• 01-05-2020, 14:20:07
    #37
    Dış borçlarımızı ödemeye çalışırken, piyasadan dolar topluyorsunuz ve talebiniz artıyor. Borcumuzun çok az olduğunu hepimiz biliyoruz zaten..... Durduk yere neden böyle TL değer kaybediyor anlamış değiliz, Damat Paşa da çok şaşkın =)
  • 01-05-2020, 14:34:16
    #38
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi fikrimi söyleyeyim. Bu tür analistler bana nedense şarlatan gibi görünüyorlar. Yahu bir insanın her konuda fikri olmamalı değil mi? Ama maşallah bunların var. Şimdi bu aralar bir de Abdullah Çiftçi çıktı piyasaya. Nostradamus gibi kocaman kocaman laflar ediyor...Tamamen medyanın şişirmesi. Sıkıştıkları yerde ‘efendim üretim eeee efendim kendimizin içinden çıkmalı eee kem küm.’ Yok ya biz bilmiyoruz değil mi ? 😂 Getirin bunları bi kurumun başına görün ne yapıyorlar :P
    fikrine saygım var çoğu için haklısın ama bu söylediklerin belirttiğim isim için bence geçerli değil
  • 01-05-2020, 14:37:34
    #39
    Para güveni sever. Türkiye Güven veren bir ülke olmaktan uzaklaşıyor buda yatırımcıyı uzaklaştırıyor. yani doların her artışı Türkiye'ye olan güvenin azalması demektir. Güven ortamı için öncelikle Adalet gerekiyor daha sonra da yatırım,din ve devlet işlerini birbirinden ayırma falan filan işte herkesin bildiği ama yapmadığı şeyler...
  • 01-05-2020, 14:46:11
    #40
    SinemBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru yazın artık şunu! Dıj güjler.
    Bir de dış minnaklar var )

    https://www.youtube.com/watch?v=mvWH2XX6o5E
  • 01-05-2020, 14:51:41
    #41
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu nasıl ve neye göre dayanarak söylüyorsunuz? Yani bu iddiadaki temeliniz nedir?
    Büyük resmi görmüş
  • 01-05-2020, 16:14:11
    #42
    Piyasada dolaşan para ne kadar olursa ülkenin para birim değeri o kadar düşer. Covid 19 dan dolayı ülkeye dolar girişi çok az evet. Ama ülkenin bu durumda kendi içinde ihtiyaçlarını karşılayabilmesinden dolayı para basması gerekiyor. Merkez bankasıda şuan bunu yapıyor. Evet şu süreçte dolar değer kazanacak lakin üretim başladığında hemen düşmeyecek. Bu süreçte amerika 10m banknot bassın Türkiyede aynı değerde banknot basarsa eğer dolar eşit seviyede kalır düşüş yaşanmaz. Bu durumdan karlı çıkmak isteyen ülkeler yeni para basmamalı.
  • 01-05-2020, 16:15:41
    #43
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi fikrimi söyleyeyim. Bu tür analistler bana nedense şarlatan gibi görünüyorlar. Yahu bir insanın her konuda fikri olmamalı değil mi? Ama maşallah bunların var. Şimdi bu aralar bir de Abdullah Çiftçi çıktı piyasaya. Nostradamus gibi kocaman kocaman laflar ediyor...Tamamen medyanın şişirmesi. Sıkıştıkları yerde ‘efendim üretim eeee efendim kendimizin içinden çıkmalı eee kem küm.’ Yok ya biz bilmiyoruz değil mi ? 😂 Getirin bunları bi kurumun başına görün ne yapıyorlar :P

    https://youtu.be/lf0kAVZGQNc
  • 01-05-2020, 16:18:34
    #44
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    https://m.youtube.com/watch?v=bTlT15f0X2o

    sebebi kısa özet şeklinde
  • 01-05-2020, 16:18:54
    #45
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kişisel görüşüm, paramızın değer kaybının sebebi hukuk ve ülkenin yönetimiyle doğrudan ilişkisi var. Son yıllarda yaşadığımız olaylara dönüp bakarsak bunu anlayabiliriz. Yönetim güven ve hukuk ortamını tesis edemediği için paramız eriyor. Korkarım ki, bu eriyiş devam edecek gibi gözüküyor. Döviz ile iş yapanlara sabır dilerim.