• 19-03-2009, 19:16:14
    #1
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Merhaba arkadaşlar yeni bir site üzerinde çalışıyorum.Bu sitede Seo link uygulaması da yaptım.Linkler biraz uzun ama olsun. Ben bu sitemde makaleler için yorumların gösterildiği bir yer var.Her sayfada 10 tane yorum çekcem alttaki linklere basarak, sonraki 10 yorumun gösterilmesini falan sağlıyacağım.Bunu Get ile gayet güzel yapabilirken .htaccess kullanınca ve adres satırında fazla kirlilik olmasını istemediğimden işler biraz karışıyor.GET kullanmadan sayfalama nasıl yaparım?Mümkünse AJAX kullanarakta yapabilir miyim?



    Bir sorum daha olucaktı, yorumu yazıp göndere basınca altta yorumunuz gönderiliyor lütfen bekleyiniz yazısını gösterip, yorum kaydedilince , yorumunuz gönderildiği yazısı ekrana bastırılmasını işlemini nasıl yaparım?Yani sayfayı yenilemeden kısaca yorum ekleme işlemini kolayca ajax ile nasıl yaparım?

    Bu sorularım AJAX ile ilgili ama php ile de ilgili.Ajax yeni öğrenmeye başladım, bunları nasıl yapcağımı bilmiyorum , ajax bilgilerim pekişmesi açısından da iyi olucak.


    Yardımlarınızı bekliyorum
    İyi akşamlar
  • 19-03-2009, 19:36:47
    #2
    Üyeliği durduruldu
    PHP ile İlgili Sorun Nedir?
  • 20-03-2009, 08:45:51
    #3
    Üyeliği durduruldu
    anahtar kelime en pratik olarak jquery
  • 20-03-2009, 12:31:43
    #4
    jquery ile ilgili eburhan.com jQuery ve AJAX işlemleri şurda gayet kolay ve işlevsel anlatmış bende ordan öğrenmiştim
  • 20-03-2009, 15:45:09
    #5
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Teşekkürler yardımlarınız için inceliyorum verdiğiniz sayfaları
  • 20-03-2009, 19:50:06
    #6
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Teşekkürler verdiğiniz kaynaklardan bişeyler yaptım ama her linke tıklayışta sonuc kutusuna değer veriyor.
    Yani 2 tane link var mesala.Ben birine tıklayınca istediğim yerde istediğim php sayfası hakkında bilgiler gelsin istiyorum.Buraya kadar tamam ama 2. linki tıklayıncada aynı şeyi yapıyor hangi linke tıklasam istediğim bölüme çağırmak istediğim php dosyasını çağırıyor.Ben belirlediğim linklere tıklayınca, istediğim alan çağırılsın istiyorum.
    Kodlarım:

    Ajaax.php
    <html>
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859">
    <title>jQuery ve AJAX işlemleri</title>
    <script type="text/javascript" src="jquery.js"></script>
    <script type="text/javascript">
    	$(document).ready(function(){
    		$('a').click( sonucAl );
    	});
    	
    	function sonucAl()
    	{
            $('#sonuc').html('hesaplanıyor...');
    		 
    $.get(
    	'ajax.php',
    	{deger: '<?php echo Deneme yazısı; ?>'},
    	function(ajaxCevap){
        	$('#sonuc').html(ajaxCevap)
    	}
    );
    		return false;
    	}
    </script>
    <style type="text/css">
    	a{
    		text-decoration:none;
    		font: normal 13px "Trebuchet MS";
    		color: #333
    	}
    	a:hover { color:#FF0000 }
    
    	div { 
    		border: 1px solid #CCCCCC; 
    		background:#FFFFCC;
    		color:#666;
    		font: normal 13px "Trebuchet MS";
    		width: 350px;
    		padding: 10px
    	}
    </style>
    </head>
    <body>
    
    <a href="Naber?url=selam">Basmak için tıklayınız.</a> <br>
    
    <br />
    
    <br />
    
    <div id="sonuc">sonuç buradan gözükecek...</div>
    <a href="http://google.com">ad</a>
    </body>
    </html>

    ajax.php
    <?php 
    echo $_GET["deger"]."<br>";
    echo "asd";
    ?>
    yardımcı olabilirseniz sevinirim.Yeni başladığım jquery'e bazı şeyleri yavaş yavaş çözüyorum ama hangi linke tıklasam

    <div id="sonuc">sonuç buradan gözükecek...</div>

    Kısmına gereken işlem sonuçları geliyor.
  • 20-03-2009, 21:35:25
    #7
    Üyeliği durduruldu
    document ready function yerine direk linkten çağırırsanız problem çözülür.
  • 27-03-2009, 18:40:38
    #8
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Arkadaşlar form ile verileri post ediyorum ama radio butonlarla ilgili bir problemim var.

    Form ile birçok veri yolluyorum bunların arasında radio buton değerleri de var.Hepsini düzgün yolluyor ama radio butonlarda hep ilk radio butonun valuesini yolluyor.

    Formdaki radio bölümü:
    Beğendim
          <input checked type="radio" name="begen" id="begen" value="1">
     Beğenmedim
          <input type="radio" name="begen" id="begen" value="2">

    bu da ajaxta verileri okuma programına gönderdiğim yerin bi kısmı.
    var makid = document.getElementById('makid').value;
              var nick = document.getElementById('nick').value;
              var mail = document.getElementById('mail').value;
              var begen = document.getElementById('begen').value;
              var yorum = document.getElementById('yorum').value;
              var guvenlik = document.getElementById('guvenlik').value;
              var url='../yorumkaydet.php';
              var sc ='makid='+makid+'&nick='+nick+'&mail='+mail+'&begen='+begen+'&yorum='+yorum+'&guvenlik='+guvenlik;

    Hangi butonu seçersem seçeyim 1 değerini veriyor.Diğerini seçtiğimde 2 vermesi gerekiyor ama 1 veriyor .Ne yapabilirim?