• 27-05-2010, 12:47:34
    #1
    Arkadaşlar Merhaba

    Windows Server 2008 Üzerine VMWARE Server kurdum.

    Virtual Makina oluşturup CentOS 5 kurdum. Fakat hiç bir şekilde internete çıkamıyorum? Firewallı devre dışı bıraktım sonuç yine aynı hiç bir yere ping çekmiyor. Aynı makina üzerine WinXP Kurdum o internete girdi bir sıkıntı olmadı.

    Sizce sorun neden kaynaklanıyor? IP DNS Gateway bilgilerinide doğru yazdım kurulumda.
  • 27-05-2010, 12:50:15
    #2
    Virtaul Machine network kartı hangi modda çalışıyor? Bridge modda olması gerekiyor. Sanırım şu anda NAT durumda. Kontrol edin lütfen.
  • 27-05-2010, 13:01:41
    #3
    Hayır hocam kontrol ettim bridge modda...
  • 27-05-2010, 13:04:40
    #4
    ip adresini otomatik alacak şekilde yapılandırıp denediniz mi? Bu değişiklikleri yaptıktan sonra service network restart komutunu kullanmanız gerektiğini unutmayınız.
  • 27-05-2010, 13:04:43
    #5
    Ana makine ile sanal makine ag uzerinde birbirini gorebiliyor mu?
  • 27-05-2010, 13:09:50
    #6
    Kenshin hocam; IP i otomatik aldırabilmem için DHCP yi mi etkileştirmem gerekiyor?

    PheNo hocam; ana makinanın ipine ping çektiğimde network unreachable diyor.
  • 27-05-2010, 13:13:32
    #7
    Bilisim06 öncelikle centos'un ip adresi aldığını kontrol edermisiniz. Bunu terminal ekranında(windows'ta cmd ekranı gibi) ifconfig komutuyla görebilirsiniz.
    Gerçek işletim sisteminize yani Xp olan işletim sistemine ping atabiliyormusunuz?
  • 27-05-2010, 13:16:45
    #8
    Win Server 2008 üzerine kurulu CentOS.

    Win Server 2008 üzerine XP Kurdum ağ ayarlarından ip bilgilerini girdim sorunsuz internete bağlandı. Sonra sanal makinayı sildim.

    az önce DHCP yi etkinleştirip ip almayı denedim. Restart ettim ip bilgisi saptanıyor da başarısız dedi. Şimdi tekrar ip bilgilerini girip ifconfig verisini buraya yazacağım.
  • 27-05-2010, 13:22:25
    #9