• 19-11-2019, 14:03:05
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    https://www.o12.org/centos-6-uzerind...olusturma.html makalesinde olduğu gibi 2 GB swap alanı ekledim görünüyor ancak sürekl used 0 görünüyor

    RAM %100 olmasına rağmen oluşturduğum swap alanı kullanılmıyor. Sorun ne olabilir?

    Sunucuda plesk 18 kurulu. swapon -s sonucu aşağıdaki gibi;

    [root@linux ~]# swapon -s
    Filename Type Size Used Priority
    /dev/sda2 partition 4063228 0 -1
    /swapfile file 2097148 0 -2

    Yardımcı olursanız sevinirim iyi çalışmalar.
  • 19-11-2019, 14:09:56
    #2
    Swappiness ve izinleri kontrol edin.
  • 19-11-2019, 14:11:46
    #3
    cat /proc/sys/vm/swappiness
    bu kod ne gösteriyor?

    swap önceliği vermek için sysctl.conf dosyasında değişiklik yaparak önceliği arttırabilirsin. %li bir değer bu. %50 çok fazla ama denemek için ben öyle belirttim.

    /etc/sysctl.conf dosyasını editle ve şu değeri ekle:
    
    vm.swappiness = 50
    eğer bu değer varsa ve başında # karakteri yoksa o değeri değiştir. iki değer olursa en alttaki değeri alma gibi bir huyu var. kısaca bu ayar bir satır olmalı.

    değişikliklerin olması için yeniden başlat yada aşağıdaki komutu direkt uygulayabilirsin:sysctl vm.swappiness=50
  • 19-11-2019, 14:27:17
    #4
    Merhaba geri dönüşler için çok teşekkürler.

    vm.swappiness değerini 10 yaptım. yani "cat /proc/sys/vm/swappiness" komutu 10 değerini döndürüyor.

    reboot ettim yine kullanılan 0 görünüyor.
  • 20-11-2019, 10:47:20
    #5
    Bilisim06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba geri dönüşler için çok teşekkürler.

    vm.swappiness değerini 10 yaptım. yani "cat /proc/sys/vm/swappiness" komutu 10 değerini döndürüyor.

    reboot ettim yine kullanılan 0 görünüyor.
    Profesyonel destek isterseniz ulaşabilirsiniz.