• 13-12-2017, 09:42:55
    #1
    2,5 aydır bi yerde çalışıyorum, ilk 1 ay deneme süresi diye sigorta yapılmadı ama 1 ayın sonunda sigortan başladı dediler fakat e-devlete girdiğimde gözükmüyor sigortam. geçen gün özele gittim orada da gözükmedi sigortam. bazıları 2-3 ay sürer yansıması diyor ama geçmiş sigortalarım o kadar uzun sürmemişti... sigortam var mı yok mu kesin olarak öğrenme şansım var mı e devlet dışında ?
  • 13-12-2017, 09:44:01
    #2
    İş verenden işe giriş bildirgesini iste. Fakat bilindiği üzere muhasebe konularında daima 1 ay geride gelindiği için hastaneler ve siz görmemiş olabiliyorsunuz.
  • 13-12-2017, 09:48:34
    #3
    GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2,5 aydır bi yerde çalışıyorum, ilk 1 ay deneme süresi diye sigorta yapılmadı ama 1 ayın sonunda sigortan başladı dediler fakat e-devlete girdiğimde gözükmüyor sigortam. geçen gün özele gittim orada da gözükmedi sigortam. bazıları 2-3 ay sürer yansıması diyor ama geçmiş sigortalarım o kadar uzun sürmemişti... sigortam var mı yok mu kesin olarak öğrenme şansım var mı e devlet dışında ?
    Alo 170 - Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi
  • 13-12-2017, 09:48:35
    #4
    İlk 1 ay deneme süresi diye sigorta yapılmaması büyük bir hata. Ya başınıza bir iş gelseydi ? Allah korusun bir iş kazası vs.
    Firmanızın muhasebesinden sgk işe giriş bildirgenizi isteyebilirsiniz. Ya da e devletten hizmet dökümünde yer alan Sigorta durumunun aktif olup olmadığına bakabilirsiniz.
  • 13-12-2017, 09:48:52
    #5
    Voli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş verenden işe giriş bildirgesini iste. Fakat bilindiği üzere muhasebe konularında daima 1 ay geride gelindiği için hastaneler ve siz görmemiş olabiliyorsunuz.
    ya bi kaç kere sordum başladı merak etme falan dedi çok da üstüne düşmek istemiyorum. şuan normalde 45 günlük sigortalı olmam lazım ama yansıyan bir şey yok hala.
  • 13-12-2017, 09:51:33
    #6
    GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ya bi kaç kere sordum başladı merak etme falan dedi çok da üstüne düşmek istemiyorum. şuan normalde 45 günlük sigortalı olmam lazım ama yansıyan bir şey yok hala.
    İşe giriş bildirgerine aldın mı? Sana SGK giriş bildirgeni imzalattı mı? Yasal olarak imzalatmak zorunda. Ayrıca deneme süresi içerisinde olsa dahi sigorta yapmak zorunda. Firmanın insan kaynakları ya da muhaesbe departmanından İşe giriş bildirgeni iste.
  • 13-12-2017, 09:51:35
    #7
    Bu ayın 20-25 ine doğru tekrar e-devlet e bak orda görünür yapıldıysa büyük ihtimal.
  • 13-12-2017, 09:54:23
    #8
    1 ay sigorta yapmamak nedir ya ? Hocam bu gibi varlıklara müsemma göstermeyin. Siz böyle yaptıkça şirketler birbirinden görüp herkese böyle davranıyor.
    Sigortalar 1 ay sonra yansıyor diye biliyorum.
  • 13-12-2017, 09:56:36
    #9
    Selam,
    İşe giriş bildirgesini isteyebilirsin. Fakat bu sigortanın tam mı, belli günler mi yapıldığını göstermez. Örneğin, şirket muhasebesi kasımda yapılan çalışmanın sigorta bildirimini tahmini aralığın ortasında sigortaya bildirir. E-devletten kasım bildirimi aralık sonu gibi görebiliyor olmanız lazım.