• 15-09-2014, 20:09:20
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.


    Merhaba, daha önce aşağıdaki linkteki yazımda CentOS 6.5 işletim sistemi üzerine Gnome GUI arayüzü yüklemeyi ve masaüstü bağlanmayı anlatmıştım. Ancak kurulum sonrası vnc bağlantısı sağlamaktan bahsetmemiş, direk digitalocean console access bağlantısını kullanmıştım. Bu yazımda bu eksikliği gidererek, CentOS 6.5 64bit üzerine GNOME GUI arayüz ve vnc server kurulumundan detaylı olarak bahsedeceğim.

    Önceki konu : http://www.o12.org/centos-isletim-si...-kurulumu.html

    İlk olarak serverimize ssh ile bağlanıp root olarak oturum açalım.



    Serverimizi update edelim.
    yum -y update
    İşlem tamamlandıktan sonra nano editörü yükleyelim.
    yum -y install nano
    Şimdi GNOME GUI ve VNC Server kurulumuna geçebiliriz.

    İlk olarak aşağıdaki kodu uygulayalım ve gelen uyarıya “y” enter diyerek kurulumu tamamlayalım.
    yum groupinstall Desktop


    İşlem tamamlandıktan sonra aşağıdaki yüklemeleri sırasıyla (Tek tek) uygulayalım. Öncelikle bazı bileşenleri kuruyoruz.
    yum -y install gnome-core xfce4 firefox
    yükleme tamamlandıktan sonra aşağıdaki kurulumu yapalım. Vnc Serveri kuruyoruz.
    yum -y install tigervnc-server
    Ve açılışta otomatik olarak başlaması için aşağıdaki komutu uygulayalım.
    chkconfig vncserver on


    Şimdi vncserverimize bir kullanıcı ekleyelim.
    useradd kullanıcıadınız
    useradd o12org
    ve oluşturduğumuz kullanıcı için bir şifre belirleyelim.
    passwd o12org


    şimdi aşağıdaki komut yardımıyla roottan oluşturduğumuz kullanıcı hesabına geçelim.Siz burada kendi kullanıcı adınızı yazmalısınız.
    su - o12org
    ve aşağıdaki komut yardımıyla, vnc serverimiz için bir şifre belirleyelim.
    vncpasswd


    Şifreyi belirledikten sonra bazı ayarlamalar yapmamız gerekiyor. Bunun için tekrar root olalım ve aşağıdaki komutla vncservers dosyamızı nano editör yardımıyla açalım.

    su - root
    Şifre isteyecek root şifremizi girelim ve aşağıdaki komutu uygulayalım.

    nano /etc/sysconfig/vncservers
    Karşınıza böyle bir pencere gelecek. Satırları etkinleştirip aşağıdaki değişiklikleri kendinize göre yapın. CTRL+X VE ENTER tuşlarıyla kayıt edip çıkalım.
    VNCSERVERS=”112org”
    VNCSERVERARGS[1]=”-geometry 1024×768″

    Öncesi:


    Sonrası:


    Şimdi VNC Serverimizi yeniden başlatalım.
    service vncserver restart


    Şimdi ise değişikliklerin uygulanması için vnc görevini durduruyoruz.
    pkill vnc
    Aşağıdaki komutla dosyayı açıyoruz.
    nano /home/kullanıcıadı/.vnc/xstartup
    nano /home/o12org/.vnc/xstartup
    CTRL+V kullanarak en alt satıra iniyoruz ve twm & satırını deaktif edip, altına exec gnome-session & ekliyoruz.

    Öncesi:


    Sonrası:


    Değişiklikleri CTRL+X ve Sonra ENTER yaparak kayıt edip çıkıyoruz. Ve son olarak aşağıdaki komutla sunucumuzu yeniden başlatıyoruz.
    reboot
    Sunucumuz yeniden başladıktan sonra tekrar ssh bağlantısı sağlayıp root olarak oturum açalım.

    ve aşağıdaki komutla oluşturduğumuz kullanıcıya geçelim.
    su - o12org


    ve aşağıdaki komutla vncserverimizi çalıştıralım.
    vncserver


    GNOME GUI Arayüzlü CentOS 6.5 Servermizi uzak bağlantıya hazır. Sshyi kapatabiliriz.

    Bağlantı için RealVNC Client i öneririm dilerseniz aşağıdaki linkten sisteminize uygun olanı indirip kurun.
    https://www.realvnc.com/download/viewer/

    Real VNC clienti indirip kurdunuz ve açtığınızı varsayıyorum. Sizi böyle bir ekran karşılayacak.



    Sunucu_IP_Adresiniz:5901 şeklinde yazıyor ve connect diyoruz.



    Continue diyoruz ve vncserver için belirlediğimiz şifreyi yazıp OK butonuna tıklıyoruz.



    Sonra karşımıza gelen pencerede Vncserver için oluşturduğumuz kullanıcı için belirlediğimiz şifreyi yazıp unlock diyoruz.



    Sonrasında bizden root şifremizi istiyor girip onaylıyoruz.



    İşlemlerimiz bu kadar sunucumuz kullanıma hazır.



    Yorumlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum. İyi günler. o12.org

    Kaynak:http://www.o12.org/centos-6-5-gnome-...-kurulumu.html
  • 24-09-2014, 00:59:38
    #2
    Anlatımınız için çok teşekkürler. Blogunuzu takip etmeye başladım.
  • 29-09-2014, 20:13:19
    #3
    KadirVural adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatımınız için çok teşekkürler. Blogunuzu takip etmeye başladım.
    kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim.
  • 09-03-2015, 11:59:08
    #4
    Anlatım çok sade ve açıklayıcı yönergeleri uygulayarak başarılı şekilde kurdum çok teşekkürler
  • 21-04-2016, 00:58:10
    #5
    veyakup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatım çok sade ve açıklayıcı yönergeleri uygulayarak başarılı şekilde kurdum çok teşekkürler
    Hocam yardımcı olabilrmisiniz bu konu hakkında hata alıyoruz

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:58:10 -->-> Daha önceki mesaj 00:39:05 --

    KadirVural adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatımınız için çok teşekkürler. Blogunuzu takip etmeye başladım.
    Bu konu hakkında yardımcı olabilirmisiniz hocam kurulumda hata alıyoruz
  • 21-04-2016, 15:05:34
    #6
    BizimBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yardımcı olabilrmisiniz bu konu hakkında hata alıyoruz

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:58:10 -->-> Daha önceki mesaj 00:39:05 --



    Bu konu hakkında yardımcı olabilirmisiniz hocam kurulumda hata alıyoruz
    Aldığınız hata nedir? Anlatıma sadık kalarak kurmanız durumunda hata almamanız gerekir.
  • 21-04-2016, 16:51:19
    #7
    AKDNZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aldığınız hata nedir? Anlatıma sadık kalarak kurmanız durumunda hata almamanız gerekir.


    vnc servere restart komutu verdiğimizin ardından resimde belirttiğim hatayı almaktayız
  • 22-04-2016, 21:20:14
    #8
    BizimBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    vnc servere restart komutu verdiğimizin ardından resimde belirttiğim hatayı almaktayız
    sunucu için parola belirlemeyle alakalı hata almış görünüyorsunuz. Lütfen adımları dikkat ederek ve atlamadan yeniden uygulayın. Sorunsuz çalışacaktır.