• 13-11-2015, 17:00:49
    #1
    Merhaba arkadaşlar, sunucumda bir sorun görünmüyor. Ama gece saat 5 gibi servisler kendi kendine kapanmış. Sorunun ne olduğunu da anlayamadım. Eğer servisler durursa otomatik restart atma otomasyonu var mıdır?

    teşekkürler
  • 13-11-2015, 17:14:30
    #2
    Daha önce benimde başıma gelmişti. Çözüm ile ilgili kayıtlı bir notum olacaktı bulabilirsem mutlaka paylaşacağım sizinle.
  • 13-11-2015, 17:27:49
    #3
    uzay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önce benimde başıma gelmişti. Çözüm ile ilgili kayıtlı bir notum olacaktı bulabilirsem mutlaka paylaşacağım sizinle.
    Hocam başınıza geldiyse çözümün bulunamayacağını görmüşsünüzdür İngilizce, Türkçe olarak Google'dan, 5-10 hostingciden skypedan çözümü bulamadım. Eğer sizde varsa dört gözle bekliyor olacağım.
  • 13-11-2015, 17:31:54
    #4
    BZT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam başınıza geldiyse çözümün bulunamayacağını görmüşsünüzdür İngilizce, Türkçe olarak Google'dan, 5-10 hostingciden skypedan çözümü bulamadım. Eğer sizde varsa dört gözle bekliyor olacağım.
    Hollanda'da bir hosting firmasından sunucu kiralamıştım. Orda başıma gelmişti. Çözüm için izlemem gereken yolu metin belgesi olarak vermişlerdi. Umarım bulurum sizinde işiniz görülür
  • 13-11-2015, 17:34:51
    #5
    uzay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hollanda'da bir hosting firmasından sunucu kiralamıştım. Orda başıma gelmişti. Çözüm için izlemem gereken yolu metin belgesi olarak vermişlerdi. Umarım bulurum sizinde işiniz görülür
    Umarım bulabilirsiniz hocam, yoksa Felemenkçe google.nl takılacağım
  • 13-11-2015, 17:36:47
    #6
    saat 5'e cron ekle.

    crontab -e

    örnek kod 10 dakikada bir apacheye reset atar:

    */10 * * * * /etc/init.d/httpd restart
  • 13-11-2015, 17:38:52
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    saat 5'e cron ekle.

    crontab -e

    örnek kod 10 dakikada bir apacheye reset atar:

    */10 * * * * /etc/init.d/httpd restart
    hocam bunun if gibi bir komutu yok mu eğer off olursa on olacak hali. Yoksa 2 de bir restart atma bir işime yaramaz sunucum düşmediği sürece boş restartlar veri kaybına sebep olabilir
  • 13-11-2015, 17:43:16
    #8
    BZT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bunun if gibi bir komutu yok mu eğer off olursa on olacak hali. Yoksa 2 de bir restart atma bir işime yaramaz sunucum düşmediği sürece boş restartlar veri kaybına sebep olabilir
    veri kaybı yapacağını sanmıyorum sadece anlık cpu artışı olabilir. bu örnek verdiğim her 10 dakikada bir kullanmayın zaten. ne zaman düşüyorsa o zamana ayarlayın.
    not: zaten plesk panelde mevcut. şu kadar zamanda reset atsın mı diye. bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum
  • 24-11-2015, 21:26:50
    #9
    Selam,

    Benim kullandığım basit ama etkili bir bash scripti var. Sizde kullanabilirsiniz

    SSH dan,

    CentOS Sunucu İçin
    yum install mail -y 
    
    Debian & Ubuntu Sunucu İçin
    apt-get install mail -y
    nano /usr/bin/check_service
    İçerisine aşağıda ki kodu ekleyin.

    #!/bin/sh
    SERVICE='httpd'
    
    if ps ax | grep -v grep | grep $SERVICE > /dev/null
    then
        echo "$SERVICE service running, everything is fine"
    else
        echo "$SERVICE is not running"
        # HTTPD durunca mail gelsin istiyorsanız. Gelmesin diyorsanız echo ile başlayan yere # koyabilirsiniz.
        echo "$SERVICE is not running!" | mail -s "$SERVICE down" mailadresiniz@domain.com < /dev/null
        # Service Starting
        service httpd restart > /dev/null
    fi
    CTRL + X yapıp Y ye basın ardından ENTER ,

    sonra izinlerini ayarlayın.
    chmod 755 /usr/bin/check_service
    ardından crona tanımlayalım her 5 dakikada bir kontrol etsin servisleri

    crontab -e
    açılan ekrana aşağıda ki veriyi ekleyin

    */5 * * * * sh /usr/bin/check_service
    ardından
    service crond restart 
    veya
    /etc/init.d/crond restart
    veya
    /etc/init.d/cron restart
    Yinede mail gönderim konusunda sıkıntı olabilir sunucuya göre mail servisinin tam yüklendiğinden emin olun.