• 26-11-2009, 09:20:50
    #1
    Üyeliği durduruldu

    Dünyanın en zengin ikinci adamı, ABD’li yatırımcı Warren Buffett’ın dolar milyarderliğine giden yoldaki sırları açığa çıktı. İngiliz yayın kurumu BBC, ’Dünyanın En Çok Kazanan Adamı’ adı altında ünlü yatırımcının profilini çıkardı. Warren Buffett, ABD’nin ünlü Forbes dergisine göre, 40 milyar dolara sahip. Önceki yıl dünyanın en zengin adamı olan Buffett, bir yılda 10 milyar dolar kaybederek yerini yakın arkadaşı Microsoft kurucusu Bill Gates’e kaptırdı. Ancak Buffett’in yatırım dünyasındaki ’bilge’ konumu değişmedi. ABD’nin ortalarında yer alan Nebraska eyaletinin Omaha kentinde kendi halinde bir yaşam süren Buffett’ın adı, yatırım felsefesine olan ilgisi nedeniyle Omaha Kahini’ne çıktı.
    İşe 1962’de tekstil fabrikası Berkshire Hathaway hisseleri alarak başlayan Buffett, daha sonraki yıllarda Geico, Dairy Queen, Coca – Cola ve Goldman Sachs yatırımlarıyla bugünkü durumuna ulaştı. Yıllar içinde Buffett’ın takip ettiği ilkeler ise değişmedi.
    Ofisinde bilgisayar bulundurmayan Buffett, bir yatırım için ince hesaplar gerekiyorsa, o yatırımın pek de iyi olmayacağı görüşünde. Buffett’ın yıllardır takip ettiği ilkeler BBC tarafından derlendi.
    Buffett’in altın kuralları

    - Kural 1: Hiçbir zaman para kaybetme. Kural 2: Kural 1’i hiçbir zaman unutma.
    - Başkaları açgözlü olduğu zaman kork. Başkaları korktuğu zaman açgözlü ol.
    - Orta karar bir firmayı harika bir fiyata almaktansa, harika bir firmayı orta karar bir fiyata almak çok daha iyidir.
    - Çorap da hisse de olsa, kaliteli malı fiyatı düşünce almayı severim.
    - Ün kazanmak bir ömür sürer, onu yerle bir etmek ise 5 dakika.
    - Krizde nakitle cesaret birleşirse buna paha biçilemez.
    - Anlayamadığınız bir işe hiçbir zaman yatırım yapmayın.
    - Bir şeye 10 yıl boyunca sahip olmaktan mutlu değilseniz, 10 dakika bile elinizde tutmayın.
    - İnsanların açgözlülük, korku veya ahmaklıkla hareket etmesi beklenir. Ancak hangisinin diğerlerinden önce geleceği bilinmez.
    Kaynak : www.milliyet.com.tr
  • 26-11-2009, 09:47:02
    #2
    tamamen vahsi kapitalizm
  • 26-11-2009, 11:48:03
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Böyle hayat geçmez ya. Bence çokta mutlu değillerdir. Beş kuruş yok ama huzur var en güzeli o
  • 26-11-2009, 11:59:10
    #4
    infratime adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle hayat geçmez ya. Bence çokta mutlu değillerdir. Beş kuruş yok ama huzur var en güzeli o
    Niye mutlu olmasınki ? Yukarda yazdığı gibi adam hala sade ve huzurlu bir hayat yaşıyor. Şuanda etrafındaki insanlara bak hepsi karınca gibi çalışıyor üç kuruş kazanmak için. Coğunun sabah akşam aklında para var.

    Para aslında huzur veren birşeydir bana göre tek sorun etraftaki tehlikelerden ve insanların içlerinde olan birkaç zararlı duygudan uzak durması. 40milyar $ ne demek bir düşünün. Bazı insanlar 1milyon tl bile kazandığında kafayı sıyırıyor veya ne bileyim her türlü kötülüğü yapıyor. Ama emin ol o insanlara 1milyon değil 100bin tl de versen yine aynısını yapar 40milyar $ da versen yine yapar. Para insanı kolay kolay değiştirmez sadece içindeki pisliğin dışarıya daha çabuk çıkmasını sağlar
  • 26-11-2009, 13:13:46
    #5
    KoS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye mutlu olmasınki ? Yukarda yazdığı gibi adam hala sade ve huzurlu bir hayat yaşıyor. Şuanda etrafındaki insanlara bak hepsi karınca gibi çalışıyor üç kuruş kazanmak için. Coğunun sabah akşam aklında para var.

    Para aslında huzur veren birşeydir bana göre tek sorun etraftaki tehlikelerden ve insanların içlerinde olan birkaç zararlı duygudan uzak durması. 40milyar $ ne demek bir düşünün. Bazı insanlar 1milyon tl bile kazandığında kafayı sıyırıyor veya ne bileyim her türlü kötülüğü yapıyor. Ama emin ol o insanlara 1milyon değil 100bin tl de versen yine aynısını yapar 40milyar $ da versen yine yapar. Para insanı kolay kolay değiştirmez sadece içindeki pisliğin dışarıya daha çabuk çıkmasını sağlar
    O adam ömrünün en güzel yıllarını kafayı parayla bozmuş şekilde yaşamıştır.
    Boşa harcamıştır, hayatta tatmadığı ve bu mantıkla tadamayacağı yüzlerce zevk vardır. Para elbette gereklidir, ama paraya tapmak, kafayı parayla bozmak ayrı şeydir. Yaşamını devam ettirmek için gereken parayı kazanmaktır.

    Şimdi çorap alırken bile 10 kere düşünen bir adam hayattan ne keyif alabilir ki Basit bir çorap al giy ayağını ısıtsın oldu bitti.

    Ülkemizdede insanların ahlakını paraya tapmak bozuyor zaten. Materyalizm mi dersin, kapitalizm mi dersin, benim memurum işini bilir mi dersin ne dersen de artık.
  • 26-11-2009, 18:46:20
    #6
    Pinti olmak kötüdür.. seni kimse sevmez , hayat sevgisiz cekilmez
  • 26-11-2009, 22:41:07
    #7
    Böyle zenginlerin hayatda amaçları kalmıyor,Her istediklerini elde ediyorlar.
  • 27-11-2009, 00:20:53
    #8
    böyle olacağıma paşa gibi hayatımı yaşarım
  • 27-11-2009, 02:23:17
    #9
    Üyeliği durduruldu
    KoS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye mutlu olmasınki ? Yukarda yazdığı gibi adam hala sade ve huzurlu bir hayat yaşıyor. Şuanda etrafındaki insanlara bak hepsi karınca gibi çalışıyor üç kuruş kazanmak için. Coğunun sabah akşam aklında para var.

    Para aslında huzur veren birşeydir bana göre tek sorun etraftaki tehlikelerden ve insanların içlerinde olan birkaç zararlı duygudan uzak durması. 40milyar $ ne demek bir düşünün. Bazı insanlar 1milyon tl bile kazandığında kafayı sıyırıyor veya ne bileyim her türlü kötülüğü yapıyor. Ama emin ol o insanlara 1milyon değil 100bin tl de versen yine aynısını yapar 40milyar $ da versen yine yapar. Para insanı kolay kolay değiştirmez sadece içindeki pisliğin dışarıya daha çabuk çıkmasını sağlar
    İstersen sabaha kadar tartışalım.

    Ama sonuç aynı olacaktır (bence). Biz şuan adamın 40 milyar dolarını konuşuyoruz ama o pek rahat değil. Bundan %99.9 eminim.

    Ne kadar destek alıyordur kim bilir. Her an ölüm korkusu falan filan zor iş. 40 milyar doların olupta huzurlu olmak büyük zanaat.

    40 milyarı doları olduğu için değil ama eğer bu kadar parası varken bu adam rahat ve huzurluysa o zaman öperim bu adamın/kadının elini.

    Becerebilir miyim bilmiyorum.