• 06-09-2009, 18:08:45
    #1
    Arkadaşlar php ile mysql veritabanına xml bir kaynaktan aldığım veriyi kaydetmek istiyorum. Ama mükerrer olmaması gerekiyor yani aynı kayıttan sadece bir adet olması gerekiyor. Mysql ile bunu yapabilecek basit bir komut var mı? Yada php ile olacaksa en kolay nasıl gerçekleştirilir. İlgilenecek arkadaşlara teşekkürler.
  • 06-09-2009, 18:31:27
    #2
    tekil olmasını istediğiniz alanı mysqlde unique olarak işaretleyin.
    aynı kayıt yapılmasını engelleyecektir.
  • 06-09-2009, 18:39:08
    #3
    php ile kayıt yapmadan önce
    Alıntı
    $varmi=mysql_num_rows(mysql_query("select * from uye where kullaniciadi='$kullaniciadi'"));
    if($varmi!=0){echo"kullanıcıadı kayıtlı";}
    şeklinde eklersen olabilir..uye yerinde tabloyu.yazarsın
  • 06-09-2009, 19:07:03
    #4
    Çok teşekkürler her iki bilgide faydalı oldu benim için.