yazıcı tavsiyesi - inkjet mi? lazer mi?
2
●7.666
- 04-11-2010, 22:54:00mürekkep püskürtme ile lazer arasındaki farkları okudum bir yerden. foto için mürekkep, yazı için lazer diyorlar. acaba yazı baskısında çok fazla çözünürlük farkı var mıdır ikisi arasında? ben arada makale çıkarmak için kullanacağım yazıcıyı, lazer mi alayım, yoksa ucuza mürekkep püskürtmeli mi?
- 04-11-2010, 23:46:45Lazerde Samsung veya epson
Püskürtmeli de HP
şimdi aralardaki kalite ve fiyat performansa gelelim;
Altta orantı kurduklarım siyah-beyaz lazer vs. renkli püskürtmeli olarak
1- Lazer tek tonerle 3000 sayfa yazı çıkartır (ortalama 1000 diyelim)
1- Püskürtmeli 100 (maksimum)
2- Lazer tonerli olarak fiyatları 300-1500 arası
2- Püskürtmeliler ise 50-1000 arası
3- Yazı veya tablo olan belgelerin okunması ve çizgilerin ne kadar net çıktığını göreceksin
3- çizgilerin ve yazıların kenarlarındaki mürekkep seni rahatsız edecek
4- Lazer toner dolumu (yaklaşık) 35 lira sıfır toner (yaklaşık) 150 lira
4- Püskürtmeli kartuş dolumu (yaklaşık) siyah - 8 lira renkli ise- 20 lira. Sıfır kartuş ise siyah - 60 lira (neredeyse minimum fiyat bu) renkli kartuş-100 lira (neredeyse standart fiyat)
5- renkli değilde kaliteli baskı yaparsan süper resim çıkartır
5- kaliteli bir döküm yaparsan mükemmel renk kalitesi alırsın ama fotoğrafçıda resim çıkartmak daha az maliyet oluyor
6- toneri kalitesiz bir yerde doldururda içindeki toz kağıda yapışma kalitesi azalırsa insan sağlığına ciddi tehdit oluşturuyor
6- eğer kalitesiz yerde dolum yaptırırsan peçete ile temizliğe başlarsın
7- ince kağıt kullanırsan veya çok kalın kağıt kullanırsan makina arıza yapabilir
7- aynı durum kartuşlular için geçerlidir
8- yağlı kağıt üzerine mükemmel baskı yapar, etiket için birebirdir
8- genelde yağlı kağıtlara baskı yapmazlar, özel resim kağıtlarına baskı yapar
9- daha çok kağıt alır
9- az kağıt alır
10- hızlı ama hızına oranla şaşırtıcı kalitede belge dökümü yapar
10- kaliteli yazı istiyorsan yavaş hemde oldukça yavaş yazı çıkartır
11- Fazla yer kaplar (bu madde de fax ve fotokopi özelliği olanlardan bahsettim)
11- Lazer kadar yer kaplamaz
12- çıkarttığı toplam belgeye oranla daha ekonomiktir
12- ne kadar çıkartırsa çıkartsın pahalıdır kartuşları lazere oranla çok pahalıdır
bu kadar yeterli sanırım. Karşılaştırma yaptığım yazıcılar şunler,
HP fotokopi özellği olan püskürtmeli (renkli) yazıcı ile SAMSUNG fax fotokopi (siyah - beyaz) vs. olan büyük lazer yazıcısı. (sgx serisiydi sanırım).
Özetle, lazer yazıcı daha iyi
- 05-11-2010, 00:35:40delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam çok sağolun bilgiler için, mono lazer almaya karar verdim. en azından baskı hızı ve sayısı bakımından kâra geçeceğe benziyorum
zaten resimle falan da uğraşmayacağım 
tekrar teşekkürler