Merhabalar ;
Php / laravel kullanılarak yazılmış bir scriptim var.Fakat yazılımdan bağımsız olarak sizlere danışacağım bir soru var .
Şimdi STOK veritabım var bu veri tabanı 14 kolondan oluşuyor 60bin'e yakın veri bulunmakta fakat şöyle bir durum var bu 14 kolonun sadece 2 tanesinin verisi giriliyor geri tüm kolonlar POST edilen 2 verinin belirli hesaplardan geçirilip belirli değişkenlere sabitlenerek INSERT edilen datalar.Şimdi ben diyorum ki bu veritabanını şişirmemek adına stok tablosu çekilince tüm hesaplamaları ön yüzde yapıp mı kullanıcıya göstersem yoksa böyle kalıp direk verileri çekip gerekli yerleri mi doldursam ?
Özet :
çok kolonlu bir yapı var bu yapının sadece 2 kolonu post verisi gerisi hesaplalarla oluşan veri
bu verileri ön yüzde hesaplatıp göstermek mi mantıklı yoks ahesaplamış veriyi çekip göster mi mantıklı
Cevaplarınız için teşekkürler
database hesaplama performansı hakkında beyin fırtınası
2
●157
- 24-08-2018, 23:57:34bu veriyi gereğinden fazla gösterecekseniz bence önyüzde hesaplatın bir defa ve cacheleyin gerektiğinde cache i sıfırlarsınız olmaz mı?
veya işlemleri database den yaptır o belirli hesaplamalar dediğin işlemleri - 25-08-2018, 10:26:39Hrsaplanması gereken ilk istekte hesaplatıp yada bir cron jobsta hesaplatıp redisde tutup isteklere redisden dönebilirsiniz veritabanınıda yormamış olursunuz.