Uzatmadan konuya giriyorum, yardımcı olacaklara teşekkürler şimdiden.
Çamaşır makinesi arızalı çıktığından ve servislerini bile göndermeye tenezzül etmediklerinden X firmasını (sorun olup olmayacağını bilemediğimden X dedim) bir kaç ay önce tüketici hakem heyetine bildirdim. Ardından heyetten teknik sorumlu geldi makineyi inceledi vs derken iki haftanın sonucunda elime ulaşan karar tutanağında firmanın savunması kısmında Ürün bedeli, X Finansman AŞ (aynı firmanın finansman aş) tarafından 24 ay vade ile 4799TL olarak kredilendirilmiştir. Firmamızın şikayetçiye karşı olan sorumluluğu 3228TLdir. şeklinde savunma yapıldığını gördüm. Karar kısmında ise ürün bedeli olan 4799TLnin firma tarafından tüketiciye iadesine ibaresi geçtiği için savunmaları reddedilmiş, direkt ödediğim parayı alacağım diye düşündüm. Ancak bugün makinelerini teslime gelen arkadaş 3228TL üzerinden işlem görür büyük ihtimalle gibi bir şey diyince içime bir kurt düştü. Karar kısmında açıkça 4799TLnin iadesine yazarken böyle bir şey yapmaları mümkün mü? Yaparlarsa ne yapmalıyım?
Umarım açıklayabilmişimdir. Bilgisi olanlar yardım edebilirse sevinirim. Teşekkür ederim.
Şöyle bir mantık var 4799/24 örneğin makine ocak ayında alındı haziranda sorun çıkardı 6 ay 24-6=18
4799/24=*18=ödenecek miktar