• 12-09-2020, 16:55:42
    #1
    Merhabalar, shopier kullanarak internet üzerinden satış yapmaktayım. 3.5 ay içerisinde yaklaşık olarak 3.000 liralık satış yaptım. Satışını yaptığım şey dijital bir ürün. Bir kargo gönderimi söz konusu değil veya fiziksel olarak var olan bir şey değil. Ben bu zamana kadar faturayı shopier kesiyor diye biliyordum. Yani sonuçta parayı ilk alan shopier onlar bana kesinti yaparak haftalık olarak gönderiyorlar. Ancak tereddüte düştüm. Bu konuda ne yapmam gerekiyor. Bilgisi olan hocalarım yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
  • 12-09-2020, 16:57:51
    #2
    Kurumsal Üye
    Kutlugx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, shopier kullanarak internet üzerinden satış yapmaktayım. 3.5 ay içerisinde yaklaşık olarak 3.000 liralık satış yaptım. Satışını yaptığım şey dijital bir ürün. Bir kargo gönderimi söz konusu değil veya fiziksel olarak var olan bir şey değil. Ben bu zamana kadar faturayı shopier kesiyor diye biliyordum. Yani sonuçta parayı ilk alan shopier onlar bana kesinti yaparak haftalık olarak gönderiyorlar. Ancak tereddüte düştüm. Bu konuda ne yapmam gerekiyor. Bilgisi olan hocalarım yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
    Firmanız var mı?
  • 12-09-2020, 16:58:00
    #3
    Sizin kazancınız söz konusu olduğu için siz vergi vermelisiniz

    kazancınızın hizmete göre %8 yada %18 i kdv
    net karınızın %22 si stopaj (gelir vergisidir )

    Shopier sadece komisyondan kazandığı yüzde +0.49 tl Nin vergisini ödemektedir

    yani vergi mükellefi olmalısınız
  • 12-09-2020, 16:58:46
    #4
    Üyeliği durduruldu
    shopier sizden kestiği ücret için fatura keser. siz sattığınız ürün için fatura kesmelisiniz
  • 12-09-2020, 17:01:02
    #5
    Üyeliği durduruldu
    ben 27 yaşındayım etrafımdaki herkes çalışıyor bir şeyler yapıyor herkes. bir kişi görmedim vergi veren.
  • 12-09-2020, 17:06:44
    #6
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firmanız var mı?
    Hayır hocam paytr bu sebeple kabul etmemişti. Shopier kabul edince bende sorun olmaz diye düşündüm.
  • 12-09-2020, 17:09:11
    #7
    Kutlugx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, shopier kullanarak internet üzerinden satış yapmaktayım. 3.5 ay içerisinde yaklaşık olarak 3.000 liralık satış yaptım. Satışını yaptığım şey dijital bir ürün. Bir kargo gönderimi söz konusu değil veya fiziksel olarak var olan bir şey değil. Ben bu zamana kadar faturayı shopier kesiyor diye biliyordum. Yani sonuçta parayı ilk alan shopier onlar bana kesinti yaparak haftalık olarak gönderiyorlar. Ancak tereddüte düştüm. Bu konuda ne yapmam gerekiyor. Bilgisi olan hocalarım yardımcı olurlarsa çok sevinirim.
    Sizin 3.5 ay içerisinde çektiğinizden daha fazlasını haftalık olarak çekiyordum, o zamanlar vergi mükellefi değildim. Bir sorun yaşamadım, ilerde olur mu bilmem
  • 12-09-2020, 17:09:48
    #8
    byjameson adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben 27 yaşındayım etrafımdaki herkes çalışıyor bir şeyler yapıyor herkes. bir kişi görmedim vergi veren.
    Dünyada en son şey isteyeceğiniz şeylerden biri Maliyenin izaha çağırma tebligatı olmalı. Elden verilen ücretlerin tespiti zor ama online gelen ücretleri çok kolay tespit ediyorlar. Başkası vermiyor ben de vermeyeyim demek çok yanlış bir düşünce.

    Bu arada geriye dönük 5 yıl denetim yapabiliyor Maliye. 2020 de aldığın ücretin vergisi 2025 e kadar herhangi bir zamanda talep edebilir.
  • 12-09-2020, 17:44:26
    #9
    Üyeliği durduruldu
    fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyada en son şey isteyeceğiniz şeylerden biri Maliyenin izaha çağırma tebligatı olmalı. Elden verilen ücretlerin tespiti zor ama online gelen ücretleri çok kolay tespit ediyorlar. Başkası vermiyor ben de vermeyeyim demek çok yanlış bir düşünce.

    Bu arada geriye dönük 5 yıl denetim yapabiliyor Maliye. 2020 de aldığın ücretin vergisi 2025 e kadar herhangi bir zamanda talep edebilir.
    dünyada en son isteyeceğim şey fakir olarak yaşayıp ölmek olur. size bol şans kazancınızın %80 i vergi olarak ödeyerek.