• 01-05-2015, 14:50:21
    #10
    Kurumsal PLUS
    Merak edenler için bu görselleride ben ekliyeyim:

    Konudaki linkten visual studio`nun 62 mb boyutundaki linux arşiv dosyasını indiriyoruz.İndirdiğimiz arşivi açıyoruz.Bu açılan arşivden çıkan program dosyasını hangi konumda tutmak istiyorsak oraya taşıyoruz(ben indirilenler klasöründe bıraktım daha deneme aşamasında olduğum için )

    Klasörü açıyoruz:


    (Fotoğrafı tam boyutta görmek için : https://i.hizliresim.com/b52JMm.png)

    Ve ardından klasör içindeki "Code" a çift tıklıyoruz(veya sağ tık yapıp çalıştır diyoruz.):


    (Fotoğrafı tam boyutta görmek için:https://i.hizliresim.com/qYlPbB.png)

    Ve ardından açılıyor:



    (Fotoğrafı tam boyutta görmek için : https://i.hizliresim.com/DMR4Dy.png)

    Visual studio`yu klasör içinden bir kere çalıştırmamız yeterli.İlk çalıştırdığımızda visual studio kendini sol taraftaki menü bar`ına yerleştiriyor, daha sonra direk menü bar`ından açabiliriz.:


    Vizeler yüzünden daha altından girip üstünden çıkma durumum şu an için yok.Başka linux veya mac platformu üzerinde deneyen/kurcalayan arkadaşlar varsa yorumlarını bekliyoruz
  • 01-05-2015, 15:32:15
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    arkadaşlar eğer linuxde exe derleyebilirsek, bütün oyunları linuxde çalıştırabiliriz? sonuçta linux altında exe çalıştırılabilecek sistem varsa, oyunlarda çalışır.

    normalde wine hq ile bazı exe leri çalıştırabilsekte ben studioyu çalıştıramamıştım.

    çok ilginç bi durum.
  • 01-05-2015, 15:42:30
    #12
    baya uğraşmışsın ekran görüntüleri için
    bunlar da benden gelsin





    ancak görünen o ki daha işin çok başındalar, şimdilik web geliştirmeye destek vermişler, c#,js v.s. yazabiliyorsun ayrıca bazı diller için de destek varmış




    bu olayın şimdilik tek avantajı asp.net sitelerini mac/linux da host edebilme imkanı.. Onun dışında bir avantajı yok. Ayrıca henüz debug desteği yok mac/linux da

    Alıntı
    Debugging
    Visual Studio Code and ASP.NET 5 are in preview and at this time debugging is not supported on OS X and Linux. Rest assured, we are working hard to bring these experiences to you in the near future.
    Belki 3-5 sene sonra adam akıllı bir şey çıkar ama şimdilik kullanmak pek mantıklı gelmedi, çok meraklı olan varsa mono'nun xamarin studio yusunu deneyebilir.



    görüldüğü gibi daha zengin içeriği var. vizelerinde başarılar

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 14:40:27 -->-> Daha önceki mesaj 14:34:49 --

    yakupqqq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar eğer linuxde exe derleyebilirsek, bütün oyunları linuxde çalıştırabiliriz? sonuçta linux altında exe çalıştırılabilecek sistem varsa, oyunlarda çalışır.

    normalde wine hq ile bazı exe leri çalıştırabilsekte ben studioyu çalıştıramamıştım.

    çok ilginç bi durum.
    bu işi başlatan mono grubudur hocam, ve her şeyi Miguel de Icaza başlatmıştır.. Zaten ms in connect daylerinde de microsoft mobil tarafına (ios ve android için) resmi destek vereceği açıklandı bu da zaten xamarin'e destek vermek demek.

    bu adamların yazdığı sanallaştırma yazılımları ne kadar başarılıdır bilmiyorum, yani öyle kafana göre her exeyi açabilirim gibi bir imaj oluşmasın. Çünkü bu işletim sistemleri çok farklı, hemen hemen her şey farklı. Dosyalama sistemlerinden tut da, güvenliğe kadar.. O yüzden her şeyin uygun olmasını beklememek lazım.

    Ama yine de linux da exe çalıştırmak istiyorsan mono grubunun geliştirdiği yazılımlara göz at

    http://www.monodevelop.com/download/

    Ama tam performans almak istiyorsan exe için windows kullanman gerekiyor elbette. Bilgisayarına bir sanal makine kurarak windows u bu şekilde kullanmak daha mantıklı bana göre.

    kolay gelsin

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 14:42:30 -->-> Daha önceki mesaj 14:40:27 --

    Ayrıca ilgisi olan varsa android uygulamanızı kolayca windows 10 a çevirebiliyorsunuz

    http://www.windowscentral.com/micros...s-10-new-video

    keza bunu ios için de yapıyorlar .. ilginç şeyler oluyor
  • 01-05-2015, 15:44:58
    #13
    Kurumsal PLUS
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    baya uğraşmışsın ekran görüntüleri için
    bunlar da benden gelsin





    ancak görünen o ki daha işin çok başındalar, şimdilik web geliştirmeye destek vermişler, c#,js v.s. yazabiliyorsun ayrıca bazı diller için de destek varmış




    bu olayın şimdilik tek avantajı asp.net sitelerini mac/linux da host edebilme imkanı.. Onun dışında bir avantajı yok. Ayrıca henüz debug desteği yok mac/linux da



    Belki 3-5 sene sonra adam akıllı bir şey çıkar ama şimdilik kullanmak pek mantıklı gelmedi, çok meraklı olan varsa mono'nun xamarin studio yusunu deneyebilir.



    görüldüğü gibi daha zengin içeriği var. vizelerinde başarılar

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 14:40:27 -->-> Daha önceki mesaj 14:34:49 --



    bu işi başlatan mono grubudur hocam, ve her şeyi Miguel de Icaza başlatmıştır.. Zaten ms in connect daylerinde de microsoft mobil tarafına (ios ve android için) resmi destek vereceği açıklandı bu da zaten xamarin'e destek vermek demek.

    bu adamların yazdığı sanallaştırma yazılımları ne kadar başarılıdır bilmiyorum, yani öyle kafana göre her exeyi açabilirim gibi bir imaj oluşmasın. Çünkü bu işletim sistemleri çok farklı, hemen hemen her şey farklı. Dosyalama sistemlerinden tut da, güvenliğe kadar.. O yüzden her şeyin uygun olmasını beklememek lazım.

    Ama yine de linux da exe çalıştırmak istiyorsan mono grubunun geliştirdiği yazılımlara göz at

    http://www.monodevelop.com/download/

    Ama tam performans almak istiyorsan exe için windows kullanman gerekiyor elbette. Bilgisayarına bir sanal makine kurarak windows u bu şekilde kullanmak daha mantıklı bana göre.

    kolay gelsin
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler Mac/linux platformuna sonunda giriş yapması en büyük adım oldu heralde (.NET in açık kaynak olmasıyla birlikte.)

    Ne kadar güzel haber varsa vize zamanına denk geliyor zaten . İyi dileğiniz için teşekkürler hocam .
  • 05-05-2015, 20:44:32
    #14
    Güzel bir atılım ancak platform bağımsızlığı denince bu işte Java'nın yanına kimse yaklaşamaz.




    Sent from my iPhone using Tapatalk