stresinde mutlaka etkisi olduğunu düşünüyorum. ama aslında vücudun yediklerimize karşı verdiği tepki bana göre.
uzun süreli diyet ile bağırsak florasını düzeltip bu hastalığı yenenler var. ama tabi ki daha sonra da o kadar sıkı diyet yapmasalar bile yediklerine dikkat ediyorlar.
candida mantarının sebep olduğu düşünülüyor ama tıbben bir tedavisi yok. arkadaşların yazdıkları şampuanlar sadece semptomları bastırmaya yönelik. zaten kısa süre sonra tekrarlamaya başlıyor.
ben saçımı ve sakalımı kısa tutarak, kükürtlü sabun kullanarak baskı altında tutmaya çalışıyorum.
Kafadaki egzama
62
●1.449
- 30-05-2020, 13:33:20head & shoulders kesinlikle geçirir pullanmayı fakat dökülme varsa engellemez
- 30-05-2020, 13:40:407 yıldır hayatima dahil oldu kendisi.
Denildiği gibi diyet yapınca gözle görülür bi azalma oluyor. Bugüne kadar bir çok şey kullandım, bende en etkilisi ceradolin şampuan oldu. Sadece o dizginliyor. - 30-05-2020, 14:25:40kardeşim bu hastalık sakat kalmak gibi bir şey, yıllardır bildim bileli var bende, arkadaşların dedikleri kısmen doğru, işte şu şampuan iyi geldi, şu bilmem ne iyi geldi, evet farklı tedaviler her zaman iyi geliyor fakat bir kere egzama genetiğinde varsa anadan babadan aldıysan ve egzama tetikleyici stres, alerjik gıda vs. kullandıysan yani sakatlandıysan bunun dönüşü yok, hiç görmedim egzamadan kurtulanı, fakat baskılamak geçici tedavi etmek hayatından konfor sağlamak mümkün. Ben egzamayı geçiririm diye varsa %99 yalandır, %1 lik kısım çok ağır kortizon iğneleri ve tedavileri ile mümkün ama elini kurtarırken kolunu kaybediyorsun, vücuda çok zararları var, bütün vücudunu kaplamış sedefe çevirmiş çok ağır bir egzama olmadıkça o tedavilerden kesinlikle kaçmalısın.
Saçların için düzenli olarak kullanacağın tek bir losyon var, çok az kortizon içerir doktor çok fazla değil iyileşince bırak demişti, adı DERMOVATE saç losyonu, bunu 1 hafta falan düzenli kullan, %90 geçecektir ama sanma ki iyileştim, ileride tekrar nüks edecek, bu böyle bir hastalık, sakat kalmak gibi, geçici protezler ile uzuv kullanmak gibi, sakatlık hep baki kalıyor. Aksini iddaa eden ben yıllardır egzamadan muzdarip oldum şu ilacı kullandım ve yıllardır hiç egzama olmadım diyebilen varsa zaten bunu söylemez milyarder olurdu şimdi, bu dertten dünyada o kadar muzdarip insan var ki, servetini verebilecekler var, o yüzden yalandır inanma, şunu bunu kullan diyenlere, git cildiyeciye ya da kocakarı ilaçlarına sür geçici tedavini ol rahatla, fazla kafaya takma, bununla yaşamaya alış, var say ki tansiyon, şeker hastasısın öyle düşün... Ama onlardan çok daha merhametli bir hastalık buna çok şükür de ve yaşamına devam et...