• 14-11-2022, 14:55:26
    #1
    Kurulum yaparken Raid'lerden bahsediliyor. Bu raidlerin mantığını tam kavrayamadım.

    Mesela 2 diskli olan bu NAS cihazında, Raid 1 olarak kurulum yaptığımda, tam olarak ne yapmış oluyorum?

    Teşekkürler.
  • 14-11-2022, 14:57:34
    #2
    2 disk varsa iki diskinde kapasitesi aynı ise ana diske yazılanı 2. diske klonlar veri kaybının önüne geçer.
  • 14-11-2022, 14:58:12
    #3
    Alaca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurulum yaparken Raid'lerden bahsediliyor. Bu raidlerin mantığını tam kavrayamadım.

    Mesela 2 diskli olan bu NAS cihazında, Raid 1 olarak kurulum yaptığımda, tam olarak ne yapmış oluyorum?

    Teşekkürler.
    Raid 1 de 2 diski yedekli olarak kullanır örneğin 2+2 TB diskimiz var raid 1 yaparsak toplam 2 TB alanımız görünür diskin ikisinede aynı veri yazılır tamamen yedeklilik amaçlıdır.
    Raid 0 yaparsak performans amaçlıdır dosyanın yarısını bir diske diğer yarısını diğer diske yazar ama diskin bir tanesi arızalanır ise tüm verileriniz gider size tavsiyem raid 1 yapmanız olacaktır
  • 14-11-2022, 15:03:32
    #4
    şöyle bir görsel buldum daha iyi anlamanız için örneğin evde kullandığım bilgisayarımda raid 0 yaptım 2 tane ssd'yi okuma yazma hızları ortalama 1000 mb saniyede ama riski şu disklerden biri bozulursa herşeyim gider
  • 14-11-2022, 15:24:54
    #5
    Teşekkürler hocam, anladım şimdi.


    EDİT: Hocam ben hızlıca next next diyerek yapılandırmıştım ama Raid1 olarak mı yapmışım nasıl anlaşılır bu?