• 10-07-2013, 00:09:35
    #10
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bende bu şekilde tercih yaptım.
    il bazlı mı yaptınız? Nasıl özel değilse tercih listenizi pm'den atabilirseniz çok memnun kalırım bi örnek olması güzel olur
  • 10-07-2013, 00:35:38
    #11
    Üyeliği durduruldu
    dergos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    il bazlı mı yaptınız? Nasıl özel değilse tercih listenizi pm'den atabilirseniz çok memnun kalırım bi örnek olması güzel olur
    Evet hocam il bazlı yaptım. Önceliği bulunduğum şehre yani Kocaeli'ye verdim. Sonra Kocaeli'ye 35-40 dk mesafedeki Sakarya'yı yazdım. Sonra sırasıyla Manisi-Isparta gibi tanıdıkların bulunduğu yerleri yazdım.

    Amacım şehir dışında okumamak çünkü şehir dışında okumak hem bana hemde aileme eziyet verecektir. İlk başta şehir dışında okumak kulağa hoş gelebilir ama bir kaç ay şehir dışında kalıpta zorlukları çekenler neden şehir dışını istemediğimi anlayacaktır. Çünkü 1 ay değil , 1 yıl değil , dile kolay koca bir 4 yıl geçecek. Hiç hesaba katmadığın sorumluluklar yüklenecek üstüne. Bu yüzden öncelik yaşadığım şehre ve yakındaki şehirlere , sonrada yakınlarımın , arkadaşlarımın bulunduğu şehirlere vericem.

    Normalde sıralamalara göre en yüksekten başlanıp en düşük puanlı yerlere göre tercihler yapılır , ben tercihimi bu şekilde değil illere göre yaptım. Sonuçta sıralamaların bi yükselip bir alçalması tercih listesinde bir sıkıntı yaratmayacaktır.

    1- A üniversitesi 50.000
    2- A üniversitesi 70.000
    3- B üniversitesi 60.000
    4- B üniversitesi 80.000
    5- C üniversitesi 60.000
    6- C üniversitesi 90.000


    Şimdi siz 2. tercih tutmazsa 3. tercih hiç tutmaz diyebilirsiniz ama bence bu şans işi. Çünkü bu sıralamalar geçen yılın sıralaması ve bilgisayar bu sıralamalara göre yerleştirme yapmıyor. Önce en yüksek puanlı olanları sonra onlardan daha düşük olanları yerleştiriyor. Farzedelim ki 3.tercihi sırf sıralamasından dolayı yazmadım , diğer kişilerde aynı şekilde yazmadı o zaman o bölüme bizden daha düşük puanlı kişiler yerleşebilir çünkü boş kontejyan kalacak sonuçta. O yüzden şansınızı sonuna kadar zorlamamız gerektiğini düşünüyorum. 1. tercihimi yazdığımda herkes 50 binlik yer hiç tutarmı diyolar , bende belli olmaz diyorum. Sonuçta herkes benim gibi puanı yüksek diye yazmasa , puanı yüksek olanlarda kendi puanlarına göre daha yüksek yerleri yazarak sıralamalarını yapsalar ve yerleşseler bu durumda benim az da olsa yerleşme ihtimalim olur. Az da olsa ben de o ihtimali değerlendiririm.

    Zaten farzedelim ki 1.tercihe 3. tercihe yerleşemedim , ne kaybım olucak ? En azından şansımı denemiş oldum. Üstelik 1. 3. ve 5. yüksek diye çıkarsaydım geriye bir kaç üniversite kalırdı , yani 3-4 yer yazacağıma az da olsa çıkma ihtimali olan her yeri yazarım daha iyi. 20 civarı tercih yapma hakkım var sonuçta

    Ne kadar doğru bilmem ama benim görüşüm bu şekilde.
  • 10-07-2013, 02:12:12
    #12
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam il bazlı yaptım. Önceliği bulunduğum şehre yani Kocaeli'ye verdim. Sonra Kocaeli'ye 35-40 dk mesafedeki Sakarya'yı yazdım. Sonra sırasıyla Manisi-Isparta gibi tanıdıkların bulunduğu yerleri yazdım.

    Amacım şehir dışında okumamak çünkü şehir dışında okumak hem bana hemde aileme eziyet verecektir. İlk başta şehir dışında okumak kulağa hoş gelebilir ama bir kaç ay şehir dışında kalıpta zorlukları çekenler neden şehir dışını istemediğimi anlayacaktır. Çünkü 1 ay değil , 1 yıl değil , dile kolay koca bir 4 yıl geçecek. Hiç hesaba katmadığın sorumluluklar yüklenecek üstüne. Bu yüzden öncelik yaşadığım şehre ve yakındaki şehirlere , sonrada yakınlarımın , arkadaşlarımın bulunduğu şehirlere vericem.

    Normalde sıralamalara göre en yüksekten başlanıp en düşük puanlı yerlere göre tercihler yapılır , ben tercihimi bu şekilde değil illere göre yaptım. Sonuçta sıralamaların bi yükselip bir alçalması tercih listesinde bir sıkıntı yaratmayacaktır.

    1- A üniversitesi 50.000
    2- A üniversitesi 70.000
    3- B üniversitesi 60.000
    4- B üniversitesi 80.000
    5- C üniversitesi 60.000
    6- C üniversitesi 90.000


    Şimdi siz 2. tercih tutmazsa 3. tercih hiç tutmaz diyebilirsiniz ama bence bu şans işi. Çünkü bu sıralamalar geçen yılın sıralaması ve bilgisayar bu sıralamalara göre yerleştirme yapmıyor. Önce en yüksek puanlı olanları sonra onlardan daha düşük olanları yerleştiriyor. Farzedelim ki 3.tercihi sırf sıralamasından dolayı yazmadım , diğer kişilerde aynı şekilde yazmadı o zaman o bölüme bizden daha düşük puanlı kişiler yerleşebilir çünkü boş kontejyan kalacak sonuçta. O yüzden şansınızı sonuna kadar zorlamamız gerektiğini düşünüyorum. 1. tercihimi yazdığımda herkes 50 binlik yer hiç tutarmı diyolar , bende belli olmaz diyorum. Sonuçta herkes benim gibi puanı yüksek diye yazmasa , puanı yüksek olanlarda kendi puanlarına göre daha yüksek yerleri yazarak sıralamalarını yapsalar ve yerleşseler bu durumda benim az da olsa yerleşme ihtimalim olur. Az da olsa ben de o ihtimali değerlendiririm.

    Zaten farzedelim ki 1.tercihe 3. tercihe yerleşemedim , ne kaybım olucak ? En azından şansımı denemiş oldum. Üstelik 1. 3. ve 5. yüksek diye çıkarsaydım geriye bir kaç üniversite kalırdı , yani 3-4 yer yazacağıma az da olsa çıkma ihtimali olan her yeri yazarım daha iyi. 20 civarı tercih yapma hakkım var sonuçta

    Ne kadar doğru bilmem ama benim görüşüm bu şekilde.
    bende böyle yapmayı düşünüyorum da anlatamıyorum
  • 10-07-2013, 07:55:14
    #13
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bölüm mü Matematik bölümünü ardahanda okumakla odtü de okumak aynı mı yani ? Dediğiniz şey hiç mantıklı değil.Bu bölümden bölüme değişir.
    Ne kadar güzel örneklemişsin.. Matematik dediğin bölümü 190 ile alan üniversitede var 450 ile alan üniversitede. 190 puan ceken birisi senin tabirin ile ardahana gitmesin.. odtüye hangi bölüme gitsin peki ?

    Kolay geliyor en iyisi ile en kötüsünü kıyaslamak. Biraz mantık çervecesinde kıyaslama yap.

    Alıntı
    ODTÜ Matematik MF-1 82 403,22586 519,57132
    Bu puana başka üniversitelerde daha güzel bölümlerin geleceğinden eminim.
  • 10-07-2013, 14:11:51
    #14
    ArneLd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar güzel örneklemişsin.. Matematik dediğin bölümü 190 ile alan üniversitede var 450 ile alan üniversitede. 190 puan ceken birisi senin tabirin ile ardahana gitmesin.. odtüye hangi bölüme gitsin peki ?

    Kolay geliyor en iyisi ile en kötüsünü kıyaslamak. Biraz mantık çervecesinde kıyaslama yap.



    Bu puana başka üniversitelerde daha güzel bölümlerin geleceğinden eminim.
    Haklısın zaten odtü matematik yazanlarda eşşekti.Sen ne dediğini bilmiyorsun yaptığın yorumu oku ondan sonra tekrar yaz.İl önemli değilmiş lafa bakar mısın
  • 10-07-2013, 14:18:25
    #15
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın zaten odtü matematik yazanlarda eşşekti.
    Sen git odtüde oku. türkiyede bir o üniversite zaten
  • 10-07-2013, 14:22:00
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amacım şehir dışında okumamak çünkü şehir dışında okumak hem bana hemde aileme eziyet verecektir. İlk başta şehir dışında okumak kulağa hoş gelebilir ama bir kaç ay şehir dışında kalıpta zorlukları çekenler neden şehir dışını istemediğimi anlayacaktır. Çünkü 1 ay değil , 1 yıl değil , dile kolay koca bir 4 yıl geçecek. Hiç hesaba katmadığın sorumluluklar yüklenecek üstüne.
    Bir hemşerim olarak düşüncene katılmıyorum. Bu yaşa geldiğin halde sorumluluktan kaçarak nereye kadar devam edeceksin zoru görünce kaçmak yok. Yakışmıyor siz genç arkadaşlara. Hayatta pişmek gerekiyor arada omuzuna öyle bir yük binmeli ki bacakların sağlam olsun sağlam basabilesin ileride. Umarım bir tavsiye olarak algılarsın, hayatında bol şanslar.