• 07-05-2020, 14:32:57
    #1
    hepsiburada daki bir satıcıyla anlaşsam instadan onun ürünlerini dropshipping yapsam vergi öder miyim? şirket açmak zorunda mıyım?müsteri bana aticak parayi ben anlasmali oldugum adamdan sipariş giricem o kesicek faturasını yollatacak müsteriye benim şirket acmam yada vergi ödemem lazım mı? teşekkür ederım
  • 07-05-2020, 14:35:11
    #2
    oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hepsiburada daki bir satıcıyla anlaşsam instadan onun ürünlerini dropshipping yapsam vergi öder miyim? şirket açmak zorunda mıyım?müsteri bana aticak parayi ben anlasmali oldugum adamdan sipariş giricem o kesicek faturasını yollatacak müsteriye benim şirket acmam yada vergi ödemem lazım mı? teşekkür ederım
    Eğer kesilen faturayı direk müşteriye gönderecekseniz ve size kesilen fatura tutarıyla hesabınıza aldığınız ücret aynı tutardaysa sıkıntı olmaz ama size 40 TL fatura kesti siz 45 TL ye instadan birisine sattınız hesabınıza 45 Giriş yaptı 40 ını aldığınız firmaya gönderdiniz o 5 TL nin faturası olacak vergisi ödenecek.
  • 07-05-2020, 14:35:25
    #3
    belki ilk seferlerde sıkıntı olmaz ama işler iyi giderde ileride çok nakit giriş çıkışı olursa maliye hop hemşerim hayırdır diyebilir. eğer profesyonel düşünüyor ve ben bu işi yapar ekmek yerim diyorsanız açın bir şahıs şirketi başınız ağrımasın.
  • 07-05-2020, 14:36:33
    #4
    Kazanç olacaksa vergi olacak, devlet başka söz söylemez.
  • 07-05-2020, 14:38:34
    #5
    e
    aOktemer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belki ilk seferlerde sıkıntı olmaz ama işler iyi giderde ileride çok nakit giriş çıkışı olursa maliye hop hemşerim hayırdır diyebilir. eğer profesyonel düşünüyor ve ben bu işi yapar ekmek yerim diyorsanız açın bir şahıs şirketi başınız ağrımasın.
    Atroks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer kesilen faturayı direk müşteriye gönderecekseniz ve size kesilen fatura tutarıyla hesabınıza aldığınız ücret aynı tutardaysa sıkıntı olmaz ama size 40 TL fatura kesti siz 45 TL ye instadan birisine sattınız hesabınıza 45 Giriş yaptı 40 ını aldığınız firmaya gönderdiniz o 5 TL nin faturası olacak vergisi ödenecek.
    tammam peki ürünü müşteriye 50 tlden sattım 50tl fatura kestik benim 10tl kârım var bu parayı satıcı bana yollasa burada vergilik bir durum var mi?
  • 07-05-2020, 14:40:02
    #6
    oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    e


    tammam peki ürünü müşteriye 50 tlden sattım 50tl fatura kestik benim 10tl kârım var bu parayı satıcı bana yollasa burada vergilik bir durum var mi?
    50 TL üzerinden %18 ya da % kaç ise KDV sini öderse problem olmaz.
  • 07-05-2020, 14:40:04
    #7
    kazanç varsa vergi olmak zorunda
  • 07-05-2020, 14:41:53
    #8
    Atroks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 TL üzerinden %18 ya da % kaç ise KDV sini öderse problem olmaz.
    yani bi nevi pazarlamacı durumunda kalırsak komisyoncu gibi kârı veya komisyonumuzu bize asıl satıcı yollarsa sıkıntı yok mu?
  • 07-05-2020, 14:43:57
    #9
    oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani bi nevi pazarlamacı durumunda kalırsak komisyoncu gibi kârı veya komisyonumuzu bize asıl satıcı yollarsa sıkıntı yok mu?
    Problem olmaz niye olsun, birisi de sorarsa olayı açıklarsın yasalara aykırı değil.