• 22-11-2009, 16:52:33
    #1
    Arkadaşlar ben sayfamda tarihi şu şekilde yazdırıyorum:

    <?$dizi=Array("" , "Ocak" , "Şubat" , "Mart" , "Nisan" , "Mayıs" , "Haziran" ,"Temmuz" ,"Ağustos" ,"Eylül" ,"Ekim" ,"Kasım" ,"Aralık"); echo date("d")." ".$dizi[ (integer) date("m")]." ".date("Y")?>
    Şimdi benim derdim şu arkadaşlar;
    İçeriğin yazılış tarihini bu şekilde yazdırıyorum da, eğer içerik son 48 saette yazılmışsa stiyorum ki içeriğin yanında üzerinde şöyle yazan bir resim çıksın:

    Yeni İçerik

    Ustalarımın yardımını bekliyorum. Kolay gelsin.
  • 22-11-2009, 21:47:20
    #2
    Üyeliği durduruldu
    verielerin girildigi tarih elinizde var mi yani time() değerini kaydediyor musunuz?
  • 23-11-2009, 22:02:08
    #3
    sdemirkeser arkadaşımızın dediği gibi time() kullanırsan kayıt girdilerinde istediğin süre (saat, dakika) kadar istediğin etiketi gösterebilirsin kayıt başlıklarında. ama time() yerine date() kullanıyorsan kayıtlarda saat bazlı ayarlama yapamazsın ama 1, 2, 3 vb. gün olarak ayarlama yapabilirsin.
  • 25-11-2009, 23:17:46
    #4
    sdemirkeser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    verielerin girildigi tarih elinizde var mi yani time() değerini kaydediyor musunuz?
    Evet hocam "tame" değerini veri tabanında kaydediyorum.

    Gün, Ay, Yıl, Saat, Dakika, Saniye
  • 26-11-2009, 01:33:20
    #5
    Böyle bişey kullanabilirsiniz.

    // Mysql tarihi unix tarihe dönüştürür
    function mysqlToUnix ($datetime) {
        if ($datetime) $parts = explode(' ', $datetime);
        $datebits = explode('-', $parts[0]);
        if (3 != count($datebits)) return -1;
        if (isset($parts[1])) {
            $timebits = explode(':', $parts[1]);
            if (3 != count($timebits)) return -1;
            return mktime($timebits[0], $timebits[1], $timebits[2], $datebits[1], $datebits[2], $datebits[0]);
        }
        return mktime (0, 0, 0, $datebits[1], $datebits[2], $datebits[0]);
    }   
    
    $sure=time()-mysqlToUnix($eklenmetarihi); if ($sure<500000) { echo 'Yeni içerik'; }
    Veritabanına zamanı timestamp olarak keydediyorsanız mysqlToUnix fonksiyonuna gerek kalmıyor. Umarım işinize yarar.
  • 26-11-2009, 02:14:20
    #6
    İşte Örnek tarih ve date verilerini kayıt şeklim:

    20080109183034

    Yani
    2008.08.01. Saat 18:30:34
  • 26-11-2009, 23:02:28
    #7
    Daha açıklayıcı olması açısından veri kayıt şeklini belirteyim.
    Tarih ve Zaman bölümleri İçerik Ekleme bölümünde şu şekilde kaydettiriliyor:
    <tr> 
    <td ><font class='baslik'>Dîrok:</td>
    <td>
    <input type="text" size="2" maxlength="2" name="gun" value="<?=date("d")?>">
    <input type="text" size="2" maxlength="2" name="ay" value="<?=date("m")?>">
    <input type="text" size="4" maxlength="4" name="yil" value="<?=date("Y")?>">
    <input type="text" size="2" maxlength="2" name="saat" value="<?=date("H")?>">
    <input type="text" size="2" maxlength="2" name="dakika" value="<?=date("i")?>">
    <input type="text" size="2" maxlength="2" name="saniye" value="<?=date("s")?>">
    </td>
    </tr>
    Ustalardan yardım bekliyorum.
  • 27-11-2009, 22:45:02
    #8
    Üyeliği durduruldu
    janocan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha açıklayıcı olması açısından veri kayıt şeklini belirteyim.
    bu ifadeyi mktime ile time a dönüştürürseniz kaydettiğini tek değer integer bir alan olur. Hem veri boyutundan hemde işlemlerden daha rahat edersiniz