• 15-10-2010, 23:02:12
    #1
    qLd
    Misafir
    arkadaşlar abim bu üniversiteyi kazandı. 2. öğrenimmiş. pek bi bilgim yok üniversite hakkında. merak ettiğimiz harç ücretleri ne kadar oluyor? yurt ücretleri vs. internetten baktım harç ücretlerine fakat bulamadık. ona göre kredi çekicez. lütfen yardım edin.
  • 15-10-2010, 23:11:26
    #2
    Üyeliği durduruldu
    bu sene harçlara zam yapılmadı. aşağıdan abiniz kazandığı fakülte/yüksekokul'a bakıp ne kadar ödeyeceğinizi görebilirsiniz.

    burada dikkat edeceğiniz şey, yazan ücretin bu dönem için, sadece yarısını ödeyecek olmanız. örneğin fen-edebiyat fakültesi 1.281 tl olarak görünüyor. bu fakülteye kayıt yaptıracak öğrenci, bu dönem bunu yarısı olan 640.50 tl ödeyecek.

    Alıntı
    İKİNCİ ÖĞRETİM

    Yükseköğretim kurumlarında yapılacak ikinci öğretimde öğrencilerden alınacak öğrenim ücreti ise şöyle belirlendi:


    Veteriner Fakültesi 2.134
    Tıbbi Biyolojik Bil.Prog. 2.134
    Fizik Tedavi ve Reha.Prog. 2.134
    Gemi İnş. ve Deniz Bil. Fak. 1.924
    Deniz Bilimleri Fakültesi 1.924
    Su Ürünleri Fakültesi 1.924
    Denizcilik Fakültesi 1.924
    Sanat ve Tasarım Fakültesi 1.924
    Güzel Sanatlar Fakültesi 1.924
    Tekstil Tekn.ve Tas. Fak. 1.924
    Mühendislik Fakültesi 1.529
    Mimarlık Fakültesi 1.529
    Müh.-Mimarlık Fakültesi 1.529
    Mühendislik ve Tekn. Fak. 1.529
    Mimarlık ve Tasarım Fak. 1.529
    İnşaat Fakültesi 1.529
    Makina Fakültesi 1.529
    Maden Fakültesi 1.529
    Elektrik-Elektronik Fak. 1.529
    Kimya Metalurji Fak. 1.529
    Uçak ve Uzay Bil. Fakültesi 1.529
    Ziraat Fakültesi 1.529
    Orman Fakültesi 1.529
    Fen Fakültesi 1.281
    Fen-Edebiyat Fakültesi
    (Fen Programı) 1.281
    Hukuk Fakültesi 1.155
    İktisat Fakültesi 1.155
    İşletme Fakültesi 1.155
    Siyasal Bilgiler Fakültesi 1.155
    İktisadi ve İdari Bilimler Fak. 1.155
    Teknik Eğitim Fakültesi 1.147
    Dil Tarih ve CoÄŸrafya Fak. 1.027
    İlahiyat Fakültesi 1.027
    Eğitim Fakültesi 1.027
    Mesleki Eğitim Fakültesi 1.027
    Sağlık Eğitim Fakültesi 1.027
    Sağlık Bilimleri Fakültesi 1.027
    Endüstriyel San.Eğt. Fak. 1.027
    Ticaret Turz.Eğt. Fakültesi 1.027
    EÄŸitim Bilimler Fak. 1.027
    Edebiyat Fakültesi 1.027
    Fen-Edebiyat Fakültesi
    (Edebiyat ve Sos. Prog.) 962
    İletişim Bilimleri Fakültesi 962
    İletişim Fakültesi 962

    YÜKSEKOKULLARDA İKİNCİ ÖĞRETİM

    Yükseköğretim kurumlarında yapılacak ikinci öğretimde öğrencilerden alınacak öğrenim ücretleri de şöyle:

    Devlet Konservatuvarı 4.268
    Sivil Havacılık Yüksekokulu 4.268
    Engelliler Entegre Y.O. 1.924
    Mesleki Teknoloji Y.O. 1.923
    Tütün Eksperliği Y.O. 1.923
    Ev Ekonomisi Y.O. 1.923
    Bankacılık ve Sigorta. Y.O. 1.155
    Uygulamalı Bilimler Y.O. 1.155
    İlahiyat Meslek Y.O. 1.155
    Sağlık Yüksekokulları 1.155
    Endüstriyel Sanatlar Y.O. 1.155
    Takı Tek. ve Tasarımı Y.O. 1.155
    Beden EÄŸit. ve Spor Y.O. 1.155
    Spor Bilimleri Tek. Y.O. 1.155
    Fizik Ted. ve Reh. Y.O. 1.155
    Hemşirelik Yüksekokulu 1.155
    Ulaştırma Y.O. 1.155
    Ormancılık M.Y.O 1.155
    Denizcilik Y.O 962
    Deniz İşl.ve Yön.Y.O. 962
    Tapu Kadastro M.Y.O. 770
    Meslek Yüksekokulları 770
    Sağlık Hizmetleri M.Y.O. 770
    Turz.ve Otelcilik İşl.Y.O. 770
    Turz.İşl.ve Otelcilik Y.O. 770
    Sivil Havacılık M.Y.O. 770
    Sosyal Bilimler M.Y.O. 770
    Teknik Bilimler M.Y.O. 770
    Adalet Meslek Yüksekokulu 770
    Su Ürünleri M.Y.O. 770
    Uzaktan EÄŸitim M.Y.O. 770







    Yükseköğretim kurumlarında öğretim gören öğrencilerden 71 TL ile 591 TL arasında, ikinci öğretimdeki öğrencilerden ise 770 TL ile 4 bin 268 TL arasında katkı payı alınacak.
    Öğrenci katkı payları tıp fakültesinde 591, devlet konservatuvarında 589, diş hekimliği ve eczacılık fakültelerinde 494, veteriner fakültesinde 386, hukuk fakültesinde 313, fen-edebiyat ve iletişim fakültelerinde 284 TL olarak belirlendi. En düşük katkı payını ise 71 TL ile açık öğretim fakültesi öğrencileri ödeyecek.
    Öğrenci katkı payını süresi içinde ödemeyen öğrencilerin kayıtları yapılamayacak ve yenilenmeyecek. Ancak, yükseköğrenim kurumları, verilen süre içinde kaydını yaptırmayan öğrencilere ek süre verebilecek.




    Öğrenci katkı payı iki eşit taksitte ödenecek. İlk taksit eğitim öğretim yılı başında kayıt olma ve yenileme sırasında, ikinci taksit ise ikinci yarı yıl başında kayıt yenilenirken, yarıyıl sistemi uygulanmayan eğitim programlarında ise Şubat ayında kayıt yenileme sırasında ödenecek.
    Katkı kredisi almak için müracaat ettiğini belgeleyen ve 2009-2010 eğitim öğretim yılında yükseköğretim kurumlarına ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerden, kayıt sırasında birinci taksit katkı payı alınmayacak. Kurumca yapılan değerlendirme sonucunda katkı kredisi almaya hak kazanamayan öğrenciler, katkı paylarının tamamını ikinci taksitle birlikte ödeyecek.
    Resmi Gazete'de yayımlanan, ''2009-2010 Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ile İkinci Öğretim Ücretlerinin Tespitine Dair Esaslar''a ilişkin Bakanlar Kurulu Kararına göre örgün yükseköğretim öğrencilerinden alınacak katkı payları yukardaki gibidir...
  • 15-10-2010, 23:21:41
    #3
    qLd
    Misafir
    PirMuhammed adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu sene harçlara zam yapılmadı. aşağıdan abiniz kazandığı fakülte/yüksekokul'a bakıp ne kadar ödeyeceğinizi görebilirsiniz.

    burada dikkat edeceğiniz şey, yazan ücretin bu dönem için, sadece yarısını ödeyecek olmanız. örneğin fen-edebiyat fakültesi 1.281 tl olarak görünüyor. bu fakülteye kayıt yaptıracak öğrenci, bu dönem bunu yarısı olan 640.50 tl ödeyecek.
    bunu söyledim abimlere. fakat okula göre değişiyor o diyolar. meslek yüksek okulu. 770 TL yazıyor ama. her okula göre değişiyor diyolar. daha düşüktür o diyolar
  • 15-10-2010, 23:39:53
    #4
    Üyeliği durduruldu
    qLd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bunu söyledim abimlere. fakat okula göre değişiyor o diyolar. meslek yüksek okulu. 770 TL yazıyor ama. her okula göre değişiyor diyolar. daha düşüktür o diyolar
    değişmez. bu dönem için 770/2 tl kadar bir ücret ödeyecek.

    zaten bankaya gittiğinizde size ödeyeceğiniz tutar söyleniyor.

    üniversitenin sayfasına girip hangi bankaya ödeme yapacağınızı öğrenebilirsiniz...