Kurulum yaparken Raid'lerden bahsediliyor. Bu raidlerin mantığını tam kavrayamadım.
Mesela 2 diskli olan bu NAS cihazında, Raid 1 olarak kurulum yaptığımda, tam olarak ne yapmış oluyorum?
Teşekkürler.
Synology DiskStation DS220j NAS kullan var mı?
4
●130
- 14-11-2022, 14:58:12Raid 1 de 2 diski yedekli olarak kullanır örneğin 2+2 TB diskimiz var raid 1 yaparsak toplam 2 TB alanımız görünür diskin ikisinede aynı veri yazılır tamamen yedeklilik amaçlıdır.Alaca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Raid 0 yaparsak performans amaçlıdır dosyanın yarısını bir diske diğer yarısını diğer diske yazar ama diskin bir tanesi arızalanır ise tüm verileriniz gider size tavsiyem raid 1 yapmanız olacaktır


