• 10-04-2026, 15:08:46
    #19
    dnaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyide kadın yanda evi hatta kapıdan bakıyor onlar nereye gidiyor
    arka kapıdan geçiş var
  • 10-04-2026, 15:09:19
    #20
    obisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arka kapıdan geçiş var
    valla bilemedim nasıl bir evmiş
  • 10-04-2026, 15:09:41
    #21
    Bunlar eski tip kafalı insanlar
    10 kişi sınava girip memur olan nesil onlar
    Ben kamera içat olduktan sonra hiç mucize görmedim
    Ölü dirilten , denizi ikiye ayırma vs
    Oy vermede kesinlikle ıq testi lazım
  • 10-04-2026, 15:17:18
    #22
    Üyeliği durduruldu
  • 10-04-2026, 15:20:50
    #23
    anf690 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biri ilaç, diğeri inanç. İkisininde yer yer etkileri ve etkisizliği hissedilmektedir. Fakat birşeyin sen etkisini hissetmedin diye etkisini hissedenlere karşı saygı sınırını aşmanı gerektirmez.
    Örneğin bende aspirin etki etmiyor. Ama ben bilimsel gerçeğini ve faydası olabileceğini yok saymıyorum.
    Bunu bir müslüman olarak değil insan olarak belirtmek istedim. Ayrıştırıcı ve başkalarına dokunabilecek cümleler yazmaktan kaçınmak lazım.
    Iyi huylu kanser olan biri ameliyat olsa iyileşir. Dua ile iyileşir mi sence. Saygısızlık yaptığım yok. Olanı söyledim. Bilim Tıp da Allahin bir ilmi dersen işte ona birşey demem. Ama sadece Dua ile bence hastalıklar iyileşmez.
  • 10-04-2026, 15:29:17
    #24
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Iyi huylu kanser olan biri ameliyat olsa iyileşir. Dua ile iyileşir mi sence. Saygısızlık yaptığım yok. Olanı söyledim. Bilim Tıp da Allahin bir ilmi dersen işte ona birşey demem. Ama sadece Dua ile bence hastalıklar iyileşmez.
    Zaten kimse ‘sadece dua et, tedavi olma’ demiyor. Kur’an’da bile bu denge var:
    ‘İnsan için ancak çalıştığının karşılığı vardır.’ (Necm 39)
    → Yani sebebe sarılmadan sonuç beklemek yok.
    Peygamberin de bir sözü var:
    ‘Önce deveni bağla, sonra Allah’a tevekkül et.’

    → Yani tedbir + dua birlikte.
    Bilim tarafına gelirsek:
    Nobel ödüllü cerrah Alexis Carrel, ‘Dua insanın sahip olduğu en güçlü enerji biçimlerinden biridir’ diyor. (Man the Unknown)

    → Yani dua tamamen boş bir şey gibi görülmüyor.
    Psikiyatrist Carl Jung, ‘İçten yapılan dua ve inanç, insan ruhunda derin bir dönüşüm yaratır’ diyor.”
    → Yani dua sadece söz değil, psikolojik etki oluşturuyor.
    Harvard’lı doktor Herbert Benson, ‘Dua ve benzeri uygulamalar vücutta gevşeme tepkisi oluşturarak stresi azaltır’ diyor.”
    → Yani dua fizyolojik olarak da ölçülebilir etki yapıyor.
    Nörobilimci Andrew Newberg, beyin taramalarında dua eden insanların beyin aktivitelerinde değişim gözlemliyor.”
    → Yani dua beyinde somut olarak iz bırakıyor.
    Kısaca: Tıp bedeni tedavi eder, dua insanı. Bunları yarıştırmak değil, birlikte düşünmek lazım.
  • 10-04-2026, 15:52:46
    #25
    Üyeliği durduruldu
    En çok konu açan rozeti almak için.
  • 10-04-2026, 15:54:39
    #26
    tiscali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En çok konu açan rozeti almak için.
    rozetle işim yok sana verebiliyorsak bütün rozetlerimi alabilirsin kapatmanın silmenin yolu olsa kendim yapacam çocukça şeyler
    bana ne kazancı var rozetinde
    rozet için birşey yapayım
  • 10-04-2026, 16:00:22
    #27
    Üyeliği durduruldu
    obisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rozetle işim yok sana verebiliyorsak bütün rozetlerimi alabilirsin kapatmanın silmenin yolu olsa kendim yapacam çocukça şeyler
    bana ne kazancı var rozetinde
    rozet için birşey yapayım
    Benim 5 yaşındaki torun bile anladı fotoyu görür görmez, dede bunu chatgpt yapmış dedi. Maşallah sende bazen sosyal medyaya çeviriyon r10'u. 😄