• 03-12-2020, 15:12:05
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benimde bir sorum var. Herhangi bir şirkette çalışıp sgk yatarken şahıs şirketi açabilirmiyim ? Bağkur ödemezsem borç çıkarmı ?
  • 03-12-2020, 15:15:48
    #11
    inno adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zorunlu hocam ama ödeme ile ilgili zorunluluğum yok.
    İllaki devlet alacağını alır ama şuana kadar bir problem yaşamadım.
    Hiç kazanç olmasa bile en aşağı ne kadar vergi ödüyorsunuz?
  • 03-12-2020, 15:20:21
    #12
    akrep01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç kazanç olmasa bile en aşağı ne kadar vergi ödüyorsunuz?
    Bildiğim kadarıyla satış yapmadığınız halde sadece muhasebe gideri oluyor
  • 03-12-2020, 15:21:31
    #13
    mhtbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde bir sorum var. Herhangi bir şirkette çalışıp sgk yatarken şahıs şirketi açabilirmiyim ? Bağkur ödemezsem borç çıkarmı ?
    Herhangi bir şirketin var diyelim ve bağkurlusun.
    Şirketin varken başka yerde sigortalı çalışıyorsun.

    bu durum da bağkurun durur ödeme çıkmaz.
    Artık sigortalı olduğun için o ödenir.

    ama işten çıkarsan otomatik olarak tekrar bağkur devam eder ve onu sen ödersin sistem bu.
  • 03-12-2020, 15:25:08
    #14
    akrep01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç kazanç olmasa bile en aşağı ne kadar vergi ödüyorsunuz?
    hocam bu genel de değişiyor ama hiç bir şekilde iş yapmazsan diyelim. Şirket açık ama kazan yok yani.

    her ay kdv beyanname hazırlanır her ay 58 TL damga vergisi vericeksin mecburi.

    3 ay da bir muhtasar var onun da damga vergisi var onuda vericeksin o tutarda o civarlarda veya vermek istemiyorum diye dilekçe vericeksin mecburi değil.

    yıllık gelir vergin var 1-2-3-4 dönem olmak üzere 3 ayda bir hazırlanır bunun için de damga vergisi vs ödüceksin mecburidir.

    Ve yıllık noter defter tasdik ücretlerin var oda şirketin uzantısına göre değişiyor ama şahış şirketlerin de 330 TL

    ve son olarak muhasebe ücteti diyelim min 250 TL
  • 03-12-2020, 15:27:18
    #15
    inno adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bu genel de değişiyor ama hiç bir şekilde iş yapmazsan diyelim. Şirket açık ama kazan yok yani.

    her ay kdv beyanname hazırlanır her ay 58 TL damga vergisi vericeksin mecburi.

    3 ay da bir muhtasar var onun da damga vergisi var onuda vericeksin o tutarda o civarlarda veya vermek istemiyorum diye dilekçe vericeksin mecburi değil.

    yıllık gelir vergin var 1-2-3-4 dönem olmak üzere 3 ayda bir hazırlanır bunun için de damga vergisi vs ödüceksin mecburidir.

    Ve yıllık noter defter tasdik ücretlerin var oda şirketin uzantısına göre değişiyor ama şahış şirketlerin de 330 TL

    ve son olarak muhasebe ücteti diyelim min 250 TL
    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
  • 03-12-2020, 15:33:07
    #16
    Merhaba ,

    Bağkur ödememenizde herhangi bir problem yok. Şİrketi açıp vergi mükelelfi olup ticari faaliyetinizi sürdürebilirsiniz bağkurunuzu ödememeniz ticari faaliyetinizi yapmanıza engel değildir. Ancak borcun çoğalması ve uzun süre ödenmemesi durumunda sağlık sigortasından faydalanamıyorsunuz
  • 03-12-2020, 16:49:42
    #17
    akrep01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç kazanç olmasa bile en aşağı ne kadar vergi ödüyorsunuz?
    vergiler çeşitlidir
    gelir,kurumlar,kdv,damga vs.vs.

    ama bir işletme hiç işlem yapmasa boş beyanname verirse burada sadece beyannamelerden doğan dama vergilerini ödemek durumda kalır. şuan kdv de 58,8 tl geçici de 91tl gibi bişeydi.
    tabi bunu yanı sıra muhasebeci ücreti gibi yan masrafları da unutmamak gerekir.