• 29-07-2015, 02:24:54
    #10
    Yahu ailesiyle mi evleniyorsun sanki bu tür problemlerde aileler hep aynı şeyi yapıyor.
    Zenginmiş fakirmiş, dini farklıymış, kültürü farklıymış.
    Seven sevmiş, sevilmiş.
    Aile tasvip etmese bile rol yapamaz mı evladının mutluluğu için?
  • 29-07-2015, 02:28:55
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    tasarimhizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorunun cevabı çok basit; Allah izin verirse doğacak çocuğumuza sadece kendi mezheplerimizi öğretmeyeceğiz, tüm din ve mezhepler hakkında bilgileri öğreteceğiz. Hangisi mantığına ve kalbine daha yakınsa o dini,mezhebi benimseyecek. Hiçbir dine de inanmayabilir tabi. Bu konuda kesinlikle zorlamayı düşünmüyoruz.

    "Dünya vatanım, insanlık kardeşim, iyilik ise dinimdir"
    Verdiğin cevap için teşekkürler.
  • 29-07-2015, 07:37:47
    #12
    Aileler tutucu ise sorun çıkarır ama şunu bil mecburen kabullenecekler. Her şey nikahta imza atana kadar. Sonra çok sorun olacağını sanmıyorum. Tabi her işe aileleri sokmamanız da gerekir

    GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 29-07-2015, 08:17:47
    #13
    YavuzTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ailesiyle mi evleniyorsun sanki bu tür problemlerde aileler hep aynı şeyi yapıyor.

    Zenginmiş fakirmiş, dini farklıymış, kültürü farklıymış.

    Seven sevmiş, sevilmiş.

    Aile tasvip etmese bile rol yapamaz mı evladının mutluluğu için?

    bu sözler toy ve henüz evliliğin ne olduğunu kavrayamamış bir gencin sözleri. evlendiğinizde karınızın anasını babasını kardeşlerini hatta gıcık olduğunuz arkadaşlarınında alırsınız. sizin için diğer tüm sevdiklerini terketmesini bekleyemezsiniz.

    1) aileler rol yapmaz sen rol yaparsın.
    2) aileler çok dindar değilse alevi sünni budist ateist çok farketmez gelinin damadın karakterine bakarlar.
    3) ailelerden bir veya ikisi çok dindarsa ve mezhep farkı varsa kesinlikle ciddi sıkıntılar ortaya çıkacaktır.
    4) evlilik iki kişi arasındaki aşk meşk ortaklıktan çok daha fazlasıdır, iki aile arasındaki ortaklık akrabalık bağıdır.
    5) ailelerden birinin ya da ikisinin karşı çıkması zaten zor olan aile kurma sürecini, işin içinden çıkılmaz hale getirebilir.
    6) boşanmış bir adam olarak söyleyebilirim, o kızdan ya da o adamdan önce aileniz vardı sonra da aileniz olacak. evleneceğim diye aile ilişkilerinizi fazla yaralamayın aşkın en kıralı bir kaç seneden uzun sürmüyor aynı evde yaşarken.
    7) evlenme mi önemlidir mutlu olmak mı? dedelerin torunlar üzerinden soğuk savaş verdiği dedikodu ve lafların yüzünüzü kızarttığı bir ortamda mutlu olamazsınız. anasına babasına kızıp laf ettiğinizde karınıza dokunur o sizin ananıza babanıza laf ettiğinda size dokunur.
    8) Evlilik için aşk meşk yeterli değildir. Şimdi gençlik hevesi tutku şehvet romantizm sizi uçurur evlenince çok mutlu olacağım zannedersiniz ama gerçek öyle değildir. Evlilik için karşılıklı aşk sevgi de olmalı, güven itimat da olmalı, karakter uyumu da olmalı, ailelerin onayı da olmalı, iki ailenin sosyal ve kültürel düzeylerinin uyumu da olmalı ve bunların hepsi aynı anda olmalı. yoksa evlenmeyin resmi olarak rahat rahat sevişeceğim diye.
    9) Son olarak evliliğe onay vermiş aynı mezhep ve kültürel düzeydeki iki ailenin çocuklarının evliliğinde bile ailelerden kaynaklı öyle büyük arızalar çıkıyor ki şaşırırsınız. bir de ailelerin karşı olduğu bir evliliği mutluluğa götürmek piyango vurması kadar düşük ihtimal. bizler sosyal hayvanlarız. içinde bulunduğumuz sosyal gruba karşı gelmenin bedeli var. delikanlılıkla aşkımız bütün dünyayı karşı almaya değer hissiyatına kapılabilirsiniz ama bunlar zor işler.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 29-07-2015, 08:35:10
    #14
    Ben dahil bu tarz 3-4 örnek biliyorum. Her zaman gelinler en iyi gelin, damatlar en iyi damat olmuştur. Sadece ön yargı ile ilk başta istenmez. Ancak ısrarlı olun, kaçırmayı falan düşünmeyin sakın. Elinde sonunda kabul edeceklerdir.
  • 29-07-2015, 08:41:21
    #15
    Sürekli sorun yaşarsın mutlaka iki tarafdan birinde sürekli kırgınlık olur bir ömür boyu bunu baştan söyleyelim bu tip örnekler çevremde çokca var hepsinin agzından tek kelime var " keşke " o yüzden iyi seçim yap hocam yoksa bir ömür boyu keşke dersin.
  • 29-07-2015, 08:46:57
    #16
    KingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli sorun yaşarsın mutlaka iki tarafdan birinde sürekli kırgınlık olur bir ömür boyu bunu baştan söyleyelim bu tip örnekler çevremde çokca var hepsinin agzından tek kelime var " keşke " o yüzden iyi seçim yap hocam yoksa bir ömür boyu keşke dersin.
    Bence bu sizin etrafınızdaki insanlar için geçerli. Önceki mesajımda da belirttim. Ben dahil çevremde bu tarz evlilik yapan 3-4 kişi var. Her bayram kandilde annemi arar bayramlaşırlar. Kimse kimseye din konusunda baskı yapmaz. Hoşgörülüler. Oruç tutmuyorum. Eşim dahil tüm ailesi oruç tutar. 1 kere kimse neden oruç tutmuyorsun diye sormamıştır. Ve eşime tek söyledikleri şey en iyi damatımız diye.

    Sorunlu evlilik olacağına varsın alevi sünni olsun.
  • 29-07-2015, 09:00:09
    #17
    YavuzTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ailesiyle mi evleniyorsun sanki bu tür problemlerde aileler hep aynı şeyi yapıyor.
    Zenginmiş fakirmiş, dini farklıymış, kültürü farklıymış.
    Seven sevmiş, sevilmiş.
    Aile tasvip etmese bile rol yapamaz mı evladının mutluluğu için?
    Yapmaz hocam işin içinde mezhep farklılığı varsa kızı vazgeçirirler her türlü. Hatta alevilerde dedeler mi toplanıyor ne yok derlerse o iş bitiyor. Benim bir tanıdık arkadaş vardı kız aleviydi evleneceklerdi ailesi karşı çıkmış ve bitirdiler mecbur.

    Onun haricinde mezhep farkı olmadan benim gibi, kızın ailesi istemeyen biriyle beraber olduysanız o iş yürümüyor.

    Her iki durumda da kızın duruşu önemli. Allah sabır ve kolaylık versin. Fazlasıyla zor sıkıntılı işler.
  • 29-07-2015, 09:06:17
    #18
    Üyeliği durduruldu
    YavuzTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ailesiyle mi evleniyorsun sanki bu tür problemlerde aileler hep aynı şeyi yapıyor.
    Zenginmiş fakirmiş, dini farklıymış, kültürü farklıymış.
    Seven sevmiş, sevilmiş.
    Aile tasvip etmese bile rol yapamaz mı evladının mutluluğu için?
    Düşüncelerinizi kınıyorum hocam aile çok önemlidir bu konuda mutlaka dinlemeleri gerekiyor dinlemiyorsada pişman olacaksa geri ailenin kapısını çalmasın.

    (basit bir konu değil evlendiler sonra bir sorun çıktı şimdi ne olacak boşan yeni bir hayat kur yine bir sürü masraf, kız tarafı erkek tarafından daha kötü oluyor bu durumlarda).

    Bence ailesinede kulak vermeli ama yinede kendisi bilir. Fikirlerime göre hareket etme zorunluluğunda değil.

    Dua etsin Allah'ım her şeyin hayırlısı demeli. (olmazsa dünya sonu değil).
    Ben evlenmelerinde bir sakınca görmem ama aile'nin yorumuda önemlidir.

    Bende dua ediyorum inş Allah en hayırlısını kısmet eder.