İlk başlarda SSH bağlantı yaparken terminalde Türkçe karakterler yazamıyordum. Bir şekilde bunu çözdüm.
file * yazdıktan sonra dosya adları ▒mer.txt bu şekilde gözüküyor.

Bunun dışında "unzip", "file_exists()" de sıkıntılı. "iconv" kullanmam gerekiyor.
unzip için: Bulabildiğim tek ÇÖZÜM yolu:
Bozuk çıktı alıp daha sonra Türkçeye uygun şekilde düzenlettirmek.. (başta unzip yaparken ekstra parametreler koymayın!)
convmv -f utf-8 -t ISO-8859-9 -r --notest --nosmart books/*
EK GÖRSELLER:
