• 04-09-2020, 16:54:13
    #1
    Merhabalar,

    Uzun süre uğraştığım sağlık problemlerini büyük çoğunlukla geride bıraktım ve yüksek motivasyon ile hayatıma kaldığım yerden devam etme kararı aldım 2 ay önce 21 yaşıma girdiğim gün. Geçmişte yaşadıklarım, maddi sorunlar ve stres beni dibe çekiyordu ve buna bir dur demem gerekiyordu. Marmara Üniversitesi’ni birinci sınıfın birinci döneminde bırakmıştım ve ailemin olduğu şehre aldım kaydımı –Mersin-. En önemli şeyin sağlığım olduğunu ve kendimle ilgilenmem gerektiğini düşünerek aldım bu kararı –fen lisesi bırakmıştım daha önce zor olmadı -


    180 boyundayım ve 50 kiloya düşmüştüm. Gluteni -iloteransım var- hayatımdan çıkardım, düzenli yürüyüşe başladım. 5 kilo aldım, cildim parladı. saçlarım kendine geldi... İngilizce kursuna yazıldım ve kendimi ifade edebilecek seviyeye geldim. Fiziksel ve psikolojik olarak her gün kendimi daha iyi hissediyorum.
    Artık asıl hedefim olan başarılı bir girişimci olma hayalime dönmek ve yazılım konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Hiç temelim yok. Eğitim setleri izlemeye başladım. HTML bitti ve CSS’e başlayacağım. Bu süreçte daha verimli ilerlemek için her türlü tavsiye ve desteğe açığım. Haritam ne olmalı?


    Benim de size bir tavsiyem var;
    Hemşirenin sedye üzerindeyken bana gelip ölebilirsin aramak istediğin biri varsa ara dediği yerden buraya çok yol geldim 6 ayda. Ne olursa olsun pes etmeyin.

    Saygılarımla.
  • 04-09-2020, 17:10:00
    #2
    Seni çok iyi anlıyorum, 1 sene kadar önce beyin tümörü ameliyatına girdim. Sonrasında da ve hala da biraz devam etmek üzere major depresyon tedavisi gördüm. Yakın zamanda da 6 senelik nişanlımla çirkin bir şekilde ilişkim bitti. Baktım yaş 28, çevremde de o 6 senede ne arkadaş kalmış ne bir şey. Eş zamanlı olarak ofisim küçülmeye gitti. Bir hata yüzünden 5000 lira kadar içeriye girdim ve kiramı ödeyemediğim süreçler oldu çook yakın zaman önce.

    Geçiyor. Her şey yolunu buluyor. Arkadaşların yerine yenileri, kadınların yerine yenileri konuluyor. İş tekrar canlanıyor, para tekrar geliyor. Ama hepsinin tek bir ortak noktası var: çabalamak.

    Evet şanslı insanlar değiliz, ama bu demek oluyor ki kendi şansımızı kendimiz yaratacağız. Hiçbir şeyin seni yıkmasına izin verme. Ben bu son süreçlerimden sonra çok başka birisi oldum. Önceden çok iyi dert dinleyen birisiyim. Artık biri derdini anlatınca diyorum ki: ya bir sus a... çünkü kötü zamanında kimseler olmaz yanında. bunu her zaman bil.

    İş konusunda ise; proje lideri konumunda php geliştiricisiyim. üstüne ek olarak her şeyi yapabilecek seviyede mysql, css, html, js biliyorum. nasıl mı öğrendim?
    Kesinlikle hayatım boyunca 1 tane eğitim videosu izlemedim. 1 tane kitap da okumadım bunlarla ilgili. Tek kurs alınabilecek şey yazılımda algoritmadır. Bu kadar.

    Bunları öğrenmenin en iyi yolu bir proje hayal etmek. Mesela bir film/dizi sitesi. Sonra başla yapmaya bam diye. Bir buton hayal et. Bu butona tıklayınca formdaki verilerin sunucuya gitmesini istiyorum. E ne yapacağım? Yaz internete:

    How to send html form value to PHP server side.

    Bir ton stackoverflow bilgisi bulacaksın. İnsanlar önceden bunu soranlara cevap vermişler.

    Bir süre sonra bu kodları düzenlemeye başlayacaksın. İnceleye inceleye öğreneceksin.

    Hiçbir kitap, hiçbir video hiçbiiiiiiiir eğitim sana hiçbir şey öğretmez. Teorik bir ezbere dayalı bilgi verir. Pratiğe dökmeye kalksan eüeeüeü diye kalırsın. Ki ofisimdeki yeni mezunların da derdi hep bu. Adam yazılım mezunu. Ama kesinlikle hiçbir şey bilmiyor. Lise mezunu çocuk boğaziçi mezunu çocuktan daha iyi algoritma kuruyor daha mantıklı düşünüyor. Çünkü pratikle öğrenmiş. Algoritmik zekası da çok daha iyi.

    Algoritmik zeka yazılımda kullanılan bir şey. Sayısal filan değil. Bu farklı bir zeka türü. Kafanda süreci en mantıklı ve kısa şekilde algoritmaya dökemebilme kapasitesi ve hızı demektir.

    Bunu kurabildiğin zaman bir bakmışsın, her yazılım dili birebir aynı. Hepsi aslında loop, koşul, değişken. Gerisi ise tamamen google. PHP'de print-echo ya da duruma göre return ile ekrana bastığın veri, javascript'de innerhtml, innertext gibi kodlarla basılıyor. Tek farkı bu.



    Her şey dilediğin gibi olsun. Hayat bayağı bir *** gibidir. Dertlerin asla bitmeyecek. Yılma. Anadan babadan kalan hiçbir şeyimiz yok çünkü.
  • 04-09-2020, 17:26:32
    #3
    flyingatm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seni çok iyi anlıyorum, 1 sene kadar önce beyin tümörü ameliyatına girdim. Sonrasında da ve hala da biraz devam etmek üzere major depresyon tedavisi gördüm. Yakın zamanda da 6 senelik nişanlımla çirkin bir şekilde ilişkim bitti. Baktım yaş 28, çevremde de o 6 senede ne arkadaş kalmış ne bir şey. Eş zamanlı olarak ofisim küçülmeye gitti. Bir hata yüzünden 5000 lira kadar içeriye girdim ve kiramı ödeyemediğim süreçler oldu çook yakın zaman önce.

    Geçiyor. Her şey yolunu buluyor. Arkadaşların yerine yenileri, kadınların yerine yenileri konuluyor. İş tekrar canlanıyor, para tekrar geliyor. Ama hepsinin tek bir ortak noktası var: çabalamak.

    Evet şanslı insanlar değiliz, ama bu demek oluyor ki kendi şansımızı kendimiz yaratacağız. Hiçbir şeyin seni yıkmasına izin verme. Ben bu son süreçlerimden sonra çok başka birisi oldum. Önceden çok iyi dert dinleyen birisiyim. Artık biri derdini anlatınca diyorum ki: ya bir sus a... çünkü kötü zamanında kimseler olmaz yanında. bunu her zaman bil.

    İş konusunda ise; proje lideri konumunda php geliştiricisiyim. üstüne ek olarak her şeyi yapabilecek seviyede mysql, css, html, js biliyorum. nasıl mı öğrendim?
    Kesinlikle hayatım boyunca 1 tane eğitim videosu izlemedim. 1 tane kitap da okumadım bunlarla ilgili. Tek kurs alınabilecek şey yazılımda algoritmadır. Bu kadar.

    Bunları öğrenmenin en iyi yolu bir proje hayal etmek. Mesela bir film/dizi sitesi. Sonra başla yapmaya bam diye. Bir buton hayal et. Bu butona tıklayınca formdaki verilerin sunucuya gitmesini istiyorum. E ne yapacağım? Yaz internete:

    How to send html form value to PHP server side.

    Bir ton stackoverflow bilgisi bulacaksın. İnsanlar önceden bunu soranlara cevap vermişler.

    Bir süre sonra bu kodları düzenlemeye başlayacaksın. İnceleye inceleye öğreneceksin.

    Hiçbir kitap, hiçbir video hiçbiiiiiiiir eğitim sana hiçbir şey öğretmez. Teorik bir ezbere dayalı bilgi verir. Pratiğe dökmeye kalksan eüeeüeü diye kalırsın. Ki ofisimdeki yeni mezunların da derdi hep bu. Adam yazılım mezunu. Ama kesinlikle hiçbir şey bilmiyor. Lise mezunu çocuk boğaziçi mezunu çocuktan daha iyi algoritma kuruyor daha mantıklı düşünüyor. Çünkü pratikle öğrenmiş. Algoritmik zekası da çok daha iyi.

    Algoritmik zeka yazılımda kullanılan bir şey. Sayısal filan değil. Bu farklı bir zeka türü. Kafanda süreci en mantıklı ve kısa şekilde algoritmaya dökemebilme kapasitesi ve hızı demektir.

    Bunu kurabildiğin zaman bir bakmışsın, her yazılım dili birebir aynı. Hepsi aslında loop, koşul, değişken. Gerisi ise tamamen google. PHP'de print-echo ya da duruma göre return ile ekrana bastığın veri, javascript'de innerhtml, innertext gibi kodlarla basılıyor. Tek farkı bu.



    Her şey dilediğin gibi olsun. Hayat bayağı bir *** gibidir. Dertlerin asla bitmeyecek. Yılma. Anadan babadan kalan hiçbir şeyimiz yok çünkü.
    Sokakta kalmış biri olarak damdan düşenin halinden damdan düşenin anlayacağını düşünüyorum. Benzer yaşanmışlıklar, söylediklerini ciddiye alacağım. Teşekkür ederim.
  • 04-09-2020, 17:38:54
    #4
    Merhaba öncelikle gayretinden ve pes etmediğin için tebrik ediyorum. Yazılım dili demek kimine göre Dünya kimine göre gezegenler kimine göre de Evren demektir. Burada öncelikle hangi gezegende nasil bir fayda sağlayacağına ve ne yapacağına bağlı, hedeflerini her zaman büyük tut ve yola çık gerisi gelecektir. başarılar diliyorum.