• 10-07-2020, 12:11:27
    #1
    Yaklaşık 2-3 hafta önce aliexpress'den bir şey sipariş ettim ve ürünün fiyatı 0.17$ ve ben buna 15 tl vergi ücreti verdim normalde %20'si alınması gerekmiyor mu ürün fiyatının bunu nereye şikayet edebilirim
  • 10-07-2020, 12:12:30
    #2
    hocam fatura verdilerse ve faturada da ödediğiniz tutar yazıyorsa o fiyattır. Ama baya yüksekmiş vergisi.
  • 10-07-2020, 12:14:41
    #3
    min. rakam var onu ödemişsin sanırım.
  • 10-07-2020, 12:14:51
    #4
    7-8 tlsi paket açma bedeli diye geçiyor. Ürün hediye dahi olsa paket kontrol bedeli var.
  • 10-07-2020, 12:15:33
    #5
    Faturada vergi, açma bedeli vs yazar.
    Eğer şüphelenirlerse açıyorlar. Onun için de ücret kesiyorlar.

    Ben daha önce böyle durumla karşılaştım. Daha detaylı bilgim yok.
  • 10-07-2020, 12:16:00
    #6
    Belli bir tutarın altına düşmüyor diye biliyorum birde üzerinde yazan fiyat gümrük memuruna inandırıcı gelmezse piyasada ki fiyattan vergi kesebilir
  • 10-07-2020, 12:16:18
    #7
    Minimum ödenen vergi tutarını ödediniz. 1 liralık üründe alsanız 15-20 TL vergi ücreti geliyor
  • 10-07-2020, 12:17:29
    #8
    Şikayet edemezsiniz. Minimum vergi ücreti ben en son aldığımda 13tl idi sanırım. O 15 olmuştur. %20 si 15tl nin üstünde olan ürünler için %20 vergi alınıyor sanırım.
  • 10-07-2020, 12:17:32
    #9
    ismailZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faturada vergi, açma bedeli vs yazar.
    Eğer şüphelenirlerse açıyorlar. Onun için de ücret kesiyorlar.

    Ben daha önce böyle durumla karşılaştım. Daha detaylı bilgim yok.
    e hocam böylede her paketten bilerek şüphelenmiş gibi davranıp paketi açarak ekstra vergi bindirmesi olmaz mı ?