araç ruhsatı hakkında yardım lazım :)
9
●312
- 09-07-2018, 13:01:53bundan 1 sene önce motor satın aldım ve noterde üzerime aldım aracı ancak o zaman maddi durumum olmadığı için sigorta yaptıramadım ve ruhsat gelmedi haliyle. şimdi sigorta yaptırdım, ruhsatımı almak istiyorum, nasıl bir yol izlemem gerek acaba ?
- 09-07-2018, 13:08:43Sigorta yapılan tarihten itibaren 15. gün sonunda, trafik tecil şube müdürlüğünden ruhsat dökümü yapılarak posta yoluyla tarafınıza iletilir. Herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur.
Diğer taraftan bulunduğunuz ildeki trafik tescil şube müdürlüğüne giderek, noterden aldığınız satış senedi ile tescil belgenizi talep edebilirsiniz. Yine herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur. - 09-07-2018, 13:19:03hocam satış senedini aradım ama bulamadım ev taşırken kayıp oldu galiba, onu tekrar çıkartabilir miyim noterden ? birde ruhsat için araç muayenesi şart mı ?maras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-07-2018, 13:26:27Satın alınca 15 günlük geçici belge veriliyordu ve ruhsat zaten adresinize yollanıyordu, sizde neden farklı ki?
- 09-07-2018, 13:27:31Noter ücret talep eder o şekilde isterseniz. Trafik tescilden Polnet özet sorgusu kağıdı alarak işlem yapabilirsiniz.GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Muayenesi yoksa ruhsat dökümü yapamaz memur. Bu defa işleme şöyle devam edilmesi gerekir. Polnet kağıdı ile önce muayene yaptırmalı, akabinde muayene tespit raporları ile trafik tescil şube müdürlüğünden tescil belgenizi talep etmelisiniz - 09-07-2018, 13:52:19peki hocam muayeneyi ruhsata işlemeleri gerekiyor ama bende ruhsat yok o kısmı nasıl çözüyoruz polnet kağıdı ile mi ?maras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-07-2018, 15:12:47Muayene artık trafik belgesine işlenmiyor, onun yerine Tuvturkten size verdikleri muayene raporlarını kullanıyorsunuz. Trafik tescil şube müdürlüğüne o kağıtları teslim edip yeni ruhsatınızı aldığınızda o belgede muayene bilgisi olduğunu göreceksiniz.GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-07-2018, 22:08:24anladım hocam peki son olarak motor üzerinde haciz vardı ama ben borcu kapattım ve kağıt aldım borcum bittiğine dair, bu hak mahrumiyetini nasıl kaldırırım ?maras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle