• 26-06-2017, 22:53:10
    #1
    Arkadaşlar birisi türkiye birisi fransa olmak üzere elimde 2 sunuca var.
    2 sunucu birbirine bağımsız olarak senkronize etsin istiyorum yani siteyi 2 sunucuya bağladığımda 1. sunucu düşse 2. sunucu ile devam etsin istiyorum bunu nasıl yapabilirim ?
  • 27-06-2017, 19:00:52
    #2
    VALUETHOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar birisi türkiye birisi fransa olmak üzere elimde 2 sunuca var.
    2 sunucu birbirine bağımsız olarak senkronize etsin istiyorum yani siteyi 2 sunucuya bağladığımda 1. sunucu düşse 2. sunucu ile devam etsin istiyorum bunu nasıl yapabilirim ?
    Merhabalar;

    Sanırım yük dengeliyici kullanmak istiyorsunuz.
    WEB sitenizin DNS yönlendirmesini Her iki sunucudada aynı dosyalar olmak şartıyla.

    Birincil nameserver = 1. Sunucu
    ikincil name server = 2. Sunucu

    Olarak ayarlıya bilirsiniz.

    Böylece 1. nameserver yanıt vermediğinde 2.nameserver devreye girecektir.

    Round-robin DNS konusunu biraz araştıra bilirsiniz.
    Yapılması gayet kolay.

    Kolay gelsin
  • 27-06-2017, 19:15:47
    #3
    aynı anda apache, mysql gibi yazılımları senkronize ediyor mu ?
  • 28-06-2017, 21:39:51
    #4
    VALUETHOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynı anda apache, mysql gibi yazılımları senkronize ediyor mu ?
    Merhaba

    apache, mysql derken ne demek istediğinizi anlıyamadım.
    Web sitesini 2 sunucuya bağlantılı yaptığınızda. Apache mysql hizmetlerini senkronize olmaz.
    2 kullanacağınız sunucunun Web sitesinin özellikleride aynı olması önemli çünkü 1. sunucuda çalışan bir kod diğer sunucuda çalışmaya bilir.

    Avantajları Nelerdir ?

    Sunucu yük paylaşımı
    Yük dengeleme için en ucuz yöntem olması
    Bir sunucu down olduğunda diğeri ile devam edebilme (down olanın kaydını silmek gerekebilir) dolayısıyla yedek sunucu özelliği
    Paylaşımlı hostinglerde rahatlıkla kullanabilme

    Dezavantajları Nelerdir ?

    Sunucuların farklı ayar, program versiyonu vb durumlardan dolayı bir sunucuda normal çalışan kodun diğerinde çalışmama ihtimali (aynı site için birden fazla sunucuyla çalışan her sistemde olabileceği gibi)
    Access log kullanıyorsanız iki sunucuya ayrı ayrı log yazılması
    Session kullanıyorsanız ve session path disk ise bir sonraki istekte aynı sunucuya gitmeme ihtimali olduğundan session düşmesi (birden fazla sunucu ile çalışıldığında karşılaşılabilir)
    Tabi ki yapılan her değişikliğin her iki tarafa da yapılması ve dosyaların tamamen senkronize olması
    Diske yazılan verilerin sadece ilgili sunucuda olması (ekstra bir önlem almazsanız diğer sunucuya gitmemesi)
    Uzak lokasyonlar arasında kullanırsanız ortak database ‘e erişmede aynı sunucuya göre yavaşlık ihtimali

    İyi Çalışmalar.
  • 18-07-2017, 11:07:38
    #5
    VALUETHOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar birisi türkiye birisi fransa olmak üzere elimde 2 sunuca var.
    2 sunucu birbirine bağımsız olarak senkronize etsin istiyorum yani siteyi 2 sunucuya bağladığımda 1. sunucu düşse 2. sunucu ile devam etsin istiyorum bunu nasıl yapabilirim ?
    HAProxy ile yapabilirsiniz.
  • 23-07-2017, 15:57:23
    #6
    Merhabalar,

    VMWARE gibi bir sanallaştırma yazılımı ile high availability kavramını araştırmanızı öneririm.

    Sevgiler, Saygılar.