Merhaba,
İkinci el Iphone X alacağım fakat aklıma takılan sorular var. Cevaplarsanız sevinirim.
1) İkinci el ürün satış sözleşmesi ile haklarımı garanti altına alabilir miyim?
2) Ücreti nakit olarak vermek mi daha mantıklı yoksa havale yaparak elde belge olması mı mantıklı?
Ek olarak nelere dikkat etmem gerektiğini yazabilirseniz çok sevinirim.
Teşekkürler.
İkinci el telefon alacağım
3
●177
- 25-01-2018, 15:37:23
- 25-01-2018, 15:55:11Ticaret Hukuku görmüş biri olarak;
1) İkinci el ürün satış sözleşmesi diye birşey yoktur. Kıyafet, telefon, bilgisayar vb. eşyalar hiçbir kayıt altında tutulmadan takas, satış ve bağış edilir.
Satıcının kimlik fotokopisinin olduğu bir kağıda;
Adıma faturalanmış olan iPhone X ürününü A kişisine satışını sağlamış olup ödemeyi Banka yoluyla teslim aldım.
Şeklinde isim soy isim imza yeterli olacaktır.
Bunlara pek ihtiyaç yok ama içiniz rahatlasın diye diyorum (Bu arada bu ürünün çalıntı çıkması durumunda sizin başınız ağrımasın diye yapılan bir işlemdir...)
- 25-01-2018, 16:00:051. Sözleşme yaptığında kastettiğin haklar neler?
2. Cep havale/EFT daha iyi olur. Sözleşmeye IBAN No ve işlem dekont no yaz.
3. iCloud/iPhone Bul şifresine bak, kapalı olsun.
4. Titreşim, ses açma kapama, ahize, hoperlör, yüz tanıma, Wi-Fi vs. fonksiyonlarına iyi bak.
5. Faturası olsun.
6. SIM kart slotunun içini kontrol et. Beyaz çıkartma, kırmızı veya pembeye dömüşse su geçirmiştir. (https://iphoneistanbul.com/wp-conten...-anlasilir.png)
7. Ölü piksel kontrolü yap.
8. https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do?newid=Y?newid=Y?newid= Y buradan ilk aktivasyon tarihine bak, fatura ile uyumlu mu diye.
9. Vidaları kontrol et aynı yöne bakmalı,