• 14-02-2017, 23:43:44
    #1
    🌐 𝘀𝗼𝗰𝗶𝗳𝗹𝘆.𝗰𝗼𝗺
    Merhabalar,

    E-devlet üzerinden vergi borçlarına girdiğimde 17/11/2016 tarihinden GELİR GEÇİCİ VERGİ, DAMGA VERGİSİ, 5035 SAYILI KANUNA GÖRE DAMGA VERGİSİ olmak üzere 3 tane takipli vergi borcum görünüyor.

    Muhasebecimize sorduğumda 29 yaş altı gelir vergisinden muafiyeti var, o borcu önemsemeyeceğiz dedi. Mart ayında silinecek, Mart ayında yazacağız dedi yazısını. Daha öncesinden bu takipli görünmüyordu, şimdi takipli görünüyor.

    Şimdi sormak istediğim gerçekten önemsemem mi gerekiyor? Takipli yazması düşündürdü çok fazla.
  • 15-02-2017, 15:32:12
    #2
    tolgasen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    E-devlet üzerinden vergi borçlarına girdiğimde 17/11/2016 tarihinden GELİR GEÇİCİ VERGİ, DAMGA VERGİSİ, 5035 SAYILI KANUNA GÖRE DAMGA VERGİSİ olmak üzere 3 tane takipli vergi borcum görünüyor.

    Muhasebecimize sorduğumda 29 yaş altı gelir vergisinden muafiyeti var, o borcu önemsemeyeceğiz dedi. Mart ayında silinecek, Mart ayında yazacağız dedi yazısını. Daha öncesinden bu takipli görünmüyordu, şimdi takipli görünüyor.

    Şimdi sormak istediğim gerçekten önemsemem mi gerekiyor? Takipli yazması düşündürdü çok fazla.
    Hocam antiparantez bir şey sormak istiyorum. Geçen yıldan kalma 6-7 adet vergi borcum vardı takipli olan geçen ay toptan ödedim. 24 yaşındayım; boşuna mı ödedim acaba
  • 15-02-2017, 15:49:54
    #3
    Muhasebeciniz yanlış biliyor efenim, sadece gelir vergi borcunuz silinir. 29 yaş altı sadece 3 yıl boyunca GGV'den muaftır.

    Şuan mobilim, İstanbuldaysanız ist. gelir idare dairesinde çalışan tanıdıklarım var isterseniz buluşalım yüz yüze görüşelim içiniz rahatlasın veya konuyu iyice araştırın.
  • 15-02-2017, 16:03:43
    #4
    🌐 𝘀𝗼𝗰𝗶𝗳𝗹𝘆.𝗰𝗼𝗺
    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhasebeciniz yanlış biliyor efenim, sadece gelir vergi borcunuz silinir. 29 yaş altı sadece 3 yıl boyunca GGV'den muaftır.

    Şuan mobilim, İstanbuldaysanız ist. gelir idare dairesinde çalışan tanıdıklarım var isterseniz buluşalım yüz yüze görüşelim içiniz rahatlasın veya konuyu iyice araştırın.
    Gelir vergisi dediğiniz GELİR GEÇİCİ VERGİ yazan olmuyor mu hocam? Diğerleri 13 ile 49 lira, çok değil. GELİR GEÇİCİ VERGİ yazan 1600 küsür ve bunun Mart ayında silineceğini söyledi.

    Çanakkale'deyim maalesef.
  • 15-02-2017, 16:08:40
    #5
    tolgasen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelir vergisi dediğiniz GELİR GEÇİCİ VERGİ yazan olmuyor mu hocam? Diğerleri 13 ile 49 lira, çok değil. GELİR GEÇİCİ VERGİ yazan 1600 küsür ve bunun Mart ayında silineceğini söyledi.

    Çanakkale'deyim maalesef.
    Aynen hocam Gelir Geçici Vergisi bende o yasadan faydanıyorum ama Martta silinecek mi bilgim yok dediğim gibi bir muhasebeciye bağlı kalmayın.
  • 16-02-2017, 15:07:33
    #6
    tolgasen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    E-devlet üzerinden vergi borçlarına girdiğimde 17/11/2016 tarihinden GELİR GEÇİCİ VERGİ, DAMGA VERGİSİ, 5035 SAYILI KANUNA GÖRE DAMGA VERGİSİ olmak üzere 3 tane takipli vergi borcum görünüyor.

    Muhasebecimize sorduğumda 29 yaş altı gelir vergisinden muafiyeti var, o borcu önemsemeyeceğiz dedi. Mart ayında silinecek, Mart ayında yazacağız dedi yazısını. Daha öncesinden bu takipli görünmüyordu, şimdi takipli görünüyor.

    Şimdi sormak istediğim gerçekten önemsemem mi gerekiyor? Takipli yazması düşündürdü çok fazla.
    Takipli gözükmesinin sebebi yaşlık bir problem değil, devlet verdiği süre sonunda ekstra sanırım 3 gün süre tanıyor. Bu süre sonunda vergi borcu sistem tarafından otomatik olarak takibe alınıyor. Kontrolünün sağlanması için.