• 11-04-2009, 12:38:44
    #1
    Üyeliği durduruldu
    öncelikle her zamanki gibi belirteyim php'de bilgim çok az sorumuda umarım anlatabilirim.

    $bla = htmlspecialchars($_GET["blabla"]);

    kodunu bir php sayfasında kullanıyorum. atıyorum sayfa.php olsun.
    sayfa.php?blabla=333 diyince sorun yok doğal olarak.

    ama sayfa.php direk çağrılınca kullandığım kodlar gereği sayfa yapısı falan hatalı oluyor.

    buna nasıl bir önlem alabiliriz? get fonksiyonu url de kullanılmayınca.

    aslında çok büyük sorun değil ama öğrenmek için soruyorum aslında.
  • 11-04-2009, 12:40:52
    #2
    if(!$_GET["blabla"]) exit('blabla eksik/tanımsız');
  • 11-04-2009, 12:45:27
    #3
    yada
    if(!$_GET["blabla"])
    {
    $bla =1; // default degeri
    };
  • 11-04-2009, 13:06:44
    #4
    Üyeliği durduruldu
    öncelikle teşekkürler.
    Haymac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    if(!$_GET["blabla"]) exit('blabla eksik/tanımsız');
    haymac,
    kod çalışıyor fakat işime yaramıyor çünkü tırnak arasındaki mesajı ekrana basıyor sadece. ben sayfam açılsın ama fonksiyonlar çalışmasın istiyorum bir anlamda. teşekkürler.

    uysal_rockci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yada
    if(!$_GET["blabla"])
    {
    $bla =1; // default degeri
    };
    uysal_rockci,
    kodu denedim bir anlamda işime yaradı. ama şununda bir yöntemi varsa daha iyi olacak.

    bla'yı 1 e eşitledim yada istediğim sayıya onu öğrendim. bunu eşitlediğimiz gibi bir fonksiyonunda çalışmamasını sağlayabilirmiyiz bu if yöntemiyle?

    yani if(!$_GET["blabla"]) olursa abcd fonsiyonu çalışmasın gibi böyle bir kodlama olurmu?
  • 11-04-2009, 13:17:21
    #5
    if($_GET["blabla"]) 
    {
      // $_GET["blabla"] tanimliysa fonksiyon_adi() çalışır
        fonksiyon_adi();
    };
    yada

    if($_GET["blabla"]== 1 ) 
     {
        // $_GET["blabla"]  1 e eşitse  fonksiyon_adi() çalışır 
        fonksiyon_adi();
    
    };
  • 11-04-2009, 14:37:57
    #6
    Hata veren fonksiyonu uysal_rockcının verdiği gibi get gelirse çalışacak şekilde if (eğer) koşuluna bağlamanız lazım.

    if(isset($_GET["blabla"])) 
    {
      // $_GET["blabla"] bir değer aldıysa  bu fonksiyonu çalıştırır get değeri gelmediyse atlar
        fonksiyon_adi();
    };
    get parametres gelmediğinde çalışmasını istemediğin tüm fonksiyonları if koşulunun süslü parantezleri arasına alacaksın.
  • 11-04-2009, 15:19:20
    #7
    if(!$_GET["blabla"]) { $get_geldimi = "1"; } else { $get_geldimi = "0"; }
    .....................
    .....................
    .....................
    .....................
    .....................
    if($get_geldimi == 1) { fonsiyonumbenim(); }

    buda bir mantık (senin için daha kolay gelebilir bu aşşağılarda fonksiyonları çalıştırırken)
  • 11-04-2009, 17:18:03
    #8
    Üyeliği durduruldu
    çok teşekkürler. herkese.

    uysal_rockci 'nin son mesajı ilk koduyla hallettim.

    1-2 şey sormak istiyorum öğrenmek için uysal_rockci'nin son mesajı 2. kodda 2 tane = var yanlışlıklamı olmuş o?

    birde if şartlarını 2 ye çıkarmak istesek nasıl yapıcaz? mesela 2 tane şartı taşırsa {} arası çalışsın gibi? 2 tane get sağlarsa yada bir get sağlar birde a=b olursa gibi.

    son olarakda {} arasındaki kodlar hangi düzendeki if koduyla çalışmaz yaparız yani tam tersini?


    çok sordum galiba cevap verenlere şimdiden teşekkür
  • 11-04-2009, 18:19:16
    #9
    $bla = htmlspecialchars($_GET["blabla"]);
    if($bla==""){
    // sayfa.php?blabla= veya sayfa.php gibi yazılırsa burası çalışacak.
    header("location:index.php");
    }else{
    // sayfa.php?blabla=333 gibi olursa burasu çalışacak
    }