• 06-01-2011, 00:20:57
    #1
    Ali Gaffar Okkan için Saat 17:40'ta 1 dk'lık saygı duruşu


    Zaman
    24 Ocak Pazartesi · 17:40

    Yer
    Tüm Dünya


    Ali Gaffar Okkan, (d. 1952, Hendek, Sakarya - ö. 24 Ocak 2001, Diyarbakır) Diyarbakır Emniyet Müdürü iken halen fâili meçhul olan bir suikast sonucu öldürülmüş polis âmiri.

    Ali Gaffar Okkan, Sakarya ilinin Hendek İlçesinde 1952 yılında doğdu. 30 Eylül 1970 tarihinde Polis Koleji'nden, 29 Eylül 1973 tarihinde Polis Akademisi'nden mezun olarak İzmir İl Emmiyet Müdürlüğü'ne Komiser Yardımcısı olarak atandı.

    Bu ilde Emniyet Âmirliği rütbesine kadar çeşitli birimlerde görev yaptıktan sonra, 1983 yılında Şanlıurfa İl Emniyet Müdürlüğü'ne atanarak, 1985 yılında şube müdürlüğüne terfî etti. 1986 yılında Eskişehir İl Emniyet Müdürlüğü kadrosunda görev aldı. Bu ilde 1992 yılında Emniyet Müdür Yardımcısı oldu. 6 Aralık 1993 tarihinde 1. Sınıf Emniyet Müdürlüğü'ne terfî ederek Kars İl Emniyet Müdürü olarak atandı. 18 Kasım 1997 tarihinde Diyarbakır İl Emniyet Müdürü olarak göreve başladı. Bu arada Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetiminden mezun oldu.

    Kars Emniyet Müdürü iken, Diyarbakır gibi yıllarca PKK ve Hizbullah terörünün ve aşırı göçün ağır sonuçlarını yaşayan bir ile emniyet müdürü olarak atandı. Hüseyin Velioğlu'nun İstanbul Beykoz'daki villasına yapılan baskında büyük rolü vardı. Gaffar Okkan, Hizbullah'ın çökertilmesinde çok önemli bir rol oynadı. Kadın polisler Diyarbakır'da ilk kez onun emriyle sokağa çıktılar, trafiği yönettiler. İki küçük otomobil aldı Gaffar Okkan. Mavi-beyaza boyattı. İkişer kadın polis görevlendirdi. Bir otomobil kaybolan çocukları toplayıp ailelerine teslim etti, diğeri de yürümekte zorlanan yaşlılara yardım etti. Havaalanındaki kadın polisler yaşlı yolcuların bilet işlemlerini yaptı, uçağa kadar götürdü. Havaalanına tekerlekli sandalye aldırdı. Okkan'ın ilklerinden biri de şehrin kritik noktalarına kurdurduğu kameralardı. Gece yarılarına kadar makam odasındaki dev ekranda sokakları gözlerdi.

    Diyarbakır İl Emniyet Müdürlüğü görevinde iken 24 Ocak 2001 günü saat 17:40 sıralarında makâmından Valilik Binası'na seyir hâlinde iken, Sezâi Karakoç Bulvarı üzerinde Et Balık Kurumu ile Eflâtun Park arasında, kimliği belirsiz kişilerce pusuya düşürülerek açılan ateş sonucu olay yerinde şehit edildi.

    Bu cinâyet hâlâ çözülemedi. Hakkında pek çok gazete yazısı ve kitap yazıldı. Ayrıca Gaffar Okkan'ın hayatını ve bu suikastı konu alan "3310 Öldürüldü" isimli kitap Emrah Gürkan tarafından kaleme alındı.


    --- Arkadaşlar sadece 24 Ocak Pazartesi günü saatler 17:40 gösterdiği zaman olduğumuz yerde 1 DK boyunca saygı durusunda bulunmak.

    Facebook ile etkinlik desteği için
    http://www.facebook.com/event.php?eid=171080712926442
  • 06-01-2011, 03:50:05
    #2
    Allah Nur içinde yatırsın..Bu özel insanın cinayeti bir an önce çözülür inşallah..
  • 06-01-2011, 11:10:43
    #3
    Adı malum gazeteye bomba atanlarla aynı olmasın bu da. Allah nur içinde yatırsın, bazı olayların üstüne gittiği için öldürüldü. Yakındır bunun zanlıları da yakalanır.
  • 06-01-2011, 11:27:05
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Gaffar Okkan Hizbullah ile çok fazla mücadele etti, bunca uğraşıya rağmen bugün Türkiye'de olanları hayretle izliyoruz.
  • 06-01-2011, 14:05:42
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Her şey ortada, fazla konuşmaya gerek yok. 10 gram beyni olan herkes ne olup olmadığını görebilecek kapasitededir sanıyorum, çünkü artık öyle bir noktaya geldi ki insanların gözüne sokuluyor, bu kadar pişkinler.

    Ülkenin ne hale geldiği konusunda çok taze bir örnek,

    Başbakan yaptığı icraatleri göstermek için kürsüye çıkıyor ve ilk olarak bir resim gösteriyor. Salonda ki halkın kendilerini temsil etmesi için seçtiği mebuslar bir anda ayağa kalkarak alkışlamaya başlıyorlar tezahürat şeklinde,

    şaşıran Başbakan'ın yorumu ise şu oluyor ;

    Durun yahu neyi alkışlıyorsunuz ? Bir daha ki göstereceğim resmi alkışlarsınız.

    Başbakan'ın bunu söylemesinin sebebi ise ilk gösterdiği ve alkış alan resim kendisinden önce ki hükümetin yaptığı duble yollar, ikinci olarak göstereceği resim ise kendi hükümetinin yaptığı duble yollar.
  • 06-01-2011, 17:05:38
    #6
    @Toklambis
    cımbızla konu çekmeyi doğan grubundan esinlendin sanırım. Yapılan icraatlara bak sen.

    Konuyu kirletmeme adına daha yorum yazmayacağım yazdığım 2 mesajı da rapor edeceğim şimdi.
  • 06-01-2011, 17:25:02
    #7
    Toklambis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şey ortada, fazla konuşmaya gerek yok. 10 gram beyni olan herkes ne olup olmadığını görebilecek kapasitededir sanıyorum, çünkü artık öyle bir noktaya geldi ki insanların gözüne sokuluyor, bu kadar pişkinler.

    Ülkenin ne hale geldiği konusunda çok taze bir örnek,

    Başbakan yaptığı icraatleri göstermek için kürsüye çıkıyor ve ilk olarak bir resim gösteriyor. Salonda ki halkın kendilerini temsil etmesi için seçtiği mebuslar bir anda ayağa kalkarak alkışlamaya başlıyorlar tezahürat şeklinde,

    şaşıran Başbakan'ın yorumu ise şu oluyor ;

    Durun yahu neyi alkışlıyorsunuz ? Bir daha ki göstereceğim resmi alkışlarsınız.

    Başbakan'ın bunu söylemesinin sebebi ise ilk gösterdiği ve alkış alan resim kendisinden önce ki hükümetin yaptığı duble yollar, ikinci olarak göstereceği resim ise kendi hükümetinin yaptığı duble yollar.
    Adam şehit edilmiş anılacak
    senin yaptığına bak bu şehidi bile siyasete alet ediyorsun pes...suski adam sansınlar bari...
  • 06-01-2011, 19:16:02
    #8
    S7V7N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam şehit edilmiş anılacak
    senin yaptığına bak bu şehidi bile siyasete alet ediyorsun pes...suski adam sansınlar bari...
    Evet adam şehit edilmiş bazı kişiler tarafından, bize düşen kişinin soruşturmasını takip etmektir, sanıkları tahliye edenlere alkış tutmak değil.
    ...
  • 06-01-2011, 19:19:47
    #9
    S7V7N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam şehit edilmiş anılacak
    senin yaptığına bak bu şehidi bile siyasete alet ediyorsun pes...suski adam sansınlar bari...
    yukarıda malum gazeteye bomba atanlar diye kastedilince siyasete girmiyor değil mi?