• 06-05-2008, 02:37:12
    #1
    makinemize login oluyoruz
    yum install kernel-PAE yazıyoruz
    işlem bittikten sonra reboot atıyoruz
    webmini çekip kuruyoruz
    hardware kısmından grub boot loadere tıklıyoruz
    edit global options kısmına tıklıyoruz
    orda kernel pae seçiyoruz
    ok dedikten sonra tekrar install grub boot loadera tıklatıyoruz

    makinemizi restart ediyoruz
    ssh girip free yazdığımızda 3 gb olan ramimiz artık 4 gb hadi geçmiş olsun

    20 dk önce arkadaşımın başına geldi bende böyle çözdüm

    ismi lazım değil datacenter makineyi yeniden kurun demiş :P

    iyi günlerr )))
  • 06-05-2008, 02:37:56
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    tarık bende paslandın diyordum
  • 06-05-2008, 02:39:10
    #3
    napim usta acaip yoğunum kolaymı 10 dc ile uğraşmak bi ton makine var
    (10 taneden 1 tanesi bizim 600mbit borumu )
  • 06-05-2008, 02:44:30
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    tarikogut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    napim usta acaip yoğunum kolaymı 10 dc ile uğraşmak bi ton makine var
    (10 taneden 1 tanesi bizim 600mbit borumu )
    ben bilmem borularla olan ilişkini
  • 30-11-2009, 15:02:14
    #5
    makineyi PAE ile başlatmama rağmen RAM 3GB görünüyor hala

    Fedora (2.6.26.8-57.fc8PAE)
  • 30-11-2009, 21:28:14
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    enteresan.
    benimde centos 32bit
    ben 3,9GB görüyorum
    bir sıkıntım yok
  • 01-12-2009, 01:37:52
    #7
    mow
    Üyeliği durduruldu
    Tebrikler tarık pentium 400 ün çıktığı zamandan beri var olan pae bitini 2009 yılının sonlarına doğru keşfetmişsin

    @cagonni: #cat /proc/cpuinfo yazıp entera basıyorsun, karşına bir şeyler gelecek, orada "flags" sütununda "PAE" yazıyor mu diye bakıyorsun. Yazmıyorsa bu iş olmaz ama yazmaması neredeyse imkansız çünkü bu özellik cpu larda çok uzun süredir bulunuyor acayip eski olması gerekir cpunun.
  • 01-12-2009, 03:38:13
    #8
    flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts pni monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr lahf_lm

    ama hala 4GB kullanmamasının sebebi ne?
    Arkadaşın dediklerini harfiyen yaptım.Makine şuanda PAE versiyonuyla çalışıyor.
  • 02-12-2009, 01:48:03
    #9
    msn adresim imzamda var ekle halledelim

    Mow

    bişi demiyorum artık sana