• 22-02-2017, 09:08:24
    #1
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar merhaba elimde bir form var ayları örnek : şubat ÅžUBAT şeklinde kaydediyor. phpmyadmin de ay bölümüne utf8 turkish ci seçtim başka ne yapmam gerek yardımcı olurmusunuz.
  • 22-02-2017, 09:21:09
    #2
    Utf8-general-ci olarak seçmeniz daha doğru olur.
    İkincis bir veri kayıt olduktan sonra değiştirmek çoğu zaman fayda etmeyebilir. Utf8-general-ci olarak belirledikten sonra verilerinizi yenileyin çok değilse.
    Son olarak php vertabanı bağlantısı yaparken utf8 i belirtin. Pdo ile bağlanın ve bağlantı ayarlarında charset=utf8 diye ayarı yapın.
  • 22-02-2017, 14:03:59
    #3
    merhaba

    utf8 Türkçe karakterleri db ye 2 li olarak kaydederek uyumlu olmasını sağlar...

    mysql bağlantı tipinizde bunu belirtmeniz ve doğal olarak da kayıdı daha sonra ekrana getirirken de html de utf8 i tanımlamanız halinde sorunsuz olacaktır...
    Doğal olarak TR den bakan birisi ile başka bir dil ve ülkeden bakanın ekranında da karakterler sorunsuz gözükecektir.
    Sadece yurt içi standart diyorsanız zaten her türlü db ve browser için TR seçmeniz yeterli olacaktır

    elideki pdo için örnek bağlantı

    $DBcon = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=sakarya; charset=utf8", 'root', '');
    } catch (PDOException $err) {
    print "Hata!: " . $err->getMessage() . "<br/>";
    die();
    }


    ve browser da ise

    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=UTF-8" />