• 29-11-2015, 10:38:05
    #1
    Arkadaşlar gece bi an elektrik gitti ve geldiğinde kasanın power düğmesine basmama rağmen hiç bir şey açılmıyor. 8K civarına toplamıştım 1 yıl önce. Şuan açmaya çalıştığımda fan felan hiçbir şey sanki düğmeye basmamış gîbi duruyor. 750w suply kullanıyorum. Sizce sebep nedir ve sorunu nasıl gideriririm. Elektrik geliyor mu diye kontrol ermek için şarj cîhazı denedim. Monîtor kablosunu denedim.
  • 29-11-2015, 10:59:07
    #2
    Kafka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar gece bi an elektrik gitti ve geldiğinde kasanın power düğmesine basmama rağmen hiç bir şey açılmıyor. 8K civarına toplamıştım 1 yıl önce. Şuan açmaya çalıştığımda fan felan hiçbir şey sanki düğmeye basmamış gîbi duruyor. 750w suply kullanıyorum. Sizce sebep nedir ve sorunu nasıl gideriririm. Elektrik geliyor mu diye kontrol ermek için şarj cîhazı denedim. Monîtor kablosunu denedim.
    Benzeri olay başıma geldi yanan bir güç kaynağı arıza yapan ram değişti.
  • 29-11-2015, 11:07:40
    #3
    Guc kaynagi yanmistir
  • 29-11-2015, 14:52:36
    #4
    Kafka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar gece bi an elektrik gitti ve geldiğinde kasanın power düğmesine basmama rağmen hiç bir şey açılmıyor. 8K civarına toplamıştım 1 yıl önce. Şuan açmaya çalıştığımda fan felan hiçbir şey sanki düğmeye basmamış gîbi duruyor. 750w suply kullanıyorum. Sizce sebep nedir ve sorunu nasıl gideriririm. Elektrik geliyor mu diye kontrol ermek için şarj cîhazı denedim. Monîtor kablosunu denedim.
    Power supply'in büyük ihtimalle yanmış hocam.
    Diğer parçalarda bir arıza olsaydı, start verirdi anakart fakat ekran gelmez veya ses çıkartırdı.
  • 29-11-2015, 14:55:57
    #5
    Sadece power supply arızası olmayabilir. Ama inşallah sadece supply yanmış ve devamına aks etmemiştir.
  • 29-11-2015, 15:50:25
    #6
    Power supply içerisinde sigorta oluyor içini açıp ona bir bak istersen. Önce fişleri çekip bilgisayarın açma düğmesine bas birkaç kere sonra fişi tekrar takıp açmayı dene bazen açılmadığında bu şekilde yapınca düzeliyor.

    Resimdeki tüp gibi olan sigorta. Dikkatli bakarsan bir tel olur içinde onun kopmamış olması gerekiyor sağlam ise. Eğer sigortada sorun yoksa Power supply bilgisayardan sök bütün kablolarını sonra kısa devre yaparak çalışıp çalışmadığına bak.

    https://www.google.com.tr/search?q=p...sm=93&ie=UTF-8

    http://media.bestofmicro.com/K/Y/256.../supply_02.jpg