• 24-09-2019, 00:47:58
    #10
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soruyu https://eodev.com/gorev/15723987 buradan mı getirdiniz? Öylesine yazılmış anlamsız bir şey gibi.
    Hayır hocam,bir oyunda sorulmuş bu soru arkadaşım oynuyordu cevap bulamadık. Merak ettiğim için yazdım. O ödevde ki konu benim değil.
  • 24-09-2019, 00:53:04
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    cotlus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuduğunuzu anlama konusunda desteğe ihtiyacınız var anladığım kadarı ile. Yazdığım metinde, parantez içerisinde özellikle belirtmeme rağmen, konuyu "şive" gibi olgulara çekmenize şaşırdım. Her ihtimale karşı yeniden belirteyim. İnsanların dili, şivesi ve diğer herhangi bir değeri, özelliği ne olursa olsun, bu hiçkimseyi ilgilendirmez. Ama dilimiz bilinçli olarak böyle kullanılıyorsa, o zaman düşüncelerimi söylemekten de çekinmem. Size tavsiyem; üslubunuza ve okuduklarınıza dikkat etmek olacaktır. Tam anlamadığınız konular hakkında fikir sahibi olmak için acele etmemenizi öneririm.
    Hiç kimse zamiri ayrı yazılır, bitişik değil. İnternet ortamında insanların nasıl yazdığına karışmaya doyamıyorsunuz. Yahu internet üzerindesin üstelik ikili iletişimin etkin olduğu forum alanındasın. Bırak insanlar normal ikili ilişkilerinde olduğu gibi konuşma diliyle yazsınlar, sanane. Sanki seo uyumlu, imla kurallarına bağlı makale yazıyoruz her birimiz...
  • 24-09-2019, 00:54:51
    #12
    karakilic288 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam,bir oyunda sorulmuş bu soru arkadaşım oynuyordu cevap bulamadık. Merak ettiğim için yazdım. O ödevde ki konu benim değil.
    Evet araştırınca fark ettim ben de. Güzel ama çok kafa yoran bir şey.
  • 24-09-2019, 00:58:59
    #13
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet araştırınca fark ettim ben de. Güzel ama çok kafa yoran bir şey.
    Gezegen olarak düşündüm ilk başta hocam ama maalesef o da değil.
  • 24-09-2019, 01:50:33
    #14
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç kimse zamiri ayrı yazılır, bitişik değil. İnternet ortamında insanların nasıl yazdığına karışmaya doyamıyorsunuz. Yahu internet üzerindesin üstelik ikili iletişimin etkin olduğu forum alanındasın. Bırak insanlar normal ikili ilişkilerinde olduğu gibi konuşma diliyle yazsınlar, sanane. Sanki seo uyumlu, imla kurallarına bağlı makale yazıyoruz her birimiz...
    Yaptığım yazım hatasını düzelttiğiniz için teşekkür ederim. Kendinizce "atak" olarak gördüğünüz bu tavır beni mutlu etti açıkçası. Hatalarımı düzeltmek için doğan fırsatlar işime gelir. Fakat, kendi telefonum değişim sürecinde olduğu için, yerine verilen cihazdaki "otomatik düzeltme" kurbanı olduğumu belirtmek isterim. Umarım bu, hevesinizi kursağınızda bırakmamıştır.
    Ayrıca, yazdıklarımı tekrar okumanızı tavsiye edeceğim. Yazdıklarımın hiçbir yerinde, "imlâ kurallarına uyalım" gibi bir ibare yok. Yeterli teknoloji ve "konuşma" yetisine sahip isek, en azından cümle kurmayı başarmak durumunda olduğumuzu düşünüyorum.
    Eleştirim ilk girdide yer alan ne idüğü belirsiz metin içindi. Bu metin söz konusu üyeye ait değilse (ki yanlış anlaşılma için üzgünüm), üzerine alınması gereken hiçbir husus yok.
    İnsanların şivesi farklı olabilir, dili farklı olabilir, sağlık problemleri olabilir; elbette bunlara eleştiri getirmek kimsenin haddine değildir. Ama! İlk girdideki metni yine görsem, yine aynı tepkiyi veririm.

    Tanımadan ve anlamadan vardığınız kanılara özen göstermenizi tavsiye ediyorum.
    Belli ki ne demek istediğimi anlamamışsınız. Acizane anlatmaya çalıştım.

    Bunun bir tartışmaya dönmemesi amacıyla, uzatılmamasını rica ediyorum. Başlık sahibi, yazdığım gibi normal bir şekilde tepki vermiş olsa idi, ona da gereken açıklamayı yapardım.

    Konuyu meşgul ettiğim için üzgünüm.
    İyi akşamlar.



    karakilic288 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Esasında yer ölçümü var 10 olacaktı 14 oldu. İkisi oradaydı. Bundan 3 çeşit mevcut 1 inde insan var birinde saklı bir yazı buldular bu soru nedir ?
    "Neptün'ün bilinen 14 uydusu vardır. Bunların içinde açık farkla en büyüğü; William Lassell tarafından, Neptün'ün keşfinden sadece 17 gün sonra gözlenen, Neptün etrafında dönen toplam kütlenin %99.5'ini oluşturan, ve ayrıca küresel şekle sahip olabilecek kadar kütleye sahip tek gök cismi olan, Triton'dur."
    Böyle bir yanıt verilmiş. Belki aradığını cevap budur.
  • 24-09-2019, 02:27:14
    #15
    cotlus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaptığım yazım hatasını düzelttiğiniz için teşekkür ederim. Kendinizce "atak" olarak gördüğünüz bu tavır beni mutlu etti açıkçası. Hatalarımı düzeltmek için doğan fırsatlar işime gelir. Fakat, kendi telefonum değişim sürecinde olduğu için, yerine verilen cihazdaki "otomatik düzeltme" kurbanı olduğumu belirtmek isterim. Umarım bu, hevesinizi kursağınızda bırakmamıştır.
    Ayrıca, yazdıklarımı tekrar okumanızı tavsiye edeceğim. Yazdıklarımın hiçbir yerinde, "imlâ kurallarına uyalım" gibi bir ibare yok. Yeterli teknoloji ve "konuşma" yetisine sahip isek, en azından cümle kurmayı başarmak durumunda olduğumuzu düşünüyorum.
    Eleştirim ilk girdide yer alan ne idüğü belirsiz metin içindi. Bu metin söz konusu üyeye ait değilse (ki yanlış anlaşılma için üzgünüm), üzerine alınması gereken hiçbir husus yok.
    İnsanların şivesi farklı olabilir, dili farklı olabilir, sağlık problemleri olabilir; elbette bunlara eleştiri getirmek kimsenin haddine değildir. Ama! İlk girdideki metni yine görsem, yine aynı tepkiyi veririm.

    Tanımadan ve anlamadan vardığınız kanılara özen göstermenizi tavsiye ediyorum.
    Belli ki ne demek istediğimi anlamamışsınız. Acizane anlatmaya çalıştım.

    Bunun bir tartışmaya dönmemesi amacıyla, uzatılmamasını rica ediyorum. Başlık sahibi, yazdığım gibi normal bir şekilde tepki vermiş olsa idi, ona da gereken açıklamayı yapardım.

    Konuyu meşgul ettiğim için üzgünüm.
    İyi akşamlar.





    "Neptün'ün bilinen 14 uydusu vardır. Bunların içinde açık farkla en büyüğü; William Lassell tarafından, Neptün'ün keşfinden sadece 17 gün sonra gözlenen, Neptün etrafında dönen toplam kütlenin %99.5'ini oluşturan, ve ayrıca küresel şekle sahip olabilecek kadar kütleye sahip tek gök cismi olan, Triton'dur."
    Böyle bir yanıt verilmiş. Belki aradığını cevap budur.
    Ne atağı hoca? Beslenmene dikkat et, vitaminleri eksiltme Kesin telefon yüzünden olmuştur. Otomatik düzeltmiştir, bazen oluyor öyle Normalde gram umursamam kim ne yazım yanlışı yapmış kim imlâ hatası yapmış banane, türkçe öğretmenleri değilim dolayısıyla türkçe sınavında da değiliz. Ama sen gereksiz yere polemik çıkarıyorsun, internet ortamında, hızın yüksek önem arzettiği mecrada kusursuz türkçe arıyorsun ve bunu da kendin hatalar yaparak belirtiyorsun. O zaman herkes yazdığı şeyi 50 kere okusun hata var mı diye, anlık yazışmalar 10 dakikada, yarım saatte gerçekleşsin. Bırakın duyar kasmayı, sokağa çıkıp cumhuriyetin ilanını sorsan 10 kişiden 7si bilemez. neyse konu uzamasın sana bol şans bu konuda
  • 24-09-2019, 02:32:56
    #16
    Üyeliği durduruldu
    @cotlus;

    Keşke başkalarına birşey söylemeden önce kurduğunuz cümleye baksanız.

    Okuduğunuzu anlama konusunda desteğe ihtiyacınız var anladığım kadarı ile.

    Böyle bir cümle yapısı yok. Doğrusu aşağıdaki gibi olacak.

    Anladığım kadarı ile okuduğunuzu anlama konusunda desteğe ihtiyacınız var.

    Bağlaç ile cümle bitmez.