• 12-06-2019, 14:35:21
    #1
    Merhaba arkadaşlar kısmetse tecili bozduracağım,uzun dönem yapmayı düşünüyorum,asteğmenlik yapmış olan varmı yada yapan ? Asteğmenliğe başvursam çıkma olasılığı nedir ? Eğitim ve sonraki süreç nasıl işliyor ?
  • 12-06-2019, 14:36:13
    #2
    şu anda ki yeni askerlik sistemine bir bak derim
  • 12-06-2019, 14:40:21
    #3
    Arkadaşım asteğmen oldu. Öncelikle diploma notunun iyi olması lazım. İzmir Narlıdere'de yaptı orda derece yaptığı için usta birliğini kendi seçti. Şu an Kıbrıs'ta o kulüp senin bu casino benim tatil yapıyor Çocuk mühendisti bu arada.
  • 12-06-2019, 14:45:36
    #4
    Ne mezunu olduğuna bağlı asteğmen olma ihtimalin.
    Psikoloji okuyanlar kesin asteğmen oluyor mesela.
    Eğer mesleğine ihtiyaç varsa istemesen bile çıkabiliyor. Mesela bizde istememesine rağmen yedek subaylık çıkan ziraat mühendisi bir asteğmen vardı.
  • 12-06-2019, 14:48:15
    #5
    Öğretmensen %80 asteğmen olursun
  • 12-06-2019, 14:56:26
    #6
    Metamood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne mezunu olduğuna bağlı asteğmen olma ihtimalin.
    Psikoloji okuyanlar kesin asteğmen oluyor mesela.
    Eğer mesleğine ihtiyaç varsa istemesen bile çıkabiliyor. Mesela bizde istememesine rağmen yedek subaylık çıkan ziraat mühendisi bir asteğmen vardı.
    Arapça Öğretmenliği hocam çıkar mı ?
  • 12-06-2019, 15:07:53
    #7
    Ben asteğmen olarak yaptım sorun varsa sorabilirsiniz.

    Asteğmenlik 2'ye ayrılır takım komutanı ve meslekçi. Takım komutanında meslek çok önemli değil üniversite mezunu olmanız gerekiyor. Meslekçi olursan mesleğini yaparsın (doktor, mühendis, avukat vb.) Yanlış anlaşılmasın Mühendis olup er, takım komutanı asteğmen veya meslekçi asteğmen olabilirsiniz. İsteyip istememeniz çok önemli değil ancak istemenizi öneririm. (şansınızı artırırsınız) Asteğmenlik iyidir. Maaşınız yüksek 5000'e yakın maaşınız var. Rütbeniz var. (şimdi biri gelir asteğmeni kimse sallamıyor falan yazar yalan dolan ) Üst bölgesi veya karakol gibi yerlerde değilseniz, herkes gibi nöbet hariç hafta içi memur gibi 8:00-17:30 çalışma saatleri onun dışında özgürsünüz. Orduevleri, askeri tesis imkanlar vb. Ayrıca dediğim gibi rahat oluyorsunuz.


    Takım Komutanlarında acemi eğitimi 2,5 ay, meslekçilerde 1 ay daha sonra usta birliğine gidiyorsunuz. Eğer aldığınız eğitimden dereceye girerseniz (%10'luk kısım) mevcut kontenjanlar arasından gideceğiniz yeri seçersiniz. (Ayıptır söylemesi kendi branşımda 1. oldum ve ben seçtim ) Daha sonra usta birliğinde aynı birlikte görevlendirmediyseniz 15 gün mehil izniniz vardır. (askerlikten sayılır) Yol parası alırsınız. Takım komutanı olmak ister istemez biraz daha zordur. (askerle uğraştığınız için)
    Meslekçiler son 3 ay, takım komutanları son 1 ayında Teğmen olurlar. Maaşları da yükselir. En son 5300 civarıydı teğmen maaşı.
    Edit: Gideceğiniz yer iç güvenlik bölgesi, hudut, ada ise (Kıbrıs gibi) onlarında tazminatları vardır. Maaşlar yerine göre nerdeyse 2 kat artabilir. Takım komutanları ayrıca takım komutanlığı tazminatı alırlar. Meslekçilerden biraz fazla alırlar (200-300) ancak acemilikleri daha uzun olduğu için totalde Meslekçilerin aldıkları toplam maaş Takım komutanlarından fazla oluyor.
  • 12-06-2019, 15:12:28
    #8
    Gltekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben asteğmen olarak yaptım sorun varsa sorabilirsiniz.

    Asteğmenlik 2'ye ayrılır takım komutanı ve meslekçi. Takım komutanında meslek çok önemli değil üniversite mezunu olmanız gerekiyor. Meslekçi olursan mesleğini yaparsın (doktor, mühendis, avukat vb.) Yanlış anlaşılmasın Mühendis olup er, takım komutanı asteğmen veya meslekçi asteğmen olabilirsiniz. İsteyip istememeniz çok önemli değil ancak istemenizi öneririm. (şansınızı artırırsınız) Asteğmenlik iyidir. Maaşınız yüksek 5000'e yakın maaşınız var. Rütbeniz var. (şimdi biri gelir asteğmeni kimse sallamıyor falan yazar yalan dolan ) Üst bölgesi veya karakol gibi yerlerde değilseniz, herkes gibi nöbet hariç hafta içi memur gibi 8:00-17:30 çalışma saatleri onun dışında özgürsünüz. Orduevleri, askeri tesis imkanlar vb. Ayrıca dediğim gibi rahat oluyorsunuz.


    Takım Komutanlarında acemi eğitimi 2,5 ay, meslekçilerde 1 ay daha sonra usta birliğine gidiyorsunuz. Eğer aldığınız eğitimden dereceye girerseniz (%10'luk kısım) mevcut kontenjanlar arasından gideceğiniz yeri seçersiniz. (Ayıptır söylemesi kendi branşımda 1. oldum ve ben seçtim ) Daha sonra usta birliğinde aynı birlikte görevlendirmediyseniz 15 gün mehil izniniz vardır. (askerlikten sayılır) Yol parası alırsınız. Takım komutanı olmak ister istemez biraz daha zordur. (askerle uğraştığınız için)
    Meslekçiler son 3 ay, takım komutanları son 1 ayında Teğmen olurlar. Maaşları da yükselir. En son 5300 civarıydı teğmen maaşı.
    Çok teşekkürler hocam aklıma gelen soruları size ileteceğim.