Selamlar, bir ödevim var da soruya bir cevap hazırladım ancak hoca tam anlamıyla bilimsel bir dil istediği için iki farklı cevap hazırladım. Bu iki cevaptan hangisi daha fazla bilimsel ve sorunun cevabına yatkın fikirlerinizi öğrenebilir miyim?
Soru: Yönetim olgusunun tanımını yapınız.
Yanıt 1: Yönetim, her ne kadar farklı kelimeler ile tanımlanabilir olsa da her tanımın sonucu tek bir konuya dayanıyor bu da örgüt içerisinde bulunan kişilerin belirli bir lider boyunduruğu altında amacına ulaşması için düzen ve tertip içerisinde çalışmasıdır. Bu terim ilk kez 18. yüzyılda sanayi devrimi ile birlikte Henri Fayol, Frederick W. Taylor ve Max Weber tarafından ele alınmıştır. Burada belirtilen her ismin yönetim konusunda kendine göre kuralları bulunmaktadır. [DEVAM EDECEK]
Yanıt 2: Yönetim, bir örgüt ya da topluluk içerisinde olması gereken uyumun belirli bir düzen çerçevesinde yürütülmesi ve örgüt içerisindeki kişilerin amaçlarına daha kolay ulaşmasını sağlamak amacıyla takım lideri tarafından yapılan faaliyetlerin tüm aşamalarına verilen isimdir. Burada topluluğun amaçlarına daha çabuk ve net bir şekilde ulaşması için yönetilme içgüdüsünün ne kadar önemli olduğunu görmek mümkündür.