Ölümlü Olmak..
30
●1.887
- 17-09-2019, 23:46:51dünyada yaşayan tüm canlılar öldükten sonra bir yerlere gideceğini düşünüyor hindular öldükten sonra rearnkarnasyon ile tekrar yeni bedende hayata geleceğine inanıyor bunun önüne geçmenin tek yolu olarakta inandıkları şey cenazeyi yakmak o zaman geri gelmiyorsun yani gezegenimizde inanç biterse insan asıl o zaman ölür
- 18-09-2019, 03:07:17Düzeltelim sevgili kardesim bu sözü Peygamber Efendimiz (s.a.v) Hz. Ömer (r.a) demistir.kmlhyt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hadisin tamami
Hz. Ömer (ra), sessizce, dinlenmekte olduğu odaya girer. Bir an çevresine göz gezdirir. Odasının bir yanında işlenmiş bir deri, bir diğer köşesinde de, içinde birkaç avuç arpa bulunan küçük bir torba vardı. İşte Allah Resûlü'nün odasında bulunan eşyalar bundan ibaretti. Bu manzara karşısında ağlamaya başlayan Hz. Ömer (ra)'in hıçkırıkları O'nu (asm) uyandırır. Kalkınca hasırın vücudunda iz yaptığını, kan oturduğunu gören Hz. Ömer (ra) ise omuzları sarsıla sarsıla ağlamaya başlar. Hz. Muhammed (asv) hayretle sorar:Ey Hattab oğlu! Niçin ağlıyorsun?
Ey Allah'ın Elçisi! İranlılar imparatorlarını saraylarda yaşatırken, Bizanslılar Kayserlerini lüks ve ihtişama boğmuşken sen ki Allah'ın Elçisisin... İzin versen de, biz de seni...
Maksat anlaşılmıştır, Allah'ın Elçisi (asm), gelecekteki halifesinin sözünü hüzünlü bir tebessüm, tatlı bir el işareti ile keser ve"Bu dünya hayatı sadece bir eğlence ve oyundan ibarettir. Ahiret yurduna gelince, işte asıl hayat odur. Keşke bilmiş olsalardı "(Ankebut, 29/64)
ayetini okuduktan sonra ekler:İstemez misin ey Ömer? Dünya onların olsun, ahiret te bizim!..
- 18-09-2019, 03:38:30Bilinmezden korkmak bana oldum olası mantıksız gelmiştir. O yüzden ölümün kendisinden korkma gibi bir his taşımıyorum, nasıl olsa hepimizin önceden belirlenmiş bir veda tarihi var. Ama günü nasıl geçirdiğim çok önemli. Şöyle ki;
Bu şekilde düşünüyor olsam da, ölümü erkenden ve bilinçli olarak çağırmanın bir anlamı yok malum
Sağlıklı, mutlu, huzurlu bir ömür geçirmeye, fiziksel bedene iyi bakmaya + ahlaki, sosyal olarak düzgün yaşamaya olabildiğince fazla gayret ediyorum. Ölümden değil de, "Keşke" kelimesini kullanmak zorunda kalmaktan daha fazla korkuyorum diyebilirim hatta
- 18-09-2019, 05:01:21MisafirÖlümden korkmak mantıksızdır. İnsan doğmadan öncede yoktur yani ölüdür. İnsan doğduktan sonra kısa bir süre yaşar. Evrenin ve dünyanın yaşı insan ömrünün kısa yaşadığını kanıtlar.EdizKaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Doğmadan önce neysek öldükten sonra da oyuz yani hiçlik... Tanrı olabilir ama Tanrı insan ürünü de olabilir. Dünyaya müdahale etmediği çok açık, bir çok insan açlıktan ölüp gidiyor Afrika'da birileri de imtihan diyor bana göre bunlar masaldan ibaret, Tanrı'nın insana imtihan yaptırmasına ihtiyacı yok hele ki evrenin büyüklüğüne baktığınız da Tanrı dünyayı bile kaybetmiş olabilir.WebEngineer bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi. - 18-09-2019, 11:09:55Hep ölecekmiş gibi ahirete, hiç ölmeyecekmiş gibi de dünyaya çalışmalıyız.
Ölümden korkmuyorum.
Her nefis ölümü tadacaktır.

Sağlıklı, mutlu, huzurlu bir ömür geçirmeye, fiziksel bedene iyi bakmaya + ahlaki, sosyal olarak düzgün yaşamaya olabildiğince fazla gayret ediyorum. Ölümden değil de, "Keşke" kelimesini kullanmak zorunda kalmaktan daha fazla korkuyorum diyebilirim hatta