• 05-12-2020, 12:40:11
    #10
    Şahıs şirketi kurulumu ile alakalı forumda ve Google'da epey bilgi mevcut. Sorularına cevap bulabilirsin.
  • 05-12-2020, 12:45:23
    #11
    inno adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    **Muhasebeciyim iyi seviyede**

    Şahış şirketi için,

    Noterden İmza Beyannamesi alacaksın.
    İş yeri adresi göstereceksin ofisin varsa olur. yoksa eğer kendi evini gösterebilirsin bir odayı.
    Eğer ki ev kira ise Kontrat yapıcaksın yeni, kendi evinse gerek yok.

    Başvuru için İnteraktif vergi dairesine üye ol veya e devlet ile giriş yap Başvurunu yap.
    Sana bilgi gelecek vergi dairesinden gitmene gerek yok. Yoklama memuru gelir yoklama kağıdını imzalar ve şirketin potansiyel vergi no ile açılır.

    Senden Damga vergisi alırlar açılış için 58 TL onu da İnteraktif vergi daire şifrenle girersin ödersin.

    E-DEFTER tutacağın için;

    Muhasebeci tutman gerekli bunun için de şirketin içeriğine göre değişiyor ama 200-250 TL ücret ödersin.
    Muhasebeci seni kayıt yapar beyannamelerini vs hazırlamak ve göndermek için.

    Aylık olarak ; KDV Beyannamen hazırlanır (SABİT 58 TL DAMGA VERGİSİ ÖDERSİN satış yapsan da yapmasan da)
    Yıllık gelir vergin var 1-2-3-4 dönem şeklinde 3'ER aylık dönemsel olur. bunun için de damga vergisi ödersin.

    NOT: SATIŞLARIN ALIŞLARINDAN FAZLAYSA EĞER, O ZAMAN DEVLETE KDV FARKINI ÖDERSİN.

    @memobeyle;
    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim
  • 05-12-2020, 12:58:24
    #12
    inno adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    **Muhasebeciyim iyi seviyede**

    Şahış şirketi için,

    Noterden İmza Beyannamesi alacaksın.
    İş yeri adresi göstereceksin ofisin varsa olur. yoksa eğer kendi evini gösterebilirsin bir odayı.
    Eğer ki ev kira ise Kontrat yapıcaksın yeni, kendi evinse gerek yok.

    Başvuru için İnteraktif vergi dairesine üye ol veya e devlet ile giriş yap Başvurunu yap.
    Sana bilgi gelecek vergi dairesinden gitmene gerek yok. Yoklama memuru gelir yoklama kağıdını imzalar ve şirketin potansiyel vergi no ile açılır.

    Senden Damga vergisi alırlar açılış için 58 TL onu da İnteraktif vergi daire şifrenle girersin ödersin.

    E-DEFTER tutacağın için;

    Muhasebeci tutman gerekli bunun için de şirketin içeriğine göre değişiyor ama 200-250 TL ücret ödersin.
    Muhasebeci seni kayıt yapar beyannamelerini vs hazırlamak ve göndermek için.

    Aylık olarak ; KDV Beyannamen hazırlanır (SABİT 58 TL DAMGA VERGİSİ ÖDERSİN satış yapsan da yapmasan da)
    Yıllık gelir vergin var 1-2-3-4 dönem şeklinde 3'ER aylık dönemsel olur. bunun için de damga vergisi ödersin.

    NOT: SATIŞLARIN ALIŞLARINDAN FAZLAYSA EĞER, O ZAMAN DEVLETE KDV FARKINI ÖDERSİN.

    @memobeyle;

    Amcamın üzerine olan evi adres olarak gösterebiliyor muyum acaba ?
  • 05-12-2020, 13:00:12
    #13
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amcamın üzerine olan evi adres olarak gösterebiliyor muyum acaba ?

    İstediğin evi gösterebilirsin hocam ama, Amcan olduğu için gerçe 1'inci derece den akraba sayılır.
    yine de riske girmeden Kira kontratı düzenlemen gerekicek. otomatik olarak da amcan'a aylık Stopaj girilir. Kira için. (Aylık veya 3 aylık Muhtasar düzenlenir yani)

    Kira tutarını istediğin kadar gösterebilirsin ama size tavsiyem minimum 100 TL yapın aylık.
  • 05-12-2020, 13:02:58
    #14
    inno adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstediğin evi gösterebilirsin hocam ama, Amcan olduğu için gerçe 1'inci derece den akraba sayılır.
    yine de riske girmeden Kira kontratı düzenlemen gerekicek. otomatik olarak da amcan'a aylık Stopaj girilir. Kira için. (Aylık veya 3 aylık Muhtasar düzenlenir yani)

    Kira tutarını istediğin kadar gösterebilirsin ama size tavsiyem minimum 100 TL yapın aylık.
    Bu durumda amcasının bir vergi ödemesi gerekir mi kiradan dolayı?
  • 05-12-2020, 13:09:25
    #15
    facerazzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu durumda amcasının bir vergi ödemesi gerekir mi kiradan dolayı?
    Eğer oturduğunuz evin tapusu size ait veya 1. dereceden akraba eş veya çocuk şeklinde ise kira kontratına gerek yoktur.

    ama diyelim ki başka birine ait vereceği Kira tutarına göre değişiyor hocam Şuan stopajlar %10 ama Normal de %20'dir. Ben %20 üzerinden hesaplarsam eğer.

    Siz Brüt tutardan %20 Stopaj ödeyeceğiniz için Mal sahibinin Vergi ödemesine gerek kalmıyor. siz kira ödemesini gider olarak da gösterebilirsiniz.