• 15-10-2012, 22:43:07
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba arkadaşlar,
    yine ufak bir sorunumla karşınızdayım.
    Bu seferki sorunum şu şekilde: Şimdi klavyeden 10 adet isim 10 adet soyisim 10 adette numara girilecek. Buraya kadar bir sıkıntı yok. Fakat bu girilen verileri toplu biçimde ekrana yazdırmam gerekiyor.

    İşin içinde for olduğu için console.writeline ' i nasıl kullanacağımı çözemedim.

    Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ediyorum.

    string[] isim = new string[10];
                    string[] soyad = new string[10];
                    string[] no = new string[10];
                    for (int i = 0; i < 10; i++)
                    {
    
                        Console.Write((i + 1) + ". isim giriniz = ");
                        isim[i] = Console.ReadLine();
    
                        Console.Write((i + 1) + ".soyisim isim giriniz = ");
                        soyad[i] = Console.ReadLine();
    
                        Console.Write((i + 1) + ".no isim giriniz = ");
                        no[i] = Console.ReadLine();
                       
    
    //işte bu andan sonrasını çözemedim ne yapmamız gerekiyor :/
                            Console.WriteLine("{0}", isim[i] + " " + soyad[i] + " " + no[i]);
                        
    
                        Console.ReadLine();
  • 15-10-2012, 23:24:53
    #2
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
  • 15-10-2012, 23:40:02
    #3
    kabuscobar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    Hocam yine aynı sadece 1 tane çıktı yazıyor. 10 verinin 10unu yazmıyor. :/
  • 15-10-2012, 23:50:22
    #4
    for(i=0;i<10;i++)
    {
    Console.WriteLine("Ad:"+isim[i]+" Soyad:"+soyad[i]+" No:"+no[i]);
    }

    Direk buradan yazdım.
    Bir problem olursa söyleyin,derleyiciden çıktı vereyim.

    Kolay gelsin.
  • 15-10-2012, 23:51:54
    #5
    for dongüsünü kapatmamışsın istersen
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    }
    yap yada

    }
    for(int i=0;i<10;i++)
    {
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    }
  • 15-10-2012, 23:53:31
    #6
    _taka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    for(i=0;i<10;i++)
    {
    Console.WriteLine("Ad:"+isim[i]+" Soyad:"+soyad[i]+" No:"+no[i]);
    }

    Direk buradan yazdım.
    Bir problem olursa söyleyin,derleyiciden çıktı vereyim.

    Kolay gelsin.
    Hocam bu şekilde 1. bilgileri alıyor ardından ekrana yazdırıyor. Diğer bilgilerin :
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    şeklinde kalıyor yani diğer bilgileri almadığı için yazdırmıyor doğal olarak.
  • 15-10-2012, 23:55:30
    #7
    ilk for döngüsünü kapaman lazım
    https://www.r10.net/showthread.php?p=...post1066011736
  • 15-10-2012, 23:57:48
    #8
    Hocam dediğiniz şekilde yapınca da i lerde sorun çıkmakta. Diğer türlü dediğiniz gibi yaptığımda bu sefer bi üstteki gibi ilkini alıp yazdırıyor diğerlerini boş geçiyor.
    using System;
    using System.Collections.Generic;
    using System.Linq;
    using System.Text;
    
    namespace ConsoleApplication7
    {
        class Program
        {
            static void Main(string[] args)
            {
                {
                    string[] isim = new string[10];
                    string[] soyad = new string[10];
                    string[] no = new string[10];
                    for (int i = 0; i < 10; i++)
                    {
    
                        Console.Write((i + 1) + ". isim giriniz = ");
                        isim[i] = Console.ReadLine();
    
                        Console.Write((i + 1) + ".soyisim isim giriniz = ");
                        soyad[i] = Console.ReadLine();
    
                        Console.Write((i + 1) + ".no isim giriniz = ");
                        no[i] = Console.ReadLine();
                       
    
    
                          }
    for(i=0;i<10;i++)
    {
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    }
    
                        Console.ReadLine();
                    }
                }
            }
        }
    }
    kabuscobar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    for dongüsünü kapatmamışsın istersen
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    }
    yap yada

    }
    for(i=0;i<10;i++)
    {
    Console.WriteLine("İsim:{0} Soyad:{1} No:{2}", isim[i], soyad[i] , no[i]);
    }
  • 15-10-2012, 23:59:16
    #9
    uslanmaz91 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu şekilde 1. bilgileri alıyor ardından ekrana yazdırıyor. Diğer bilgilerin :
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    ad soyad no
    şeklinde kalıyor yani diğer bilgileri almadığı için yazdırmıyor doğal olarak.
    Nasıl yani?

    Sizin kodu devam ettirdim ben.

    Ayrıntılı olarak;

    string[] isim = new string[10];
    string[] soyad = new string[10];
    string[] no = new string[10];

    for (int i = 0; i < 10; i++)
    {

    Console.Write((i + 1) + ". isim giriniz = ");
    isim[i] = Console.ReadLine();

    Console.Write((i + 1) + ".soyisim isim giriniz = ");
    soyad[i] = Console.ReadLine();

    Console.Write((i + 1) + ".no isim giriniz = ");
    no[i] = Console.ReadLine();
    }

    for (int i = 0; i < 10; i++)
    {

    Console.WriteLine("Ad:"+isim[i]+" Soyad:"+soyad[i]+" No:"+no[i]);
    }

    Console.ReadLine();

    Bu şekilde yazayım.