olacaklara teşekkürler şimdiden.
Çamaşır makinesi arızalı çıktığından ve servislerini bile göndermeye tenezzül etmediklerinden X firmasını (sorun olup olmayacağını bilemediğimden X dedim) bir kaç ay önce tüketici hakem heyetine bildirdim. Ardından heyetten teknik sorumlu geldi makineyi inceledi vs derken iki haftanın sonucunda elime ulaşan karar tutanağında firmanın savunması kısmında Ürün bedeli, X Finansman AŞ (aynı firmanın finansman aş) tarafından 24 ay vade ile 4799TL olarak kredilendirilmiştir. Firmamızın şikayetçiye karşı olan sorumluluğu 3228TLdir. şeklinde savunma yapıldığını gördüm. Karar kısmında ise ürün bedeli olan 4799TLnin firma tarafından tüketiciye iadesine ibaresi geçtiği için savunmaları reddedilmiş, direkt ödediğim parayı alacağım diye düşündüm. Ancak bugün makinelerini teslime gelen arkadaş 3228TL üzerinden işlem görür büyük ihtimalle gibi bir şey diyince içime bir kurt düştü. Karar kısmında açıkça 4799TLnin iadesine yazarken böyle bir şey yapmaları mümkün mü? Yaparlarsa ne yapmalıyım?
Umarım açıklayabilmişimdir. Bilgisi olanlar yardım edebilirse sevinirim. Teşekkür ederim.
Tüketici Hakem Heyeti Hakkında
8
●72
- 31-03-2021, 14:10:13Vade farkı var diyerek tavsiye edilen minimum peşin satış fiyatını baz almışlar. Vade farkı finansman şirketine gittiği için kendileri makine bedeli olan anaparadan sorumlular. Kredi vade farkı makineyi veren firmayı bağlamaz ama 2 yılda yüzde 50 lik bir vade de bana abartı geldi.
- 31-03-2021, 14:13:37Hocam alırken çek hesabı oluyor zaten hiç finansman şirketi vs haberiniz bile olmuyor, güzel kurmuşlar sistemi 😃 Bu şekilde savunma yapmışken karada 4799 yazıyorsa kararı uygulamaları gerekmez mi? Sonuçta savunmaları kabul görülse kararda da 3228 yazılırdı diye düşünüyorum.emreozden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-03-2021, 14:17:25Şöyle bir mantık var 4799/24 örneğin makine ocak ayında alındı haziranda sorun çıkardı 6 ay 24-6=18crysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
4799/24=*18=ödenecek miktar - 31-03-2021, 14:18:45Tabi o noktada haklısınız ama dediğiniz gibi düzeni buna göre kuruyorlar haklarını sağlama alıyorlar. Siz THH kararını icraya verip tahsil yaptırabilirsiniz ama kesin itiraz ederler. Onlar bağlı bulunulan tüketici mahkemesine satıcının hakem kurulu kararına itirazı konulu bir dilekçe verip tedbir kararı koydururlar, ortalama 365 gün içinde mahkeme sonuçlanır, bu sürede tedbirden dolayı paranızı alamazsınız ve dedikleri yine olur gibi geliyor bana. İsterseniz icra müdürlüğü ile de bir görüşün onların başına daha sık geliyor bu hadiseler.crysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-03-2021, 14:20:43Bunu bilmiyorum da bu hesabı yapması gereken heyet değil mi hocam? Yani ben kararda yazan neyse odur diye düşünmüştüm, bilemedim.erolkarakoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-03-2021, 14:22:39Çok teşekkür ederim hocam.emreozden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-03-2021, 14:27:01Ben heyet o yönde karar verdi gibi algıladım iyi araştırın içra ya başvuruncrysta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle