• 09-03-2020, 18:11:10
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar,

    Eşimin dedesinden kalma Çatalca'da bir arsa var, anne tarafı 8 kardeşler ve hepsi arsaya ev yapmış bizimkiler hariç. Bizimkilerin hakkının üzerinede orada yaşamayacakları için kardeşler ev yapmış. Şimdi kayınvalidem rahmetli oldu 2 3 sene önce dayılarıda elimize para geçince sizin hakkınızı ödeyelim tarzı bir şey demişler. Eşiminde arası bozuldu onlarla ve paraları var ödemiyorlar diye ya bizim arsamızda ihlal ettikleri yeri boşaltsınlar ya da hakkımızı ödesinler gibi bir düşünceye girdi.

    Bu durumda nasıl bir yol izlememiz gerekir ? Bize bir masraf çıkar mı ? Süreç nedir ne kadar sürer ?
    Bilgisi olanlar ve daha önce bu durum ile karşılaşanlar yazarsa sevinirim.

    Bu arada arsa kişiler üzerine bölüştürülmüş intikal mi ne diyorlar yani kendi payı kayınvalide'nin üzerine görünüyor.
  • 09-03-2020, 18:26:58
    #2
    Lynit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Eşimin dedesinden kalma Çatalca'da bir arsa var, anne tarafı 8 kardeşler ve hepsi arsaya ev yapmış bizimkiler hariç. Bizimkilerin hakkının üzerinede orada yaşamayacakları için kardeşler ev yapmış. Şimdi kayınvalidem rahmetli oldu 2 3 sene önce dayılarıda elimize para geçince sizin hakkınızı ödeyelim tarzı bir şey demişler. Eşiminde arası bozuldu onlarla ve paraları var ödemiyorlar diye ya bizim arsamızda ihlal ettikleri yeri boşaltsınlar ya da hakkımızı ödesinler gibi bir düşünceye girdi.

    Bu durumda nasıl bir yol izlememiz gerekir ? Bize bir masraf çıkar mı ? Süreç nedir ne kadar sürer ?
    Bilgisi olanlar ve daha önce bu durum ile karşılaşanlar yazarsa sevinirim.

    Bu arada arsa kişiler üzerine bölüştürülmüş intikal mi ne diyorlar yani kendi payı kayınvalide'nin üzerine görünüyor.
    Yanlış Hatırlamıyorsam İntikal Davası Açılacak Arsayı Devlet Satacak Ama Kendi Aranızda Anlaşmanız daha iyi niye derseniz 150 bin tl arsayı 50 bin liraya satar devlet avukata vermeniz lazım korkarlarsa zaten verirler bu arada dava süresi 5 yıldır sürüyor bizimkisi
  • 09-03-2020, 18:34:39
    #3
    Üyeliği durduruldu
    alisbilgisayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış Hatırlamıyorsam İntikal Davası Açılacak Arsayı Devlet Satacak Ama Kendi Aranızda Anlaşmanız daha iyi niye derseniz 150 bin tl arsayı 50 bin liraya satar devlet avukata vermeniz lazım korkarlarsa zaten verirler bu arada dava süresi 5 yıldır sürüyor bizimkisi
    Emin olmamak ile birlikte bildiğim kadarı ile intikal miras'ın dağılması için fln oluyor ama burada öyle bir şey yok herkesin hakkı belli sadece hakkımızı kullanmış birisi.
  • 10-03-2020, 04:35:19
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Veraset intikal yapılmadıysa hisse vefat eden kişide görünür. Varisler biraraya gelip anlaşıp önce veraset intikal işini halletmeliler. Ondan sonra tapuda ve edevlette her hissedarın payı görünür.



    Kendi hisseniz edevlette ve tapuda görünüyorsa İHTİYATİ TEDBİR için dava açmalısınız.
    Bu tür fırsatçı açgözlü insanlar dava açılmadan yola gelmez. Benim de bildiğim ancak bu kadar.
  • 10-03-2020, 10:18:03
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Buradan çok doğru bilgi alacağınızı düşünmüyorum. Bir avukata gitmeniz her türlü şart. Ona ileteceğiniz ve onun size soracağı bilgiler ışığında ilk baş uzlaşmaya çalışırsınız olmazsa dava açılır.