• 27-10-2010, 16:40:01
    #37
    Bir çok kişi yanlış anlamış beni .. Framework gereksiz demedim. Aksine framework ile daha düzenli yapıda daha az kod yazarak projeler yapabiliyoruz. Hantal kelimesini zend framework için kullandım. Üst mesajları dikkatli okursanız anlayabilirsiniz ne kast ettiğimi ne söylemeye çalıştığımı.
  • 27-10-2010, 21:27:09
    #38
    bütün olay yapacağınız sitenin amacına yöneliktir.

    frameworkler nedir ilk önce onu bir düşünelim?
    hazır kod snippetlerinden başka bişi değildir.
    frameworkler ne için yapılmıştır?
    yapım aşamasını hızlandırmak için

    her site framework ile yapılmaz .
    ama 1 siteyide framework kullanıyormuş gibi hızlı yapamazsınız.


    mesela Cakephp. veritabanını açarsınız gerekli herşeyi oluşturursunuz.
    sonra cake konsolu açarsınız cake bake controller ,model vs oluşturursunuz.
    1-2 saat kod yazıp , dizaynı giydirirsiniz site hazır olur.

    arkadaşa katılıyorum frameworkler öyle aşırı yavaş falanda değildir. önemli olan gerekli veriyi filtre edebilme.
  • 28-10-2010, 23:18:07
    #39
    PHP'de çok profesyönel değilim arkadaşlar. Bana PHP'de Class kullanımı ve FrameWork kullanımı ile alakalı Türkçe kaynaklar önerebilir misiniz?
  • 29-10-2010, 00:43:53
    #40
    Framework uygulamaları hangi dilde olursa olsun sevemedim. Başkalarının projelerini hazırlamadığım için zaman sorunum yok. Frameworkü amacına göre kullanan kişi az. O kadar eminim ki; Framework kullanan veya kullanmaya çalışanların yarısından fazlası özentilik için kullanıyor. Frameworkü koz olarak kullanıyor, hani bir konu açılır sen mi iyi php biliyorsun ben mi diye işte orada al benim farkım var diye yazmak için.

    D3LLy'nin yazdığının bir kısmına katılıyorum. "hazır bir framework kullanmak zorunda değilsiniz. " kısmına. Eğer kendiniz birşeyler yapıyorsanız yabancı bir framework kullanmak yerine kendi frameworkünüzü hazırlamanız en iyisidir. Kendi sisteminizi mi yoksa yabancı bir sistemimi iyi bilebilirsiniz?

    Neyse arkadaş "Neden Framework kullanmalıyız?" diye konu açmış ama her zaman ki gibi konu almış başını gitmiş.

    Frameworkü büyük bir projen varsa ve(veya) zaman bakımından hızlı olmak istiyorsan framework kullanabilirsin. Ama elbette performans kaybı yaşarsın. Neden yaşarsın? Şöyle düşünün bir kod yazdınız normalde php derlediğinde;
    (sallıyorum)
    push 1
    push 43
    Call bilmemne
    gibi bir asm çıktısı verirken Framework kullandığınızda
    jz 000001
    push 1
    push 43
    Call bilmemne
    gibi çıkış yapar. Bu ne demek ? Normalde 3 satır asm kodu olarak çıktı veriyor ama Framework kullanıldığında o 3 satırlık asm kodu en az 4 satır halinde çıkıyor. Peki 3 satırlık normal kodu işlemek mi kolaydır yoksa en az 4 satırlık bir kodu mu?

    Zamandan kolaylık sağlarken performansda kaybın olur. Arkadaşlarında dediği gibi zamandır. 3 saatte yazacağın kodu Framework ile 3 dakikada yazman mümkün.
  • 29-10-2010, 01:12:20
    #41
    Dogukan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Framework uygulamaları hangi dilde olursa olsun sevemedim. Başkalarının projelerini hazırlamadığım için zaman sorunum yok. Frameworkü amacına göre kullanan kişi az. O kadar eminim ki; Framework kullanan veya kullanmaya çalışanların yarısından fazlası özentilik için kullanıyor. Frameworkü koz olarak kullanıyor, hani bir konu açılır sen mi iyi php biliyorsun ben mi diye işte orada al benim farkım var diye yazmak için.

    D3LLy'nin yazdığının bir kısmına katılıyorum. "hazır bir framework kullanmak zorunda değilsiniz. " kısmına. Eğer kendiniz birşeyler yapıyorsanız yabancı bir framework kullanmak yerine kendi frameworkünüzü hazırlamanız en iyisidir. Kendi sisteminizi mi yoksa yabancı bir sistemimi iyi bilebilirsiniz?

    Neyse arkadaş "Neden Framework kullanmalıyız?" diye konu açmış ama her zaman ki gibi konu almış başını gitmiş.

    Frameworkü büyük bir projen varsa ve(veya) zaman bakımından hızlı olmak istiyorsan framework kullanabilirsin. Ama elbette performans kaybı yaşarsın. Neden yaşarsın? Şöyle düşünün bir kod yazdınız normalde php derlediğinde;
    (sallıyorum)
    push 1
    push 43
    Call bilmemne
    gibi bir asm çıktısı verirken Framework kullandığınızda
    jz 000001
    push 1
    push 43
    Call bilmemne
    gibi çıkış yapar. Bu ne demek ? Normalde 3 satır asm kodu olarak çıktı veriyor ama Framework kullanıldığında o 3 satırlık asm kodu en az 4 satır halinde çıkıyor. Peki 3 satırlık normal kodu işlemek mi kolaydır yoksa en az 4 satırlık bir kodu mu?

    Zamandan kolaylık sağlarken performansda kaybın olur. Arkadaşlarında dediği gibi zamandır. 3 saatte yazacağın kodu Framework ile 3 dakikada yazman mümkün.
    genel mantık öyledir ama uzun kod daha yavaş çalışır diye de kesin bir sonuç çıkartılamaz bu sizin sisteminizi yazış şeklinizden kaynaklanır.
  • 29-10-2010, 01:17:10
    #42
    Üyeliği durduruldu
    ben katılmıyorum kendi classımı yazayım efendim olayına

    örneğin buradan bir kişi bir sistem yapmış pagination class kullanmış ama nasıl.
    etiketler.pager.php
    videolar.pager.php
    kategori.pager.php
    populer.pager.php
    yazilar.pager.php

    olaya bakın

    adam class kullanmanın amacını bilmiyor , şimdi o yukarıdakilerin alayı aynı class halbuki class a değer göndermeyi bilse 1 tane olacak

    frameworkte böyle saçma kod yok. olay sabit öğrendiğin sabit kullandığın sabit.

    birde söyle düşün . sabit geliştiricisi olan topluluk tarafından desteklenen birşey kullanıyorsun , işlerin ne kadar kolay olur.

    şimdi adam class kullanmayı bilmiyor yukarıdaki örnekteki gibi ve bu zihniyetteki adama php 5 ve getirdikleri veya FW teknolojisini anlatamazsın.

    2 saat gider kod yazmaya sağdan soldan bulduğunu eklemeye çalışır.

    Sen
    xss güvenlik için 2 saat kod yazarsın stabilmi değilmi tam eminde olamazsın

    FW kullanan
    Security::xss_clean() olay bitti

    Sen İmage/PHP taglarını temizlemek için Regex kasarsın

    FW kullanan
    Security::strip_image_tags($str);
    Security::encode_php_tags($str);

    en basit örnekleri sence hangisi daha mantıklı ?


    Diğer olay ise FW kullanabilen adam zaten php 5 olayına hakimdir OO yazabilen okuyabilen.
    şimdi kalkıp normal bir php yazan kişi ile karşılaştırılamaz.bilgi bilgidir üst seviyede olur her bakımdan.

    şimdi burayı okuyup başlayacak olanlarda ki konu sahibi 10 günde öğrenmiştir Framework kullanmayı
    hemen bir heyecanla başlayacaklar yukarıda örneği verdiğim adam hani pagination class kullanan vatandaşta gelecek ben FW kullanıyorum diyecek yukarıdaki hadiseden sonra Vayyy halimize


    Açık kaynak olan her projeyi desteklemek lazım kullanmak bilgi edinmek lazım Ön Yargılı olmak her alanda kötüdür.
  • 29-10-2010, 01:21:52
    #43
    bh coder a katılıyorum ve ayrıca zaten bir FW nin desteleyemeceği kadar büyük bir site yazarsanız ki bu siteyi 1-2 değil 10larca serverla beslersiniz ve hatta kendi programlama dilinizi veya ama uygun framework yazarsınız bakınız facebook un scriptleme diline.
    ki donanımı arttırmak zaman ve para açısından bir scripti düzenlemekten çok daha avantajlıdır.
  • 29-10-2010, 04:13:03
    #44
    Üyeliği durduruldu
    Benim asıl uğraşım yaptığım iş tasarım fakat ben herşeyi kendi yapmayı seven biriyim. Sırf bu yüzden kalkıp php öğrenmeye başlamıştım destek aldıklarım yada yakından tanıyanlar çok iyi biliyor bu durumumu.

    Herneyse, ben sürekli herşeyi kendim yapmak istediğim için kodlarımda başkalarından alıntı yaptığım zaman yaptığım işten soğurdum bu yüzden alıntı yapmayı sevmezdim. 2 hafta önce kadar sürekli duyduğum frameworkleri araştırmaya başladım, bir çok platformda (özellikle ceviz) fwlere öcü gibi bakan aşırı saplantılı insanlar var. Özellikle hiç kullanmamışlar ki bunları kendileri belirtiyorlar. Bi insan kullanmadığı ne olduğunu bilmediği birşey hakkında yorum yapamaz, yapsa bile bunun sağlıklı olmasına imkan yok. Neyse ben bu fwle tanıştığımdan bu yana elimdeki işlerin bitmesini bekleyip biran önce birşeyler yapmak için sabırsızlanıyorum. Arada yazdığım kodlar çalıştığım derslere bakıyorumda gerçekten bildiğiniz şeyleri tekrar tekrar baştan yazmak gerçekten mantıksız. FW kullanınca PHP unutursun diyenlerin olduğunuda gördüm ve güldüm, sanki görsel arayüzde sürükle bırak çalışıyorsun. Performans konusuna gelince kesin katı kurallarla yaklaşmayın bu olaya, yapılan sisteme göre performans değişiklik gösterir. FW ilede performanssız kod yazılır spagetti ile bu kodlayanın bilgi/becerisine kalmış birşey o yüzden bir açık arayıp ordan vurmaya çalışmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Ek olarak fwün amacı stabilite/hız değil mi? Bu stabiliteyi sağlamak için 3000 kişi çalışıyor (rakam atmasyon) ama sizin yazdığınız kodda tek kişi. Siz bu kodun stabilitesinemi 3000kişinin onayından geçen kodun stabilitesine mi daha çok inanırsınız? Ayrıca zaten kendiniz atıyorum sef için bi fonksiyonu oluşturabiliyorken neden zaten varolanı kullanmayasınız? Normalde snippetları saklama amacınız hız kazanmak değil mi? Hepsi zaten fwte var, neden durduk yere snippetları toplamak için uğraşayım yada neden daha iyisi olduğunu bile bile kalkıp kendi frameworkümü yazmaya çalışayım ki?

    Yazılım dünyasında bu kadar kabul görmüş bir kavram için bu kadar ön yargılı olmamak gerek, deneyin tadına varın bence.
  • 29-10-2010, 13:55:48
    #45
    JusGO ya katılıyorum ve R10 da frameworke öcü gibi bakan kişiler. frameworkler belli veritabanı vs vs pattern lerine göre yazılmıştır. siz bu patternlerin ne olduğunu bilmeden hatta pattern in ne olduğunu bilmeden karşı çıkıyorsunuz bir inceleyin . aynı patterni şuan kendi yazdığınız kodlarda kullanın , performans nasıl artıyor göreceksiniz.