• 21-01-2024, 11:11:26
    #1
    Arkadaşlar forumda görüyorum, günlük 9-10 saatlik iş için her ne kadar home office olsa da fark etmez asgari ücret ödüyor. Haftalık 55 saat civarı yapıyor. 17.000 TL.

    Ama şöyle bir durum var asgari ücret 17.000 TL değil...

    Asgari ücret + 6.500 TL bağkur, +İşsizlik kesintisi, +yemek falan. Yani asgari ücret aslında 27.000 TL haftalık 45 saat çalışma için.

    Sen bu adamın Bağkurunu ödüyor musun? İşsiz kalırsa bu adam işsizlik maaşı alabilecek mi, yemek ücretiniz ödüyor musun da 9-10 saat çalıştırıyorsun asgari ücret veriyorum diyorsun?

    Bir de yazıyorlar ihtiyacı olana, öğrenciye falan. yerim ben senin iyiliğini. Dışarıya ilan verse biliyor kimseyi bulamayacağını burada ilan açıyor illa ki ihtiyacı olan vardır, atlar birileri falan diye. +10.000 TL kendisine kar kalıyor. İyi niyeyli gözükmeye çalışıyorlar ya bir de.

    Arkadaşlar yapmayın, homeoffice çalışmak yerine 55 saat, dışarıda 45 saat çalışır +10.000 TL daha kazanmış olursunuz daha iyi. Hem bu arada o aldığınız ücretler yarın bir gün şirket kurarsanız vergilendirilmediği için size sıkıntı da yaratabilir.

    Piyasada çok çakal var, kendinize dikkat edin.

    Kıdem tazminatını saymıyorum bile. Bu adam istediği gibi seni beş kuruşsız işten de çıkartabilir.
  • 21-01-2024, 11:16:57
    #2
    Instagram reklamlarında görüyorum 1000 liraya 1500 liraya site yapıyorlar. Ben de onlara şaşıyorum. Kendi ayağına sıkıyor çoğu kişi.
  • 21-01-2024, 11:17:49
    #3
    Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Instagram reklamlarında görüyorum 1000 liraya 1500 liraya site yapıyorlar. Ben de onlara şaşıyorum. Kendi ayağına sıkıyor çoğu kişi.
    onlar bence edit yapıyor hocam imkansız o fiyata site
  • 21-01-2024, 11:18:50
    #4
    softmush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onlar bence edit yapıyor hocam imkansız o fiyata site
    Var hocam gerçekten, sonra bionluğa geliyorlar "e-ticaret sitesi istiyorum bütçe 750 TL" yazanlar çıkıyor.
  • 21-01-2024, 11:19:34
    #5
    55 milyon dolarinda farkinda değiller
  • 21-01-2024, 11:20:13
    #6
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    Arz taleb meselesi ben dışarda da çok asgari ücretin altına ve sigortasız vs çalışan kişiler tanıyorum. Kimse kimseyi zorla çalıştırmıyor sonuçta herkesin kendine göre hesabı kitabı var
  • 21-01-2024, 11:24:53
    #7
    BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arz taleb meselesi ben dışarda da çok asgari ücretin altına ve sigortasız vs çalışan kişiler tanıyorum. Kimse kimseyi zorla çalıştırmıyor sonuçta herkesin kendine göre hesabı kitabı var
    Amacık farkındalık oluşturmak hocam. Saatlik "100 TL veriyorum" falan yazıyorlar mesela. 100 TL yine asgari ücretin altında bir rakam. 125 TL olmalı minimum taban fiyatı saatlik işlerde de. İnsanlar bunun bilincinde olmalı. Olmadı o zaman kendinden taviz verip 100'e yapsın.

    Bu fiyatların altlarına hizmet alanlar kar payını %80-90 yapıyorlar resmen. Millet farkına varsın. 1'e alıp 10'a satıyorlar her şeyi. 5'e alıp 10'a satarsın en fazla yok öyle bir dünya.
  • 21-01-2024, 11:31:00
    #8
    instagramda 500 tl ye site yapanları gördü bu gözler, o yüzden artık birşey demiyorum. Yada r10 da bile 2k ya eticaret scripti satanlar bile var. O yüzden artık pek fazla takılmamak gerek. Laf söyleyincede Serbest piyasa diyorlar.....
  • 21-01-2024, 11:41:58
    #9
    Arz talep meselesi hocam.
    Sizin 30K'ya yapacağınız işi başkası 15K'ya yapabilir.
    İşinize gelmeyebilir bu durum ama herkesin de hesabı kitabı vardır illa ki.
    Eleştirebiliriz ama yönlendirip yargılayamayız.
    Ucu açık bir konu.
    Belli bir makas aralığı da yok ki, o yüzden zaten herkes kafasına göre takılıyor. 😃