Selamlar, bir ödevim var da soruya bir cevap hazırladım ancak hoca tam anlamıyla bilimsel bir dil istediği için iki farklı cevap hazırladım. Bu iki cevaptan hangisi daha fazla bilimsel ve sorunun cevabına yatkın fikirlerinizi öğrenebilir miyim?
Soru: Yönetim olgusunun tanımını yapınız.
Yanıt 1: Yönetim, her ne kadar farklı kelimeler ile tanımlanabilir olsa da her tanımın sonucu tek bir konuya dayanıyor bu da örgüt içerisinde bulunan kişilerin belirli bir lider boyunduruğu altında amacına ulaşması için düzen ve tertip içerisinde çalışmasıdır. Bu terim ilk kez 18. yüzyılda sanayi devrimi ile birlikte Henri Fayol, Frederick W. Taylor ve Max Weber tarafından ele alınmıştır. Burada belirtilen her ismin yönetim konusunda kendine göre kuralları bulunmaktadır. [DEVAM EDECEK]
Yanıt 2: Yönetim, bir örgüt ya da topluluk içerisinde olması gereken uyumun belirli bir düzen çerçevesinde yürütülmesi ve örgüt içerisindeki kişilerin amaçlarına daha kolay ulaşmasını sağlamak amacıyla takım lideri tarafından yapılan faaliyetlerin tüm aşamalarına verilen isimdir. Burada topluluğun amaçlarına daha çabuk ve net bir şekilde ulaşması için yönetilme içgüdüsünün ne kadar önemli olduğunu görmek mümkündür.
Yönetim Olgusu Adına
5
●126
- 01-06-2020, 14:50:53
- 01-06-2020, 15:00:43Merhabalar,
Bu tarz yazılarda imla kuralları da oldukça önemli ve metne ayrı bir hava katmaktadır. Buna özen gösterirseniz farklı sonuçlar elde ettiğinizi göreceksiniz. Sizin için geçenlerde bir ödevim için yazdığım araştırma makalesinde kullandığım bir kısmı paylaşmak istiyorum. Belki biraz size fikir verir, cümlelerinizi inceledim bir eksiklik var ama imladan mı yoksa farklı bir sebepten mi tam odaklanıp çözemedim lütfen kusura bakmayın. Buyrun;
Dipnot: Yukarıdaki alıntımda değiştirdiğim bir iki kısım mevcut, böylece daha güzel bir kalıba oturttuğumu düşünüyorum. Hatalı olduğum noktalarda lütfen yapıcı eleştirmekten çekinmeyinAlıntı
Sağlıklı günler dilerim,
İyi forumlar - 01-06-2020, 15:04:13Teşekkür ederim. Her iki cümleyi de gözden geçireceğim. Aslında cümlelerde imla olarak hatam yok ancak konu bütünlüğünü biraz kaçırmışım gibi geldi. Bu da sanırım ödevin çok önemli olmasından ve sürekli yazıp yazıp sildiğimden kaynaklı oldu. Sizlere de sağlıklı günleriSmile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-06-2020, 15:04:25Yanıt 1 uygundur.
Yönetim, her ne kadar farklı kelimeler ile tanımlanabilir olsa da her tanımın sonucu
Yönetim kavramı; alan yazın incelendiğinde, pek çok farklı şekilde tanımlandığı görülmektedir. A (1880) ya göre yönetim ............. ;B (1890) a göre........... şeklinde bir tanımlanmıştır. O halde yönetim;............. şeklinde tanımlamak (İfade etmek) mümkündür. - 01-06-2020, 15:05:58Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Kesinlikle dikkate alacağım.dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-06-2020, 15:09:39Rica ederim biraz hızlı yazdım hatalar olabilir, yalnızca nasıl yazılabilir diye size fikir vermeye çalıştım. Hocanız aksini belirtmediği müddetçe siz genelden özele doğru inmeyi tercih ediniz. (İkincisinde biraz kitabın ortasından başlamışsınız gibi)😊burakmehel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
En sonunda da yine genelden özele durum değerlendirmesi yaparak, öneriler geliştiriniz. Başarılar 😊
