• 01-05-2018, 21:21:16
    #1
    İyi akşamlar,kendi çapımda yaptığım bazı uygulamaları açık kaynak olarak sunacağım.İlk basit açık kaynak projemle başlıyorum.Bana destek olursanız ve takip ederseniz sevinirim çünkü daha farklı birçok projeyi açık kaynak olarak sunmak istiyorum.



    Github Proje Linki
    Linkedln Profilim
    Twitter Profilim
  • 02-05-2018, 00:24:25
    #2
    Merhaba,Oncelikle paylasimin icin tesekkürler. beni yanlis anlama, hevesini kirmak ya da kücümsemek ya da baska negativ bir amacla yazmiyorum. 10 küsür yildir yazilim formlarini takip ederim acikcasi bu tarz basit seylerin pek tutulmadigini görüyorum. Yani kimsenin böyle bir projeyle ilgilenecegini sanmiyorum. Zaten bunu anlayana kadar google da kolayca siralama algoritmasina bakip bulur.. Zaten senin de yapmis oldugun siralama algoritmasina bakarsak


    
    
            private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
            {
                //Alfabetik sıralama methodu zaten microsoft bizim için yapmış tek yapmamız gerek özelliği açmak.
                listBox1.Sorted = true;
            }
    pek bir sey yapmamissin.


    Mesela bunu paylasmak yerine kendin bir siralama algoritmasi olustursaydin (tabi bunun icin iyi matematik bilmek gerekiyor), ve bunla ilgili bir makale yazsaydin (ingilizce olarak) daha cok faydasi olurdu muhakkak. Anliyorum basit bir seyler ile baslamak istiyorsun paylasmayi ama r10 da ara sira görüyorum bazi arkadaslar sifirdan videolar cekiyorlar. bir kac paylasim sonra sesleri soluklari cikmiyor cünkü konularina mesaj yazan bile olmuyor, cünkü gerek duyulan seyler üzerinden gidilmiyor..


    Burasi bir forum ve genelde insanlar ya parayla program yaptirmak icin programlama bölümüne giriyorlar ya da sorulari varsa sormak icin. Kimsenin forumda winform ile alfabetik siralama yi forumda aratabilecegini ön görmüyorum. Belki kendine bir blog acarak orada makale seklinde paylasirsan daha iyi olur.




    Eski bir arkadasim kendine blog acmisti, önemli kodlarini vs yaziyordu, hem benim icin bir basucu kaynagi diyordu hem de insanlar okuyor diyordu. Sen de eger ögrenme asamasindaysan böyle bi sey yapabilirsin, kendin ögrenip daha sonra blogunda paylasabilirsin.


    Sahsi tavsiyem, türkce kaynak olmayan konulari bulup ögrenmek ve bunlar üzerinde makaleler yazmak daha iyi olabilir. Mesela firmada MEF & MAF tabanli bir plugin sistemi yazdik. Birak türkce'yi ingilizce bile dogru dürüst kaynak bulamadik GUI tabanli plugin yapmak icin. O yüzden kendimiz cözdük olayi. Zamanim olsa bunla ilgili güzel bir döküman yazmak isterim cünkü dogru dürüst kaynak yok ve belki bir cok yazilimcinin isine GUI tabanli plugin yarayabilir.. Bunun gibi spesifik konulara bakman, farkli isler yapman faydana olacaktir.


    Ingilizcen var ise pluralsight a üye olup oradaki videolari izleyip kendini gelistirebilirsin. Ücret olarak cok fazla degil ama fazla gelirse torrent den vs bir cok seti bulabilirsin. Ingilizcen yoksa da ve kendini bir yazilimci olarak görüyorsan; ingilizce ögren muhakkak.


    Dedigim gibi yanlis anlamani istemem, senin iyiligin icin yazdim bunlari tecrübelerime dayanarak. Calismalarinda basarilar dilerim.
  • 02-05-2018, 21:40:16
    #3
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,Oncelikle paylasimin icin tesekkürler. beni yanlis anlama, hevesini kirmak ya da kücümsemek ya da baska negativ bir amacla yazmiyorum. 10 küsür yildir yazilim formlarini takip ederim acikcasi bu tarz basit seylerin pek tutulmadigini görüyorum. Yani kimsenin böyle bir projeyle ilgilenecegini sanmiyorum. Zaten bunu anlayana kadar google da kolayca siralama algoritmasina bakip bulur.. Zaten senin de yapmis oldugun siralama algoritmasina bakarsak


    
    
            private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
            {
                //Alfabetik sıralama methodu zaten microsoft bizim için yapmış tek yapmamız gerek özelliği açmak.
                listBox1.Sorted = true;
            }
    pek bir sey yapmamissin.


    Mesela bunu paylasmak yerine kendin bir siralama algoritmasi olustursaydin (tabi bunun icin iyi matematik bilmek gerekiyor), ve bunla ilgili bir makale yazsaydin (ingilizce olarak) daha cok faydasi olurdu muhakkak. Anliyorum basit bir seyler ile baslamak istiyorsun paylasmayi ama r10 da ara sira görüyorum bazi arkadaslar sifirdan videolar cekiyorlar. bir kac paylasim sonra sesleri soluklari cikmiyor cünkü konularina mesaj yazan bile olmuyor, cünkü gerek duyulan seyler üzerinden gidilmiyor..


    Burasi bir forum ve genelde insanlar ya parayla program yaptirmak icin programlama bölümüne giriyorlar ya da sorulari varsa sormak icin. Kimsenin forumda winform ile alfabetik siralama yi forumda aratabilecegini ön görmüyorum. Belki kendine bir blog acarak orada makale seklinde paylasirsan daha iyi olur.




    Eski bir arkadasim kendine blog acmisti, önemli kodlarini vs yaziyordu, hem benim icin bir basucu kaynagi diyordu hem de insanlar okuyor diyordu. Sen de eger ögrenme asamasindaysan böyle bi sey yapabilirsin, kendin ögrenip daha sonra blogunda paylasabilirsin.


    Sahsi tavsiyem, türkce kaynak olmayan konulari bulup ögrenmek ve bunlar üzerinde makaleler yazmak daha iyi olabilir. Mesela firmada MEF & MAF tabanli bir plugin sistemi yazdik. Birak türkce'yi ingilizce bile dogru dürüst kaynak bulamadik GUI tabanli plugin yapmak icin. O yüzden kendimiz cözdük olayi. Zamanim olsa bunla ilgili güzel bir döküman yazmak isterim cünkü dogru dürüst kaynak yok ve belki bir cok yazilimcinin isine GUI tabanli plugin yarayabilir.. Bunun gibi spesifik konulara bakman, farkli isler yapman faydana olacaktir.


    Ingilizcen var ise pluralsight a üye olup oradaki videolari izleyip kendini gelistirebilirsin. Ücret olarak cok fazla degil ama fazla gelirse torrent den vs bir cok seti bulabilirsin. Ingilizcen yoksa da ve kendini bir yazilimci olarak görüyorsan; ingilizce ögren muhakkak.


    Dedigim gibi yanlis anlamani istemem, senin iyiligin icin yazdim bunlari tecrübelerime dayanarak. Calismalarinda basarilar dilerim.
    3 tane forumda üyeliğim var ve buralarda paylaştım, farklı 3 yorum geldi.Yani dediğiniz gibi blog üzerinden gitmiş olsaydım sizin yorumunuza benzer bir yorum gelmezdi.Forumları bu yüzden seviyorum.Eleştirileri değerlendirip kendimi geliştireceğimi düşünüyorum.
    Teşekkürler.