Anket Taban fiyat uygulansın mı?
Toplam Katılımcı Sayısı: 288
Taban fiyat uygulansın mı?
Uygulansın
%51,74 (149 Oy)
Uygulanmasın
%48,26 (139 Oy)
  • 25-10-2017, 13:06:26
    #73
    ÖN NOT ! Aşağıdaki belirtilen rakamların hepsi temsilidir.
    1- Bu ankette uygulanmasın fazla çıkar çünkü yazılımcı sayısı az. Dolayısıyla yazılımcılar 1-0 yenik başlar bu haksızlık. Bu anket sadece yazılımcılara özel olmalıydı. Müşteri olanlar doğal olarak itiraz edecektir böyle bir şeye ancak sonuçta aynı meslekten insanların ortak fiyat belirlemesi kadar doğal bir şey olmaması gerek. Nasıl ki taksi, dolmuş vs. için taban ve yavan fiyat belirleniyor ya da berberler, kuaförler pazar günleri çalışmayacağız diye ortak karar alıyorsa bu şekilde yapılması da doğal karşılanmalı.
    2- Elbette ki isteyen istediği fiyata satar ve dahi isterse ücretsiz bile verebilir. Kimse buna karışamaz ancak alıcı tarafından satıcıya karşı bir nevi tehdit/kızıştırma amaçlı "Sen XX fiyat verdin ama bak YY fiyat veriyorlar" dediği için bu tartışma yaşanıyor. Eğer alıcılar fiyatı düşürme adına başkasının verdiği fiyatı örnek göstermeyip pazarlık yapsaydı sorun olmazdı. Sonuçta fiyatı yüksek verenin neye mukabil o fiyatı verdiğini tartışmayıp sadece fiyat üzerinden konuşarak bu kızıştırma yapılıyor.
    3- Ben bir yazılımcı olarak yaptığım işin "amacını görüp görmemesini" esas alırım. Bir yazılımcı framework kullanmadan işe 100 TL fiyat vermiş ise aynı işi Laravel vb. framework kullandım diye bu beni daha değerli yapmaz. Elbette ben fiyatı 200 derim ayrı mesele ama müşteri buna bakmaz önemli olan işini görüyormu ona bakar. Dolayısıyla fiyat teklifi verilirken bir şablon olması zorunlu olmalı. Hangi PHP versiyonuna uyumlu, framework varmı, hangi veritabanı, Joomla, WP vb. ile mi yapılacak vs.vs.vs. hangi teknolojiler kullanılacağı teklifte belirtilmeli. Dolayısıyla konuyu görenler en azından der ki bu adam şu gerekçe ile daha fazla teklif vermiş olabilir denilebilsin.
    4- Teklifte esas olan en önemli konulardan birisi yazılımcının elinde o yazılımın olup olmadığıdır. Bir konuya elinde daha önce o iş ile ilgili elinde uygulaması olan kişi toplamda 1,2 gün harcayacağı için 100 TL diyor olabilir. Ancak elinde o yazılım yoksa eğer ve 10 günde hazırlanacak ise 500 TL demesi gerekir. Bugün asgari ücretle çalışan birisinin günlük yevmiyesinin 50 TL olduğunu varsayar isek asıl belirleyici olan odur. Buradan yola çıkarak iş tesliminde de teslim günü şart olmalıdır. Eğer adam 100 TL diyorsa o zaman 2 günde verecek o işi demektir.
    5- (Konu dışı öneri) Açık arttırma ile ilgili konularda ihale sonunda ödeme yapmayan için cezalandırma var. Adam eğer bir yazılım yaptıracak ise ciddiyeti belirtmek için konu açılışında da şablon olması zorunlu olmalı. Eğer şablon yoksa cezalası olmalı. Şimdi herkes "benim gizli projem var" muhabbetine girecektir mutlaka ancak kimse tutupta tüm detayını yazmanızı istemiyor. Bir iş var teklif verin PM den detay göndereyim diyor. En azından sektör, alan belirtmek zorunlu olmalı. "Sağlık sektöründe bir başka siteden veri çekilecek" gibi bir açıklama olması lazım. Böylelikle yazılımcı olarak ben o alanda iş yapmamışsam o iş ile ilgili boşuna kalabalık yapmayayım.
  • 25-10-2017, 14:56:19
    #74
    Üyeliği durduruldu
    Bu konudaki şahsi görüşüm,
    1. Yapımcı eğer ürününe güveniyorsa, isterse çoklu satış fiyatı 1.000 TL olsun yine de alıcısını bulur. Bu nedenle siz işinizi özveri ve profesyonelce yapar, kaliteli bir ürün ortaya koyarsanız, müşteri 150 TL vermek yerine 750 TL verir.
    2. Taban fiyat konusuna şu şekilde olumlu bakıyorum ve kimi zaman üzülüyorum. Arkadaş belki haftalarca belki de aylarca emek verdiği scripti neredeyse 20 TL ye satacak konuma geliyor. İnanın ki bu fiyatlara bile zor satıyordur. Bu nedenle taban fiyat uygulaması ideal olacaktır. En azından taban fiyat örnek veriyorum 100 TL bile olsa, müşteri bir fiyata bakar birde ürüne bakar işine geliyorsa zaten alır.
    Saygılar.
  • 25-10-2017, 15:20:48
    #75
    Serbest piyasada taban fiyatı belirlemek yazılımcıyı rahatlatmaz R10’daki ticaret hacmini düşürür.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • 25-10-2017, 15:57:24
    #76
    Bir taraf istiyor bir taraf istemiyor. Yenilik için ciddi şekilde bir oy üstünlüğü olması gerektiğini düşünüyorum.

    Bana göre alıcı tarafta olduğum için istemiyorum. Sonra yazılımcının yerine koyuyorum kendimi bu para için değer mi diyorum.
  • 25-10-2017, 16:15:29
    #77
    Üyeliği durduruldu
    Uzun uzun yazılacak bir konu değil

    100 liralık yazılımla rakip olduğunuzu düşünüyorsanız zaten 100 liralık yazılım yapmışsınızdır.

    İşinizi iyi yapın fiyatınızı belirleyin bilinçli müşteri zaten size ulaşır.
  • 25-10-2017, 16:18:16
    #78
    Emekçi kendi yaptığı işin bedelini kendisi belirler. Alıcı ve satıcı karşılıklı anlaşıyorsa taban fiyat uygulamasını kimse umursamaz.
  • 28-10-2017, 13:32:38
    #79
    Kurumsal PLUS
    idrisselvi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konudaki şahsi görüşüm,
    1. Yapımcı eğer ürününe güveniyorsa, isterse çoklu satış fiyatı 1.000 TL olsun yine de alıcısını bulur. Bu nedenle siz işinizi özveri ve profesyonelce yapar, kaliteli bir ürün ortaya koyarsanız, müşteri 150 TL vermek yerine 750 TL verir.
    2. Taban fiyat konusuna şu şekilde olumlu bakıyorum ve kimi zaman üzülüyorum. Arkadaş belki haftalarca belki de aylarca emek verdiği scripti neredeyse 20 TL ye satacak konuma geliyor. İnanın ki bu fiyatlara bile zor satıyordur. Bu nedenle taban fiyat uygulaması ideal olacaktır. En azından taban fiyat örnek veriyorum 100 TL bile olsa, müşteri bir fiyata bakar birde ürüne bakar işine geliyorsa zaten alır.
    Saygılar.
    Size kesinlikle katılıyorum. Eski logo tasarım konumu güncelleyecektim fiyatlara bakınca 10 tl den iş yapılıyor. Bir de özgün çiziyorum deniyor.
    Bundan dolayı konumu güncellemedim. Benim konumda da 10 tl ye logo vardı ama özgün olmadığı ve bir simge konarak teslim ettiğim yazıyordu.

    Sizin de dediğiniz gibi yazılıma veya yapılan işe güveniyorsanız istediğiniz fiyata satarsınız. Bunun örneği bende sizin 2 tasarımınızı satın alıcam ama biraz daha zamana ihtiyacım var.

    Gerçekten yazılımlarınız çok iyi ve benim projem için yazılmış gibi
  • 28-10-2017, 13:44:14
    #80
    Üyeliği durduruldu
    bir alt taban olmadığı için ben şuan r10 piyasasına yazılım çıkarmayı ne yazık ki bıraktım. Destekliyorum. Eğer ki gelirse piyasaya tekrar dönuş yapabilirim.
  • 28-10-2017, 13:58:10
    #81
    jooker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun uzun yazılacak bir konu değil

    100 liralık yazılımla rakip olduğunuzu düşünüyorsanız zaten 100 liralık yazılım yapmışsınızdır.

    İşinizi iyi yapın fiyatınızı belirleyin bilinçli müşteri zaten size ulaşır.
    Katılıyorum.
    Sizin 1000 lira teklif ettiğiniz yazılımı 100 liraya yaptırabilecek varsa buyursun yaptırsın. Umursamayın. Zaten onu hakediyordur.
    Pm geliyor "blog scripti istiyorum." diye. wordpress kur diyorum. Çünkü biliyorum benim teklif vereceğim bütçeyle çok alakasız bir dönüş alacağım.
    Pm geliyor "xxx sitesinin benzerini istiyorum detaylı teklif sunar mısınız?" sunmuyorum. Gidip siteyi inceleyeceğim zamanımı harcayacağım madde madde özellik çıkarıp teklif sunacağım gelecek cevap hocam bütçem 300 tl olacak. Ben bu adam için vakit harcamam. Zaten bir işi düzgün yaptırmak isteyen araştırmasını yapıp "Şöyle bir site istiyorum, xx özellikler olsun. Eğer eklenebilecek başka özellikler varsa fikirlerinize açığım." diyor. Sunuyorsun teklifini yapıyorsun pazarlığını yapıyorsun işi.
    İlla alt limit belirleyelim diyorsanız bu limiti belirlerken kime göre belirleyeceğiz? x kişisinin 3 aylık echo "hello world!"; deneyimine göre mi? Yoksa y kişisinin 10 senelik proje birikimi, kullandığı diller, takla attırdığı kütüphanelere göre mi?
    Bu sektöre alt limit uymaz. Herkes kendi fiyatını, kendi müşteri standardını belirler.