• 02-03-2020, 12:12:54
    #46
    Bu ihalar şuan radara yakalanabiliyor o problem değil. Yarın yakalanmayanı da yapılır. Evet bir savaşın seyrini tek başına değiştiremez belki ya da ortadoğunun kaderini de değiştiremez ama elimizi bir hayli güçlendiren araçlar oldukları kesin. Şuan kontrolünü tamamen biz sağlıyorsak önemli olan budur. Yoksa aldığımız ve kullanamadığımız s400 ya da alamadığımız f35ler yarın ters bir durumda kullanılamayacak olan şeyler. s400 ile rus uçağı düşürebileceğimize inanıyor musunuz ? Rusya ile papaz olduk adamlar s400leri kurmadılar bile daha, parasını verdik bekliyoruz. Yine aynı şekilde f35lerin parasını ödemiştik ama Abd ile ters düşünce çat diye projeden çıkartıp uçaklarıda teslim etmediler bize. Evet ülke leş denilebilecek kadar kötü yönetiliyor ama bu ihaları boklamak doğru değil. Bugün bunlar yapılır yarın daha iyileri yapılır.
  • 02-03-2020, 12:22:29
    #47
    Kurumsal PLUS
    Laniakea adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ortadoğu'da ABD'den izin almadan tek bir adım bile atamazsın.

    İHA'yı çocuk bile yapar bu kadar büyütmeyin. Önemli olan nükleer silah sahibi olmaktır.
    Çocuk bile yapar mı Bir yazılım mühendisliği öğrencisi olarak söylemeliyim ki; o profesyonel (savaş alanında aktif olarak uçuş yapan) İHA'lardan (Çoğu silahlı olduğu için SİHA) birisinin iki parçasını bir araya getirebilin veya bir parça algoritmasını oluşturabilin (algoritmayı düşünebilin o bile yeterli) sizi tebrik ederim. Onlar sizin hayal ettiğiniz veya düşündüğünüz gibi 10-15 bin liralık dronelar değil. (ki onlardanda kullanmadığınızı ve teknolojinin nasıl işlediğiniz bilmediğinizi sanıyorum) Savaş bölgesinde o kadar sinyal kesicinin arasında aktif olarak uçabilmek ve sürekli istihbarat sağlayabilmek gerçekten büyük bir başarıdır. Herhangi bir parti tutmuyorum ve Türkiye İHA teknolojisinde en iyi 3 ülke arasında gösteriliyor.

    Ayrıca, Evet nükleer sahibi olmak önemlidir. Ancak nükleer silah olunca şehit olmayacağını falan düşünüyorsanız İran-Amerika geçmişine bakmalısınız.

    Utkuunalist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende 3 metre kanat açıklığı olan iha var gerçekten abartılacak bir şey değil
    Üst mesajı okuyun. Abartılacak bir şey değil diyenlerin hayatında daha bir algoritma bile oluşturmadığını düşünüyorum. Savaş alanında uçan bir IHA'yı 5-10-30 bin liraya aldığın IHA'yla bir mi tutuyorsun? (ki satın aldığın diyorum, yapmayı bile demiyorum)

    Yazılımı-teknolojiyi çok küçümsüyorsunuz. Bu işler hazır WP kullanarak site yapmaya benzemez.
  • 02-03-2020, 12:27:29
    #48
    Arkadaşlar Siha, Anka gibi araçlarla ilgili ayrıntılı bilgi almak isterseniz TAİ 'yi araştırabilirsiniz. Anka da helikopterimiz. 1984'te kurulmuş devlet kuruluşudur TAİ.
    Siha'nın karşısına çıkacak araçlar F-16 gibi büyük araçlar değildr. Sıkletler farklı. Ya da Rusya'nın Cruise füzeleri değildir.

    Siha'lar daha düşük çapta bir ateşleme aracıdır. Onlara roketatarlarla müdahele edilebilir. Cruise ile neden müdahale etmezler, çünkü Cruise çok maliyetlidir, Siha'ya karşı bunu kullanmak istemezler.

    F16 yaklaşık 16 ton bomba taşırken SİHA, en fazla 50 kg taşır. Ki 50 kg'ya çıkarsa manevra, hız vb kabiliyeti düşer. Siha'yı ilk üreten devletler, aslında onu biraz daha küçük üretip suikast amaçlı kullanıyordu. Ya da konvoy vurma amaçlı.

    Şu anda hem suikast amaçlı kullanılıp hem de binaları bombalayabilecek tarzda bi büyük modelleri de üretiliyor.

    Tabi siha derken ayrıntıya girip deniz üzerinde uçacak, çöl üzerinde uçacak ayrıntılı modellere girilebilir, savaş gemilerine suikast amaçlı, ama tabii ki savaş gemilerinde siha'ları vuracak küçük çaplı ateşleme sistemleri olduğundan iş biraz daha karışabilir.

    Yani şöyle söyleyeyim, siha'lar horoz dövüşü; F16'lar Kangal dövüşü gibi düşünebilirsiniz.
    Horozlara karşı Kangal ya da Kangallara karşı horoz gönderilmez.
    Cruise'ler, S400'ler daha büyük sistem.
  • 02-03-2020, 12:52:19
    #49
    Selanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Siha, Anka gibi araçlarla ilgili ayrıntılı bilgi almak isterseniz TAİ 'yi araştırabilirsiniz. Anka da helikopterimiz. 1984'te kurulmuş devlet kuruluşudur TAİ.
    Siha'nın karşısına çıkacak araçlar F-16 gibi büyük araçlar değildr. Sıkletler farklı. Ya da Rusya'nın Cruise füzeleri değildir.

    Siha'lar daha düşük çapta bir ateşleme aracıdır. Onlara roketatarlarla müdahele edilebilir. Cruise ile neden müdahale etmezler, çünkü Cruise çok maliyetlidir, Siha'ya karşı bunu kullanmak istemezler.

    F16 yaklaşık 16 ton bomba taşırken SİHA, en fazla 50 kg taşır. Ki 50 kg'ya çıkarsa manevra, hız vb kabiliyeti düşer. Siha'yı ilk üreten devletler, aslında onu biraz daha küçük üretip suikast amaçlı kullanıyordu. Ya da konvoy vurma amaçlı.

    Şu anda hem suikast amaçlı kullanılıp hem de binaları bombalayabilecek tarzda bi büyük modelleri de üretiliyor.

    Tabi siha derken ayrıntıya girip deniz üzerinde uçacak, çöl üzerinde uçacak ayrıntılı modellere girilebilir, savaş gemilerine suikast amaçlı, ama tabii ki savaş gemilerinde siha'ları vuracak küçük çaplı ateşleme sistemleri olduğundan iş biraz daha karışabilir.

    Yani şöyle söyleyeyim, siha'lar horoz dövüşü; F16'lar Kangal dövüşü gibi düşünebilirsiniz.
    Horozlara karşı Kangal ya da Kangallara karşı horoz gönderilmez.
    Cruise'ler, S400'ler daha büyük sistem.
    hocam F16 ya nasıl 16 ton bomba yükledin General Dynmamics seni direk işe alır 16 ton bomba yüklemeyi başarırsan.

    ayrıca cruze seyir füzesidir yani uçak vurmak için falan değil taşıdığı savaş başlığını 1000-2000 km öteye gerekirse yerden 100-200 mt yüksekliklere inerek sığınak gemi havaalanı yada değerli büyük düşman hedeflerini vurmak için kullanılır
  • 02-03-2020, 13:18:07
    #50
    Pardon F16 yazınca tonu da 16 yazmışım
    En fazla 7 ton alır🙂👍
    F4'ler 16 tona kadar çıkıyor. İki arada bir derede tel.den yazınca böyle şeyler olabilir, uyarı için teşekkürler

    Aynen Cruise konusunda zaten aynı şeyi söylüyoruz, Siha ya da uçağa karşı kullanılmaz. (Dün ekşi sözlükte siha - cruise konusu tartışılmıştı, burada siha'lardan bahsederken cruise'den de bahsedeyim dedim)
  • 02-03-2020, 13:29:35
    #51
    Selanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pardon F16 yazınca tonu da 16 yazmışım
    En fazla 7 ton alır🙂👍
    F4'ler 16 tona kadar çıkıyor. İki arada bir derede tel.den yazınca böyle şeyler olabilir, uyarı için teşekkürler

    Aynen Cruise konusunda zaten aynı şeyi söylüyoruz, Siha ya da uçağa karşı kullanılmaz. (Dün ekşi sözlükte siha - cruise konusu tartışılmıştı, burada siha'lardan bahsederken cruise'den de bahsedeyim dedim)
    bildiğimiz bizdeki f4 phantom en fazla 8.5 ton taşıyabiliyor hocam 16 ton değil

    o kocaman B52 ler var ya kıtalar arası uçabilen onlar 32 ton bomba taşıyabiliyor.
  • 02-03-2020, 13:54:21
    #52
    Hocam F4'lerin 16 tona kadar taşıdığını mühendisden duydum. Bu alanda çalışma yapan biriydi
    Ama hatalıysa da düzeltilir sorun yok
    Biz Kasım Onbaşı'nın torunuyuz 16 da koyarız 160 da
  • 02-03-2020, 13:59:40
    #53
    Selanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam F4'lerin 16 tona kadar taşıdığını mühendisden duydum. Bu alanda çalışma yapan biriydi
    Ama hatalıysa da düzeltilir sorun yok
    Biz Kasım Onbaşı'nın torunuyuz 16 da koyarız 160 da
    Allah'ına kurban be hocam
  • 02-03-2020, 14:07:35
    #54
    Laniakea adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iHA ve SİHA Türk basınında çok büyütülüyor. Evet Türkiye'nin ihtiyacı olan bir silahtı ve verimli kullanılıyor buna lafım yok.

    Ama İHA ve SİHA Ortadoğu'nun kaderini falan değiştirmez. Eğer Türkiye nükleer silah üretebilirse o zaman derim ki Ortadoğu'nun kaderini değiştirir.
    Senin komşuna nükleer enerili kısaca nükleer bombası atabileceğini mi düşünüyorsun ?
    Senin bugün hazırda nükleer bomban dahi olsa kimse kullanamıyacağını biliyor.Çünkü menzili çok geniş.
    Ve vicdani olarak bunu yapamazsın zaten.
    Nükleer enerji santrali zaten yapılıyor orası ayrı konu.Ona bile karşı bir kesim var.